در دیدار با «ولادیمیر اورلیچ» مطرح شد؛ ابراز امیدواری امیرعبداللهیان از گسترش قابل توجه روابط با صربستان وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با رئیس پارلمان جمهوری صربستان ابراز امیدواری کرد با هماهنگی‌های به وجود آمده میان دو کشور، روابط فی‌مابین شاهد گسترش قابل توجهی باشد. به گزارش هشت صبح، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه […]

در دیدار با «ولادیمیر اورلیچ» مطرح شد؛

ابراز امیدواری امیرعبداللهیان از گسترش قابل توجه روابط با صربستان

ابراز امیدواری امیرعبداللهیان از گسترش قابل توجه روابط با صربستان

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با رئیس پارلمان جمهوری صربستان ابراز امیدواری کرد با هماهنگی‌های به وجود آمده میان دو کشور، روابط فی‌مابین شاهد گسترش قابل توجهی باشد.

به گزارش هشت صبح، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با ولادیمیر اورلیچ رئیس پارلمان جمهوری صربستان موضوعات مورد علاقه دو کشور در حوزه همکاری‌ها خصوصاً در بخش دیپلماسی پارلمانی را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار داد.

امیرعبداللهیان با ابلاغ سلام رئیس مجلس شورای اسلامی به همتای صربستانی، اقدامات دو کشور در حوزه همکاری‌های پارلمانی را با اهمیت خواند و با توجه به تشکیل دور جدید گروه دوستی پارلمانی صربستان – ایران در پارلمان صربستان، ابراز امیدواری کرد گروه‌های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور در زمینه رفع موانع و بسترسازی برای ارتقای مناسبات از ظرفیت‌های ارزشمند خود به خوبی بهره‌مند شوند.

وزیر امور خارجه کشورمان سطح مناسبات فی‌مابین در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را ممتاز ارزیابی و ابراز امیدواری کرد با هماهنگی‌های به وجود آمده میان دو کشور، روابط فی‌مابین شاهد گسترش قابل توجهی باشد.

ولادیمیر اورلیچ رئیس پارلمان جمهوری صربستان نیز در این دیدار که با حضور رئیس گروه دوستی پارلمانی صربستان – ایران در پارلمان صربستان انجام شد، از اهمیت بالای گسترش سطح همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران از منظر پارلمان صربستان خبر داد و نقش پارلمان‌های دو کشور در هموار سازی مسیر توسعه همکاری‌ها را مهم ارزیابی کرد.

در این دیدار رئیس گروه دوستی پارلمانی صربستان- ایران نیز با ابراز خرسندی از دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان، از همکاری‌های پیشین گروه‌های دوستی پارلمانی دو کشور به خوبی یاد کرد و تبادل هیئت‌های پارلمانی بین مجالس دو کشور را برای استمرار همکاری و ارتقای روابط با اهمیت خواند.

در این دیدار سارا فلاحی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در ادامه دیدار و گفتگوها با مقامات صربستان بعد از ظهر دوشنبه با یلنا تاناسکویچ وزیر کشاورزی، جنگلداری و مدیریت آب صربستان دیدار و در خصوص همکاری‌های رو به گسترش دو کشور در حوزه کاری وزارت کشاورزی، جنگلداری و مدیریت آب در جریان همکاری‌های فی‌مابین و نقطه نظرات طرف صرب برای ارتقای همکاری‌ها قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان ابراز امیدواری کرد در جریان برگزاری شانزدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، تصمیمات لازم در خصوص زمینه‌های ارتقای همکاری دو کشور در حوزه کشاورزی اتخاذ گردد.