نظام رتبهبندی معلمان نیاز به اصلاح دارد – هشت صبح
به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :
به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا حاجیبابایی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و پس از استماع توضیحات وزیر آموزش و پرورش پیرامون تدابیر اتخاذ شده برای سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳، بیان کرد: میثاق ملی ما سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است. سند تحول بنیادین تمام آنچه را که باید در آموزش و پرورش اتفاق بیفتد، بر اساس مبانی قرآنی، اسلامی و روشهای بینالمللی در برمیگیرد.
وی ادامه داد: ما از میزان تحقق سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش اطلاع نداریم، لازم است یک سنجهای صورت گیرد تا بدانیم چه میزان سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش تحقق پیدا کرده است.
حاجیبابایی اظهار کرد: مقام معظم رهبری تاکید فراوانی بر دانشگاه فرهنگیان دارد، مجلس نیز بودجه دانشگاه فرهنگیان را در سال ۱۴۰۳ به بیش از دو برابر افزایش داده است تا هم دانشجوی کافی جذب شود و هم استادان خوب به کار گرفته شوند.
بحث سرمایش و گرمایش مدارس نیاز به توجه دارد
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حوزه فضاهای آموزشی کشور ما نیاز به اعتبارات قابل توجه داریم، تصریح کرد: دولت ۱۲ همت برای ساخت فضاهای آموزشی در سال جاری پیشبینی کرده بود و مجلس شورای اسلامی نیز پنج همت به آن اضافه کرد تا ساخت فضاهای آموزشی سرعت بگیرد. بحث سرمایش و گرمایش مدارس به ویژه در خوزستان و مدارس گرمسیری نیاز به توجه دارد.
حاجیبابایی گفت: نظام رتبهبندی معلمان علیرغم همه زحمات مجلس شورای اسلامی و دولت نیاز به اصلاحاتی دارد. دولت سیزدهم در بحث نیروی انسانی آموزش و پرورش همه تلاش خود را به کار گرفت.
وی متذکر شد: ما در بودجه سال ۱۴۰۳ برای معلمان خرید خدمات حکمی آوردیم که میتواند از ۲۴ ساعت به حقالتدریسیها استفاده کند و از اول مهر ماه میتوان از این نیروگاه استفاده کرد. سرایداران مدارس از جمله اقشار دیگری هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما در سال ۱۴۰۳ بالغ بر ۴,۵۰۰ میلیارد تومان بودجه پرورشی در نظر گرفتیم تا با راهیان نور و راهیان پیشرفت، معلمان و دانشآموزان ما بتوانند با اتفاقاتی که در کشور رقم خورده است، آشنا شوند. بحث بیمه طلایی معلمان نیاز به تقویت دارد که دستگاههای بیمهگذار باید پاسخگو باشند.