اقتصادی

بهره‌برداری از قطعه اول خط ریلی دورود – خرم آباد تا ۱۴۰۶ – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر محمود غفاری، معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی، گفت: تأمین منابع این پروژه روی ریل درست قرار گرفته و با تخصیص هزار میلیارد تومان دیگر آمادگی داریم کارگاه‌های خود را توسعه و افزایش دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی از پرداخت صورت وضعیت یک همتی به پیمانکار خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های خوبی که صورت گرفته است زیرسازی کیلومتر ۶۷ تا ۱۱۴ پروژه که بخش مهمی از پروژه است، پایان می‌یابد.

پیشرفت ۵۱ درصدی پروژه راه آهن دورود – خرم آباد

غفاری به پیشرفت ۵۱ درصدی پروژه راه آهن دورود – خرم آباد اشاره و اظهار کرد: این طرح که با پیمانکاری قرارگاه خاتم الانبیا در حال انجام است در سال ۱۴۰۲ قریب به ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۴/۵ کیلومتر تونل حفاری شده است.

این مقام مسئول به تونل‌های بزرگ و منحصر به فرد این پروژه هم گریزی زد و گفت: این پروژه دو تونل بزرگ دارد که از بزرگترین تونل‌های خاورمیانه هستند، همچنین ۷۷ درصد عملیات خاکبرداری و ۲۵ درصد عملیات خاک‌ریزی این پروژه انجام شده است.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: رفع تنگناهای خطرناک مسیر ریلی قدیم و افزایش ظرفیت ۵ تا ۱۰ میلیون تنی جابه‌جایی بار به علاوه بهره‌مند شدن مردم و بنگاه‌های اقتصادی مرکز و غرب لرستان و شرق استان ایلام از مزیت‌های این پروژه ریلی است و هر مقدار که پروژه پیشرفت داشته باشد و صورت وضعیت تحویل دهد ما در پرداخت آن مشکلی نداریم.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی در پایان با اشاره به مطالبه مردم برای ادامه مسیر این پروژه خاطرنشان کرد: قطعه دوم این پروژه از خرم آباد تا اندیمشک ۲۱۹ کیلومتر طول دارد که با تکمیل آن مسیر جدیدی در خط ریلی شمال به جنوب کشور گشوده خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا