اقتصادی

مقایسه نحوه تصفیه دستگاه تصفیه آب صنعتی و خانگی

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

مقایسه تصفیه آب صنعتی و خانگی

تفاوت‌های مهمی در نحوه عملکرد و فرآیند تصفیه آب در دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی و خانگی وجود دارد. دستگاه‌های تصفیه آب خانگی معمولا برای مصرف محدودتر و استفاده در منازل طراحی شده‌اند و از روش‌های ساده‌تر و فیلترهای با ظرفیت پایین بهره می‌برند. در مقابل ، دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی به منظور تصفیه حجم بالایی از آب و با کارایی بالا در محیط‌های بزرگ و صنایع مختلف استفاده می‌شوند و شامل سیستم‌های پیشرفته‌تری مانند اسمز معکوس و اولترافیلتراسیون هستند. در این مطلب به بررسی جامع و مقایسه نحوه تصفیه آب توسط دستگاه‌های صنعتی و خانگی می‌پردازیم.

تفاوت دستگاه تصفیه آب صنعتی با خانگی

سیستم‌های تصفیه آب، صرف نظر از مقیاس آن‌ها، با هدف حذف حداکثری آلاینده‌ها از جریان آب خوراک مورد استفاده قرار می‌گیرند. مهمترین تفاوت‌‌های دستگاه تصفیه آب خانگی و صنعتی را می‌توانیم در جدول زیر خلاصه کنیم:

ویژگی

تصفیه آب صنعتی

تصفیه آب خانگی

هدف

تصفیه آب برای مصارف صنعتی، کشاورزی و تجاری

تصفیه آب آشامیدنی برای مصارف خانگی

فرآیند تصفیه

چندین مرحله تصفیه پیچیده (شامل چندین فیلتر ممبران بسته به ظرفیت)

فرآیندهای ساده‌تر با قدرت حذف آلاینده‌های کمتر

ظرفیت

بسیار بالا (صدها تا هزاران لیتر در روز)

محدود (چند صد لیتر در روز)

پیچیدگی

بسیار پیچیده (نیاز به تکنسین متخصص)

نسبتاً ساده (قابل نصب و نگهداری توسط افراد فنی)

قیمت

گران‌قیمت

مقرون به صرفه

دستگاه‌های تصفیه آب خانگی و صنعتی در جنبه‌های مختلفی از جمله نوع و تعداد ممبران‌ها، نوع پمپ و قطعات داخلی، ظرفیت، روش تصفیه، کاربرد و قیمت با یکدیگر تفاوت‌های قابل‌توجهی دارند. دستگاه‌های صنعتی با ظرفیت‌های بالا قادر به حذف املاح، فلزات سنگین، یون‌ها، ذرات جامد معلق در آب، باکتری‌ها و میکروارگانیسم‌ها هستند. در مقابل، دستگاه‌های تصفیه آب خانگی بیشتر برای تصفیه جزئی و حذف املاح موجود در آب طراحی شده و در ظرفیت‌های پایین‌تری تولید می‌شوند.

این تفاوت‌ها باعث می‌شوند هر دستگاه برای کاربرد خاص خود مناسب باشد، به طوری که مدل‌های صنعتی برای کاربردهای گسترده‌تر و مدل‌های خانگی برای استفاده‌های محدود و شخصی طراحی شده‌اند. از طرفی دستگاه‌های تصفیه آب خانگی هم انواع مختلفی دارند و امروزه با پیشرفت حوزه تصفیه آب، دستخوش تحولات چشمگیری شده‌اند. چنان‌که می‌بینیم بعضی نمونه‌های باکیفیت از فیلترهای مختلف برای بهبود پارامترهای کیفی آب استفاده می‌کنند. در مورد انتخاب بهترین مدل‌های دستگاه تصفیه آب خانگی با کارشناسان آبین تماس بگیرید.

جهت مشاهده و خرید انواع دستگاه تصفیه آب صنعتی و تصفیه آب نیمه صنعتی به سایت آبین مراجعه فرمایید.

مقایسه تصفیه آب صنعتی و خانگی

مقایسه روش تصفیه آب صنعتی و خانگی

تفاوت در روش تصفیه آب صنعتی و خانگی به وضوح نشان می‌دهد که این دو دستگاه از نظر عملکرد و کیفیت آب خروجی کاملاً متفاوت هستند. دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی از روش پیشرفته اسمز معکوس برای شیرین‌سازی آب استفاده می‌کنند و به دلیل نیاز به کیفیت بالاتر آب خروجی، چندین مرحله پیش تصفیه را شامل می‌شوند که در مدل‌های خانگی وجود ندارد. این مراحل شامل استفاده از فیلتر شنی، فیلتر کربنی و فیلتر کارتریجی است و مواد شیمیایی هم بسته به نیاز، به آب تزریق می‌شود.

علاوه‌براین بعد از اسمز معکوس، فرآیند گندزدایی با اشعه UV و نانوفیلتراسیون هم در صورت نیاز انجام می‌شود. در نتیجه، آب خروجی از دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی فاقد هرگونه آلاینده، فلزات سنگین، املاح، ذرات جامد، ذرات کلوئیدی و باکتری است. در مقابل، دستگاه‌های تصفیه آب خانگی تعداد مراحل تصفیه کمتری دارند و قدرت آنها در حذف آلاینده‌ها پایین‌تر است؛ به طوری که توانایی حذف برخی فلزات و عناصر در آنها وجود ندارد.

مقایسه تصفیه آب صنعتی و خانگی

خرید انواع دستگاه تصفیه آب صنعتی و خانگی

انتخاب بین دستگاه تصفیه آب صنعتی و خانگی به نیازها و کاربرد شما بستگی دارد. اگر به دنبال تصفیه آب در مقیاس بزرگ برای مصارف صنعتی یا تجاری هستید، به یک سیستم تصفیه آب صنعتی با ظرفیت بالا و فرآیندهای تصفیه پیچیده نیاز دارید. طراحی این دستگاه به کیفیت آب خوراک و کاربرد مورد نظر شما بستگی دارد که باید به‌دقت مهندسی شود. خدمات تصفیه آب صنعتی آبین در این زمینه به شما کمک می‌کند.

اما اگر به دنبال تصفیه آب آشامیدنی برای مصارف خانگی هستید، یک سیستم تصفیه آب خانگی با فرآیندهای ساده‌تر و قیمت مناسب‌تر می‌تواند نیاز شما را برآورده کند. این دستگاه‌ها از نظر تعداد فیلترها، برند قطعات، محل نصب و سایر ویژگی‌هایی از این قبیل، انواع مختلفی دارند. برای خرید انواع دستگاه تصفیه آب صنعتی و خانگی مورد نیاز خود با فیلترهای باکیفیت، به وب سایت آبین مراجعه کنید. کارشناسان آبین آماده ارائه خدمات مشاوره تخصصی در زمینه تصفیه آب به کاربران هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا