روابط عمومی از پیش رانهای اصلی مقابله با عملیات روانی دشمن است – هشت صبح
به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سرتیپ پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین تجلیل و تکریم مدیران و کارکنان فعال در عرصه انتخاب و معرفی معاونت روابط عمومی سپاه به عنوان معاونت برتر بین معاونتهای تخصصی سازمانهای نیروهای مسلح که با اهدای لوح تقدیر و تشویق سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به معاون روابط عمومی سپاه (سردار شریف) همراه بود، با قدردانی از تلاشهای مجاهدان و شبانه روزی آنان گفت: بیشک این دستاورد و موفقیت مرهون راهبری و حمایتهای فرمانده کل و نماینده ولی فقیه در سپاه و تلاشهای صادقانه، هوشمندانه و هوشیارانه و در عین حال هنرمندانه و حرفهای یکایک کارکنان و فعالان روابط عمومی سپاه در سراسر کشور بوده و مسئولیت همگان را در حال و آینده به ویژه در شرایط جنگ ترکیبی و شناختی دشمن، سنگینتر میسازد.
وی افزود: یکی از راهبردهای رسانهای و تبلیغاتی دشمن در عرصه جنگ ترکیبی و شناختی تصویرسازی وارونه، غلط و هدفمند از چهره و عملکرد سپاه و القای فاصله بین مردم به ویژه نسل جوان با این نهاد انقلابی و مردمی است که با ترفندها و مستمسکهای جعلی راهبری و به طور پیوسته دستور کار رسانههای وابسته به امپریالیسم رسانهای قرار دارد.
سردار شریف ارائه تصویر واقعی، درست و دقیق از مواضع، عملکرد و کارکردهای سپاه در عرصههای مختلف را پادزهر سناریوهای تخریبی رسانهای دشمن قلمداد و با برشماری نقش و جایگاه روابط عمومی سپاه در این عرصه تصریح کرد: روابط عمومی از پیش رانهای اصلی مقابله با عملیات روانی و رسانهای دشمن علیه سپاه به ویژه در شرایط و مقطع حاضر که جنگ ترکیبی و شناختی دشمن با به کارگیری شیطنت آمیز تمامی ظرفیتها و فرصتهای به ویژه در پی تحریف و قلب حقایق و واقعیتها مربوط به این نهاد انقلابی و مردمی است، به شمار میرود.
سخنگوی سپاه با اشاره به تلاش همه جانبه دشمن برای آسیب زدن به سرمایه اجتماعی نظام خاطرنشان کرد: بخش عمده برخی تاثیرگذاریهای رسانهای دشمن در فضای افکار عمومی کشور ناشی از عدم کارایی و کارآمدی روابط عمومیها و فقدان هوشمندی و هنرمندی لازم در نحوه اطلاع رسانی عملکرد دستگاهها و انعکاس خدمات، پیشرفتها و موفقیتهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به مردم و به تبع آن خنثی سازی عملیات روانی وهجمههای رسانهای مخرب دشمن است.
وی فقدان نقشه جامع رسانهای و ضعف هماهنگیها و نقش آفرینیهای مشترک و همافزا بین روابط عمومی و متولیان امور رسانهای در بخشهای کشوری و لشکری را از جمله زمینههای بروز ناکارآمدی و عدم توفیق در عرصه رسانه و ارتباط با مردم و افکار عمومی توصیف و تاکید کرد: ابرار ناخرسندی، نارضایتی و گلایههای چند باره رهبر عظیمالشأن انقلاب اسلامی از نحوه اطلاع رسانی و انعکاس عملکردها و خلق پیشرفتها در بخشهای مختلف به افکار عمومی و جامعه مخاطب، لزوم بازنگری در رویکردها و رفتارها با هوشمندسازی و حرفهایسازی روندها و فرایندهای جریان اطلاع رسانی به عنوان یک مسئولیت خطیر و تکلیفی را اجتناب ناپذیر و فراروی مسئولین دستگاهها و روابط عمومیها قرار داده است و هرگونه کوتاهی در این زمینه جفا در حق رهبری و ملت ایران است.
سخنگوی سپاه در پایان آسیب شناسی و فهم دقیق و درست نقاط ضعف و قوت در حوزه عملکرد روابط عمومیها را یک امر دائمی و ضروری قلمداد و تصریح کرد: دشمن برای القای دروغ به مردم و فریب افکار عمومی، معماری دقیق و هوشمند را دستور کار خود دارد و علی القاعده ما برای برهم ریختن دستگاه محاسبات رسانهای و میرایی عملیات روانی او بایستی آگاه سازی مردم و آماده کردن جامعه به عنوان مهمترین عنصر برای خنثی کردن نقشههای دشمن در جنگ شناختی را مشق روزانه خود قرار دهیم و در عرصه جهاد تبیین و نهضت آگاهسازی مانند یک معمار و طراح حاذق و حرفهای عمل کنیم.