رویکرد تقابلی باشگاه پرسپولیس نسبت به منتقدان

به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری هشت صبح، باشگاه پرسپولیس در چند وقت اخیر روزهای ملتهبی را سپری کرده و در حالیکه تلاش می‌شود تا وضعیت این تیم پیش از دربی مناسب به نظر بیاید اما شرایط به گونه‌ای است که می‌‌توان حواشی را در اطراف این باشگاه به وضوح مشاهده کرد. کسب یک برد پس از شش ناکامی در رقابت‌های داخلی و آسیایی، اختلاف نظر یحیی گل‌محمدی با رضا درویش که منجر به آنفالو شدن مدیرعامل توسط سرمربی شد، بیانیه نوشتن بازیکنان علیه درویش و درخواست برای برکناری او، مشکلات عدیده مالی، شایعه جانشینی خارجی برای گل‌محمدی، باز و بسته شدن متعدد حساب باشگاه، عدم پرداخت آپشن‌های فصل گذشته به صورت کامل و … از جمله مشکلات و حواشی است که پیرامون باشگاه پرسپولیس وجود دارد و هواداران این تیم را نگران کرده که مبادا در آستانه یک دربی حساس باعث ناکامی این تیم شود.

در جدیدترین حواشی به وجود آمده اطراف باشگاه پرسپولیس حالا این‌بار پای رسانه‌ها هم به میان آمده. بعد از پخش یک آیتم در یک برنامه تلویزیونی در روز جمعه، باشگاه پرسپولیس بیانیه‌ای عجیب و تند علیه یکی از برنامه‌های صداوسیما منتشر کرد و جملاتی باورنکردنی در آن گنجاند. این مسئله در کنار اختلاف‌نظرهایی که برخی از رسانه‌ها با باشگاه پرسپولیس  بر سر موارد متعدد دارند باعث شده تا روابط عمومی این باشگاه در یک استوری در صفحه شخصی خود این‌بار نوک پیکان را به سمت خبرنگاران گرفته و آنها را متهم به حملات غیر منصفانه به مسئولان این باشگاه کند. در استوری منتشر شده در روز گذشته به نوعی تقابل با رسانه‌های منتقد دیده می شود.

حالا سؤال اینجا است که مجموعه روابط عمومی این باشگاه چرا نباید برای مثبت کردن روابط باشگاه پرسپولیس با رسانه‌ها اقدامات لازم را انجام دهد؟ آیا تا به حال اقدامی برای ایجاد روابط حسنه بین رسانه‌هایی که آنها را منتقد می‌نامند با پرسپولیس انجام شده است؟

 آیا غیر از این است که افرادی که در روابط عمومی باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس سمت می گیرند باید تلاش کنند تا روابط این باشگاه پر هوادار با رسانه‌های مکتوب و غیر مکتوب بهبود یاید؟ اینکه مدعی شوند خبرنگاری به خاطر «بد نگاه کردن» درویش یا گل‌محمدی هر روز علیه باشگاه می‌نویسد باید پاسخ دهد که برای بهتر شدن اوضاع چه کار دیگری انجام شده است؟

اصلی‌ترین وظیفه روابط عمومی هر ارگان یا باشگاهی که به عنوان ویترین آن ارگان یا باشگاه نامیده می‌شود قطعاً برقراری روابط حسنه بین رسانه‌ها با ارگان مربوطه است که به نظر می‌رسد در باشگاه پرسپولیس حداقل در این دو سه سال، کمتر چنین سیاستی دنبال شده است و بنا، به جای تعامل، تقابل بوده است. صِرف اینکه با نوشتن چند استوری هوادارپسند در صفحه شخصی مأموریت خود را انجام شده ببینند قطعاً‌ نگاه نادرستی است و امید است، رویکرد این باشگاه نسبت به رسانه‌ها بهتر شود تا جواب منتقدین به جای دادگاه رسانه، در جلسات رسانه‌ای داده شود.

بهتر است به جای دشمن‌پنداری رسانه‌های مکتوب و غیر مکتوب به این مسئله نگاه کرد که باشگاه پرسپولیس در این دو سه سال اخیر برای ایجاد بهبود روابط با رسانه‌ها چه اقدامی انجام داده است؟ مطمئناً‌ انتشار روزانه استوری‌های هوادارپسند و تخریب رسانه‌ها، بذری است که حاصل آن در آینده‌ای نزدیک گریبان مسببان آن را خواهد گرفت چرا که در دنیای گردش آزاد اطلاعات، ماه پشت ابر نمی‌ماند.

پایان پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا