استان ها

سرشماری عمومی کشاورزی در کردستان اجرا می‌شود – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر محمدی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تنها در مسیر شفافیت و نقد منصفانه رسانه سیستم‌های دولتی و حتی بخش خصوصی می‌تواند مسیر درست را پیدا کنند و برای افزایش و بهبود فرآیندها تلاش کنند.

وی افزود: زمانیکه رسانه آگاه در کنار مدیران فعالیت کند شاهد عملکرد بهتری در فعالیت‌ها و خدمات به مردم خواهیم بود و اطلاع‌رسانی و روشنگری به بهترین شیوه ممکن اتفاق می‌افتد.

وی به اجرای سرشماری عمومی کشاورزی در استان پرداخت و اظهار کرد: مبنای هر تصمیم‌گیری عقلایی و علمی اطلاعات است که باید با داده‌های مستند، به روز و درست اطلاعات جمع‌آوری شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان یادآور شد: هیچ برنامه و اقدامی بدون وجود اطلاعات قابل انجام نیست، اعلام کرد: کشاورزی از مهمترین بخش‌های نظام ملی است که امنیت غذایی از این بخش تأمین می‌شود و داشتن اطلاعاتی دقیق از نظام کشاورزی، تقسیم کشاورزی و تطبیق آن براساس نیازهای منطقه نیازمند سرشماری است.

محمدی اضافه کرد: اطلاعات جمع‌آوری شده در سرشماری عمومی کشاورزی محرمانه است که در راستای بهبود نظام برنامه‌ریزی در بخش کشاورزی به اجرا درمی‌آید.

وی خاطرنشان کرد: طرح سرشماری عمومی کشاورزی در کل کشور و به تبع در کردستان اجرا می‌شود و نیاز است همه مردم در اجرای این طرح همکاری لازم را داشته باشند.

وی اعلام کرد: از اسفند ماه سال قبل مقدمات اجرای سرشماری کشاورزی در استان آغاز شده و تاکنون دو مرحله آموزشی نیز برای آمارگیران استان برگزار شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان اضافه کرد: بیش از ۱۲۱ هزار بهره‌برداری در استان وجود دارد که سرشماری کشاورزی شامل این تعداد بهره‌بردار در استان است.

محمدی خاطرنشان کرد: سرشماری از دوازدهم آبان آغاز شده و ۴۵ روز استمرار خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا