استان ها

جانبازان اسوه‌های از خود گذشتگی در سنگر دفاع هستند – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سرتیپ محمد شرفی در آئین نکوداشت اسوه‌های ایثار ویژه جانبازان سرو قامت فراجا که در مشهد مقدس برگزار شد از مجریان و برگزار کنندگان این مراسم معنوی در جوار بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج آقا علی بن موسی الرضا (ع) تشکر کرد.

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا گفت: بعضی واژه‌ها مانند احسان، اطعام، ایثار و بخشش حس خوبی دارند.

وی افزود: افرادی هستند که از زندگی و آرامش خود می‌گذرند برای این که آسایش و امنیت دیگران را تأمین کنند، از سهم خودشان ایثار و فداکاری می‌کنند و در فرهنگ ما این ایثار و رشادت ریشه در آئین و مذهب مان دارد.

شرفی گفت: مصداق این از خود گذشتگی جایی است که جان پیامبر تهدید می‌شود و حضرت علی بن ابیطالب (ع) در جای او می‌خوابد و آماده می‌شود برای استمرار اسلام و زندگی پیامبر، جان خود را تقدیم کند.

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا افزود: این ایثار و از خود گذشتگی در صحنه عاشورا و کربلا نیز به اوج خود می‌رسد که درس‌های زیادی برای ما دارد.

وی گفت: در ۸ سال دفاع مقدس هم از این الگوها زیاد داشتیم مانند آن جوان ۱۳ ساله که زیر تانک می‌رود و امام خمینی (ره) فرمودند رهبر ما آن جوان ۱۳ ساله است.

شرفی بیان کرد: زندگی با وضعیت جانبازی شاید آسان نباشد و شما عزیزان همچنان که در صحنه نبرد ایثار کردید هم اکنون نیز ایثار می‌کنید.

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا گفت: جانبازان در عرصه حفظ ناموس و حفظ صیانت حفاظت از مال مردم و امنیت، مردانه خدمت کردند و اسوه‌های از خود گذشتگی در سنگر دفاع و الگوهای ایثار و شهامت هستند و همیشه در خط مقدم حضور دارند.

وی با تشکر از خانواده جانبازان عزیز گفت: نمونه بارز ایثار و از خود گذشتگی و همدلی، حضور همسران مادران و پدران فرزندان و خانواده جانبازان عزیز است و پشتیبانی و همراهی آنها جای تقدیر و تشکر دارد.

شرفی گفت: وظیفه خود می‌دانیم خدمت شما عزیزان برسیم و امیدواریم بتوانیم خدمتگزار شما باشیم.

گفتنی است؛ این آئین با حضور ۴۸ جانباز فراجا و خانواده‌های آنها در دومین دوره از سراسر کشور در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا