مجلس

بخش اول «لایحه بودجه ۱۴۰۴» باید در هفته جاری به مجلس ارائه شود – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دولت باید حداکثر تا سه‌شنبه هفته جاری (اول آبان ماه)، بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد و اگر تا سه‌شنبه بخش اول لایحه بودجه را به مجلس ارائه ندهد، از قانون تخطی کرده است.

وی توضیح داد: بر اساس ماده ۱۸۲ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، بودجه کل کشور در دو مرحله به تفکیک احکام، ارقام و جداول تقدیم مجلس می‌شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ابتدای آبان ماه هر سال، قسمت اول بودجه که ماده واحده و مشتمل بر احکام مورد نیاز برای اجرای بودجه کشور است و همچنین بخش منابع بودجه عمومی دولت، ترازهای عملیاتی، سرمایه‌ای و مالی بودجه عمومی و همچنین حدود برآورد منابع و مصارف است باید به مجلس ارائه شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بعد از اینکه بخش اول لایحه بودجه تصویب و تأیید شد، قسمت دوم لایحه که شامل ارقام و جداول است، به مجلس تقدیم می‌شود و مجلس باید بخش دوم لایحه بودجه کل کشور را بررسی کند.

وی در ادامه و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا باید لزوماً شخص رئیس‌جمهور لایحه بودجه سال آینده را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد، گفت: هیچ الزام قانونی در این زمینه وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا