استان ها

مهمترین مؤلفه امنیت ملی حضور مردم است – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی امیری صبح جمعه در آئین افتتاح نمایشگاه بزرگ روایت اقتدار در شیراز با بیان اینکه باید اتفاقات رخ داده در شروع جنگ تحمیلی در سال ۱۳۵۹ را به نسل جدید و جوانان کشورمان یادآوری شود، گفت: این یادآوری برای خود ما که آن زمان را دیده‌ایم بسیار خوب بوده و فضای معنویت، فضای خداجویی، خدا باوری و اعتماد به خدا در دوره دفاع مقدس که در تک تک شهیدان و رزمندگان دفاع مقدس وجود داشت از یادمان نرود.

وی با درود به روح پاک شهدای هشت سال جنگ تحمیلی، ادامه داد: برای نسل جدید باید نقل شود که در دهه ۶۰ و شروع جنگ در چه شرایطی بودیم و دفاع مقدس چگونه مدیریت شد و این موضوع یادآور شود که در دوره دفاع مقدس به رهبری امام خمینی (ره) با فداکاری نیروهای مخلص سپاه، ارتش و بسیج چه جانفشانی‌های برای خاک پاک ایران رخ داده است.

امیری با اشاره به این موضوع که هر موقع در تاریخ ایران جنگی رخ داده بخشی از خاک ایران جدا شده و تنها در جنگ هشت سال این موضوع اتفاق نیفتاد، افزود: با دست خالی دفاع مقدس اداره شد و یک وجب از خاک ما به دست دشمن نیفتاد و این خود گواهی بر رشادت‌های شهیدان همیشه زنده تاریخ در دفاع از کیان کشور است.

همدلی و وفاق ملی جنگ هشت ساله را اینچنین مقتدرانه به پیش برد

استاندار فارس با ذکر خاطره‌ای از زمان جنگ گفت: در دوره دفاع مقدس در اواخر جنگ، من در گردان ادوات یکی از لشکرهای جبهه بودم و تیرهای تیربار کاتیوشا سهمیه‌ای بود و ما نباید این بیشتر از تعداد مشخص شده شلیک می‌کردیم ولی با این شرایط رزمندگان تمام تلاش و دقت خود را در استفاده از مهمات به کار می‌بردند.

وی با اشاره به رشادت‌های رزمندگان مهندسی رزمی جهاد سازندگی و نیروی‌های مخلص هلال احمر، ادامه داد: همه با دستان خالی در کنار هم قرار گرفتند و این همدلی و وفاق ملی جنگ هشت ساله را اینچنین مقتدرانه به پیش برد.

استاندار فارس با بیان اینکه در جنگ هشت ساله ما با خواهش از کشورها سلاح می‌گرفتیم، گفت: امروز هم دوره دفاع مقدس بوده ولی معادله آن بدستان متخصصین در نیروهای مسلح کشور تغییر کرده است.

امیری با اشاره به این موضوع که آنچه که می‌بینیم و آنچه گفته می‌شود و آنچه واقعیت در خصوص توان رزمی نیروهای مسلح ما بوده، خیلی متفاوت است، ادامه داد: هنوز خیلی از توانمندی‌های نیروهای مسلح کشور رونمایی نشده و فقط بخش بسیار کوچکی را دشمنان دیده‌اند.

مهمترین مؤلفه امنیت ملی، حضور مردم است

استاندار فارس با درود به روح پاک شهیدان والامقام جبهه مقاومت افزود: اینکه موشک‌های ما ظرف هفت دقیقه به تل‌آویو می‌رسد برای هر ایرانی احساس هویت و بالندگی بوده که ما قدرت بازدارندگی خود را اینچنین گسترش داده‌ایم.

رئیس شورای تأمین استان فارس در پایان با اشاره به اینکه فارس پر از قهرمان ملی است، گفت: سردار اسدی، سردار رودکی، سردار اسکندری، سردار بوعلی از این قهرمانان بوده و اینها هویت ما محسوب می‌شوند.

امیری با بیان اینکه دشمنان با نظام جمهوری اسلامی مشکل دارند تصریح کرد: مهمترین مؤلفه امنیت ملی، حضور مردم است که این موضوع را شما در تشیع پیکر سردار سلیمانی مشاهده کرده و این یعنی مردم ما قدردان دلاوران خود در نیروهای مسلح هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا