استان ها

موکب های مردمی شهادت حضرت معصومه(س)در میدان آستانه مستقر می شوند – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، روح اله امرالهی رئیس شورای اسلامی شهر قم بعدازظهر شنبه در نشست هماهنگی خادمان و موکبداران شهادت کریمه اهلبیت (ع) که از سوی ستاد مردمی خادمان ملیکه ایران که در سالن همایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد با تسلیت در پیش بودن ایام شهادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها بیان کرد: حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها شخصیت ممتازی است که بواسطه حضور ایشان در قم برکات مادی و معنوی بسیاری نصیب این شهر شده است و در روایات داریم سه درب بهشت از قم باز می‌شود و قم حرم اهل بیت علیهم السلام معرفی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم تاکید کرد: در ایام معصومیه اهالی قم باید برای برپایی و اقامه عزای شهادت بانوی کرامت همت کنند و ارادت خود را به آن حضرت و زائران ایشان نشان دهیم.

وی گفت: موکبداران ایرانی و عراقی در ایام معصومیه درخواست داشتند که در قم موکب برپا کنند و پس از بررسی‌های صورت گرفته تصمیم بر آن شد که امسال برای نخستین بار مواکب در میدان آستانه مستقر شوند.

وی عنوان کرد: امکان فراهم آوردن خدمات زیرساختی از جمله برق در خیابان چهارمردان برای برپایی موکب ها در این خیابان امکان پذیر نبود و به همین دلیل امسال موکبی در خیابان چهارمردان مستقر نخواهد شد.

امرالهی گفت: برخی‌ها نظر داشتند که موکب ها در نقاط مختلف شهر قم و اطراف حرم مطهر مستقر شوند، اما نظر مسؤولان این بوده که موکب ها در میدان آستانه تجمیع شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم ابراز کرد: در میدان آستانه، مشکلاتی به لحاظ امکانات زیرساختی وجود دارد که از موکبداران درخواست داریم در این مکان صرفاً به امر توزیع غذا بپردازند و مراحل پخت را در جای دیگری انجام دهند.

امرالهی ابراز کرد: امیدواریم با همت موکب‌های ایرانی و عراقی خدمات خوبی را به عزادارن در ایام شهادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ارائه کنیم‌.

وی عنوان کرد: تلاش می‌شود در سال‌های آینده برنامه ریزی بهتری برای فراهم آوردن امکانات لازم جهت فعالیت موکب ها در ایام معصومیه صورت گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا