سرویس عکس

تصاویر هوایی از خسارات طوفان ویرانگر میلتون

طوفان میلتون اگر چه به شدتی که انتظار می‌رفت نبود، اما خسارات زیادی به جای گذاشت. در حالی که نیرو‌های امدادرسانی همچنان در حال جستجوی قربانیان هستند، عملیات پاکسازی در ایالت فلوریدای آمریکا پس از عبور دومین طوفان در عرض دو هفته اخیر آغاز شده است.

به گزارش فرارو، جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده قصد دارد از مناطق طوفان‌زده بازدید کند تا از نزدیک در جریان وضعیت کنونی قرار گیرد.

بر ا‌ساس گزارش رسانه‌های آمریکایی پس از عبور طوفان میلتون، مردم فلوریدا در حال بازگشت به خانه‌های خود هستند که برخی از آنها به طور کامل تخریب شده‌اند. تقریباً ۲.۵ میلیون خانه و مغازه همچنان به برق دسترسی ندارند و برخی مناطق نیز زیر آب هستند.

در روز‌های گذشته، بالاترین سطح هشدار اعلام شده بود و مقامات نسبت به وقوع طوفانی با عواقب فاجعه‌بار هشدار داده بودند.

اگرچه میزان فاجعه کمتر از حد پیش‌بینی شدە بود، اما تاکنون دستکم مرگ ۱۶ نفر تائید شدە و خسارات به‌بارآمده قابل توجه است. رئیس جمهوری آمریکا این خسارات را ۵۰ میلیارد دلار (حدود ۴۵.۷ میلیارد یورو) برآورد کرده است.

طبق داده‌های مرکز ملی توفند‌های آمریکا طوفان میلتون شب چهارشنبه نهم اکتبر در ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه، نە تنها زودتر از زمان پیش‌بینی شدە بە خشکی رسید، بلکه بە جای شهر تامپا حدود ۱۰۰ کیلومتر جنوب‌تر فرود آمد.

در همین حال پیش‌بینی شدە بود کە سرعت میلتون تا ٢٧٠ کیلومتر باشد، اما با سرعت ١٩۵ کیلومتر بە خشکی رسید.

طوفان میلتون تنها دو هفته پس از طوفان هلن به فلوریدا رسید. طوفان هلن حداقل ۲۳۷ کشته برجای گذاشت و خسارات زیادی به ساختمان‌ها وارد کرد و مناطق وسیعی را دچار آبگرفتگی کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا