ورزشی

گواری: آمار قابل استنادی برای میزان فعالیت بدنی مردم وجود ندارد

به گزارش هشت صبح و به نقل از ایسنا؛

رئیس فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی گفت: درست است فعالیت بدنی در بین مردم کاهش پیدا کرده است اما به دنبال آن هستیم تا جامعه را به سمت سلامت و تندرستی سوق دهیم.

به گزارش ایسنا، احمد گواری در نشست خبری که امروز دوشنبه ۱۶ مهر در محل فدراسیون برگزار شد، به تشریح برنامه های فدراسیون در سال جاری پرداخت و گفت: حدود ۲ سال پیش که آمادگی جسمانی به عنوان فدراسیون تشکیل شد تا ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ به عنوان سرپرست در راس فدراسیون قرار گرفتم و بعد از ۷ ماه سرپرستی که انتخابات برگزار شد به صورت رسمی کار را در بحث توسعه و جذب مخاطب شروع کردیم.

وی افزود: کار سختی را پیش رو داریم، با توجه به این که آمادگی جسمانی پایه تمام رشته‌هاست تلاش فدراسیون بر این است که به یک جامعه سالم و فعال دست پیدا کنیم. البته کار بزرگ نیاز به حمایت همه جانبه دستگاه‌ها و ارگان های مختلف دارد.

گواری تاکید کرد: متاسفانه آمار قابل استناد از میزان فعالیت بدنی مردم وجود ندارد اما معتقدیم که فعالیت بدنی در بین مردم به شدت کاهش پیدا کرده است.

رئیس فدراسیون آمادگی جسمانی با بیان این که برای توسعه فعالیت بدنی در بین مردم نیاز به فرهنگ‌سازی داریم، خاطرنشان کرد: تکنولوژی خوب است اما در کنار آن نیاز به فرهنگ‌سازی داریم‌. پیاده‌روی امروزه بسیار کم شده و فعالیت‌ها با ماشین، آسانسور و پله برقی است. ما به عنوان فدراسیون آمادگی جسمانی یکی از اهداف خود را این قرار دادیم که جامعه به سمت آگاهی بیشتر از نتایج فعالیت‌های بدنی پیش برود. درصد بالایی از نسل جوان با عوارض ناشی از کم تحرکی روبرو شده که هزینه بالایی را در بحث درمان بیماری‌های ناشی از آن به جامعه و خانواده‌ها تحمیل می‌شود.

گواری خاطر نشان کرد: طراحی تمرین برای مقابله با این مشکلات یکی از اقدامات اصلی است. این طراحی به گونه‌ای است که نسبت به سایر رشته‌ها ارزان قیمت است. نیازمند است که هر فرد از یک آمادگی جسمانی بهره‌مند باشد.

گواری تاکید کرد: جزو فدراسیون‌هایی هستیم که نسبت به  سایر رشته‌ها ارزان و در دسترس هستیم‌. 

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته که المپیاد را برگزار کردیم جمعیت خوبی از آن استقبال کردند. پیش بینی ما سال گذشته ۵۰۰ نفر بود که حدود ۷۰۰ نفر شرکت کننده داشتیم‌ و توانستیم رشته های خود را به علاقمندان این رشته معرفی کنیم‌. امسال المپیاد ورزشی در ۵ رشته مردان و ۷ رشته بانوان برگزار خواهد شد که امیدوارم با حمایت تمام ارگان ها بتوانیم جمعیت بیشتری را در المپیاد ورزشی جذب کنیم.

گواری ادامه داد: در خصوص رشته های پر مخاطب آمادگی جسمانی، ایروبیک و پیلاتس  جمعیت خوبی وجود دارد. برای سایر رشته‌های تحت پوشش فدراسیون نیز برنامه داریم چون هر کدام جذابیت خود را دارند. ۳۷۱ هزار و ۶۰۰ نفر جمعیت سازمان یافته ما بر اساس بیمه ورزشی است که در بین فدراسیون‌ها جایگاه سوم را کسب کردیم. در حال حاضر برای فدراسیون کبدی و هندبال در بحث دانش مربیان برنامه‌های خوبی تدوین  شده است.

وی همچنین در ارتباط با برنامه‌های فدراسیون در نیمه دوم سال گفت: در بحث آموزش سال گذشته رتبه دوم را کسب کردیم و دوره‌های داوری و سمینار داشتیم و در این زمینه یکی از فدراسیون‌های صاحب رتبه هستیم. فکر می‌کنم امسال کلاس‌ها و دوره‌های بیشتری برگزار کنیم. البته در کنار این افزایش دوره‌ها به دنبال کیفیت هم هستیم و تنها به دنبال این نیستیم که آمار را بالا ببریم. همچنین آموزش به روز رسانی مدرسین را داشتیم که اقدام خوبی بود و آنها را به روز رسانی کردیم و قرار است از آنها استفاده کنیم.

گواری: آمار قابل استنادی برای میزان فعالیت بدنی مردم وجود ندارد

وی در پاسخ به این پرسش که شهرداری‌ها در بحث توسعه این رشته تا چه حد پای کار آمدند، گفت: تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری داشتیم که در اماکن آنها وسایل و تجهیزات خود را نصب کنیم. جز در یکی دو استان که سازه‌های ما نصب شد، در تمام کشور همه گیر نشده است. کلیستنیکس و ورزش‌های خیابانی نیازمند فضای باز است. این رشته علاقه‌مندان زیادی دارد و افراد جذب آن می‌شوند و زیبایی خاصی دارد. به دنبال این هستیم در تفاهم نامه با شهرداری‌ها این لوازم و زیرساخت‌ها در شهرها را در دسترس قرار دهیم.

گواری در خصوص دومین دوره المپیاد آمادگی جسمانی گفت: امسال با عوامل اجرایی حدود ۲۰۰۰ نفر پیش بینی شده که قرار است در این المپیاد شرکت کنند و هزینه‌هایی که برآورد شده چیزی حدود ۴ میلیارد خواهد بود. توسعه آمادگی جسمانی میان مردم نیازمند همکاری همه ارگان هاست. ما آمدیم با نیروهای مسلح که جمعیت متمرکز دارد قرارداد بستیم چون می‌توان برای آن برنامه‌ریزی کرد و علاوه بر این رشته‌های ما کاربردی است که می‌تواند عمومیت پیدا کند.

او ادامه داد: در دومین دوره المپیاد آقایان در ۵ رشته (آمادگی جسمانی، ایروبیک، کلیستنیکس و ورزش‌های خیابانی، کتل بل، فانکشنال فیتنس) و خانم‌ها در ۷ رشته (آمادگی جسمانی، فانکشنال فیتنس، ایروبیک، کلیستنیکس و ورزش‌های خیابانی، دوچرخه ثابت و چرخ‌های سالنی (اسپینینگ)، کتل‌بل، فیوژن فیتنس) حضور خواهند داشت.

رئیس فدراسیون آمادگی جسمانی تصریح کرد: این رشته‌ها اکثرا جدید هستند و چون جوان‌ها از روش‌های سنتی فاصله می‌گیرند تلاش داریم با توسعه این رشته‌ها جوان‌ها را برای فعالیت در این رشته‌ها ترغیب کنیم. امسال ثبت نام و درخواست ایجاد باشگاه برای آمادگی جسمانی مقام اول را داشته که یک موفقیت چشم‌گیر است. این ظرفیت قابل اعتنا است که سرمایه خصوصی را در دل خود جا داده است.

 گواری در پایان افزود: امسال سعی داریم لیگ آمادگی جسمانی را برگزار کنیم. همچنین برگزاری کلاس‌های بین‌المللی نیز در دستور کار فدراسیون است.

به گزارش ایسنا، در پایان این نشست از سایت جدید فدراسیون آمادگی جسمانی نیز رونمایی شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا