سیاسی

لازم است هر چه زودتر آتش جنگ در منطقه خاموش شود – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در نخستین جلسه مشترک هئیت رئیسه خبرگان با کمیسیون‌های این مجلس در دوره ششم، با تاکید بر لزوم شکرگزاری از نعمت‌ها و استغفار برای گناهان، اظهار کرد: اگر نعمت‌هایی داریم و به آن توجه نداریم و شکر نمی‌کنیم، انتظار افزایش آن را نداشته باشیم. همچنین انسان‌ها باید به گناهان باید اعتراف کرد و غافل نبود. باید به یاد گناهان بود و به آن اعتراف کرد تا خداوند بخشایش کند.

وی با اشاره به حادثه معدن طبس، افزود: باردیگر غم و اندوه و همدردی خود را با کارگران زحمتکش معدن طبس اعلام می‌کنیم و برای جانباختگان این حادثه غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان صبر و گشایش طلب می‌کنیم.

موحدی‌کرمانی یادآور شد: رژیم صهیونیستی پس از جنایات بی‌شمار در غزه و کشتار بیش از ۴۱ هزار نفر که بیشترشان زنان، کودکان و پیران بودند، اکنون به لبنان حمله کرده و بیش از ۶۰۰ نفر را به شهادت رسانده است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: این حمله رژیم صهیونیستی برای جبران ناامنی در مرزهای شمالی سرزمین‌های اشغالی و آوارگی اشغالگران در این منطقه بوده است.

وی با بیان اینکه صهیونیست‌ها با حمایت آمریکا در حال جنگ‌افروزی در منطقه هستند، گفت: لازم است هرچه زودتر آتش جنگ خاموش شود. اکنون جبهه مقاومت از هر زمان آماده‌تر است و بخشی از توان حزب‌الله نیز در حمله با موشک‌های بالستیک نمایان شده است که می‌تواند به شکست رژیم خون‌آشام هم منجر شود.

طلاب برای حمایت از حزب‌الله و مردم مظلوم لبنان و غزه همگی یکصدا رژیم صهیونیستی را محکوم کنند

موحدی کرمانی تأکید کرد: از فضلا و طلاب می‌خواهم که برای حمایت از حزب‌الله و مردم مظلوم لبنان و غزه همگی یکصدا رژیم صهیونیستی را محکوم کنند و امیدوارم علمای کشورهای اسلامی زمینه یکصدایی برای محکومیت رژیم صهیونیستی و حمایت سران کشورهای‌شان برای حمایت از مقاومت و مقابله با رژیم صهیونیستی را فراهم سازند.

مسئله گرانی و تورم مردم را رنج می دهد

وی با اشاره به لزوم توجه به مسئله معیشت و اقتصاد جامعه، تاکید کرد: دولت محترم با پشتوانه حمایت رهبری انقلاب و اعتمادی که مردم به رئیس دولت کردند، واقعاً هرچه سریعتر اقدامی برای کاهش فشار به مردم، به ویژه قشر ضعیف جامعه انجام دهد. دولت باید در همه زمینه‌ها برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت داشته باشد اما آنچه اکنون مردم را رنج می‌دهد مسئله گرانی و تورم است که دولت با برنامه‌ریزی دقیق و مشورت با کارشناسان خبره و دلسوز در کوتاه‌مدت تغییری در جامعه ایجاد کند و امیدواری در پی آورد.

برای موفقیت و پیروزی رئیس‌جمهور و سربلندی کشورمان دعا می‌کنیم

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که «رئیس‌جمهوری نشان داده به آیات قرآن و سیره ائمه به ویژه امام علی (ع) توجه دارد»، تصریح کرد: ایشان نشان داده است که به آموزه‌های دینی و مذهبی توجه دارد، و حتماً عنایت دارد که رأی و اعتماد مردم علاوه‌بر ابعاد حقوقی و اخلاقی، به لحاظ شرعی ضمان‌آور است.

موحدی کرمانی یادآور شد: از بابت تذکری که حاوی منفعت است می‌گوییم که رئیس توجه داشته باشند در تصمیم‌گیری‌ها، موضع‌گیری‌ها، عزل و نصب‌ها و اجرای برنامه‌ها، علاوه بر پیشگاه خداوند در برابر مردم و اعتماد آنان مسئول هستند. در هر دو صورت ما برای موفقیت و پیروزی ایشان و سربلندی کشورمان دعا می‌کنیم.

وی افزود: امیدوارم سفر آقای رئیس‌جمهوری به سازمان ملل هم عرصه نمایش عزت و اقتدار جمهوری ایران اسلامی باشد و دستاوردهای سیاسی و اقتصادی مطلوب و مبتنی بر اصول ثابت نظام و خط‌مشی ترسیم‌شده از سوی رهبری برای کشور و نظام به دنبال آورد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خبرسازی درباره سخنان رئیس‌جمهوری در نیویورک، گفت: ضمناً آنچه در یکی از جلسات فرعی سازمان ملل رخ داد، در صورت صحت، یک «فلته» ((کار ناآگاه)) بیش نبود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا