استان ها

افتتاح ۸ پروژه گردشگری در خراسان جنوبی – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، هادی شاه‌وردی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هم‌زمان با هفته گردشگری ۸ پروژه در ۶ شهرستان از نهبندان تا فردوس افتتاح خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: این پروژه‌ها برای ۲۵۵ نفر اشتغال به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد خواهد کرد.

وی دامه داد: حجم سرمایه‌گذاری انجام شده بخش خصوصی برای این پروژه‌ها نزدیک ۴ هزار میلیارد ریال و تامین زیرساخت‌های گردشگری از محل اعتبارات استانی ۷۰ میلیارد ریال و اعتبارات ملی ۳۷ میلیارد ریال بوده است.

شاه وردی اظهار کرد: افتتاح اقامتگاه بوم‌گردی سرای آرامش شهرستان خوسف، اقامتگاه بوم‌گردی روستای شاهیک شهرستان قاین، اقامتگاه بوم‌گردی ریحون شهرستان فردوس، اقامتگاه بوم‌گردی سرای مهر شهرستان زیرکوه اقامتگاه بوم‌گردی نه اردشیر شهرستان نهبندان و مهمان‌پذیر کوروش شهرستان فردوس، سفره‌خانه سنتی لاوین و سفره‌خانه سنتی شباهنگ شهرستان بیرجند از جمله پروژه‌های گردشگری است که در سطح استان افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

بازدید از موزه‌های خراسان جنوبی رایگان است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: بازدید از موزه‌های خراسان جنوبی که تحت پوشش اداره‌کل میراث‌فرهنگی هستند نیز امروز پنجم مهر به مناسبت روز جهانی گردشگری رایگان است.

وی افزود: ۱۹ موزه در استان خراسان جنوبی فعال است که از این تعداد ۱۱ موزه تحت پوشش اداره‌کل است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: همزمان با فرارسیدن روز جهانی و هفته گردشگری همچنین کمیته‌های تخصصی انجمن حرفه‌ای راهنمایان گردشگری خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود.

شاه‌وردی بیان کرد: انجمن حرفه‌ای نوپای راهنمایان گردشگری خراسان جنوبی در راستای دستیابی به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت جامعه راهنمایان استان، برنامه‌ریزی‌های مدونی را انجام داده‌اند که از جمله آن برگزاری تورهای آشناسازی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی توانمندسازی راهنمایان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: این انجمن نوپا هم اکنون با آغاز هفته گردشگری گام موثری دیگر را برخواهند داشت و آن تشکیل کمیته‌های تخصصی خواهد بود.

وی ادامه داد: از جمله کمیته‌های تخصصی که در خراسان جنوبی تشکیل خواهند شد، کمیته طبیعت گردی، کمیته صنایع‌دستی و سوغات، کمیته آموزش، کمیته روابط‌عمومی و بین الملل و کمیته روابط صنفی و حقوقی خواهد بود که با اولویت‌های مورد نظر این استان برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار در صنعت گردشگری همخوانی دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا