سیاسی

نمایشگاه صلح و دفاع ارتش فرصت خوبی برای تبادل دانش نظامی است – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، سرگرد فاروق وابسته نظامی از پاکستان در حاشیه ششمین نمایشگاه کتاب صلح و دفاع ارتش گفت: من با خانواده‌ام به ایران آمدم و برای یاد گرفتن زبان فارسی به مدت سه ماه است که در دانشگاه دافوس ارتش حضور دارم.

وی ضمن اشاره به برگزاری نمایشگاه صلح و دفاع ارتش تصریح کرد: این نمایشگاه فرصت خوبی برای مبادلات فرهنگی و گسترش همکاری میان کشورهاست و ما در این نمایشگاه با ایرانی‌ها به واسطه کتاب‌ها گفت‌وگو می‌کنیم و در حوزه نظامی نیز کتاب‌هایی وجود دارد که در این نمایشگاه می‌تواند فرصت خوبی برای تبادل دانش نظامی باشد.

وابسته نظامی پاکستان عنوان کرد: در نمایشگاهی که برگزار شده ما تعدادی کتاب داریم که شاید مورد توجه سایر نظامی‌ها واقع شود و بخواهند از مطالب آن‌ها که درباره روابط ایران و پاکستان است، استفاده کنند.

ایران و مردمش را دوست دارم

وی با بیان اینکه من ایران و مردمش را دوست دارم، چون مردم ایران خیلی پاک و مهربان هستند، اظهار داشت: من خودم زبان فارسی را دوست دارم. مردم پاکستان هم ایرانی‌ها را دوست دارند، زیرا زبان و فرهنگ دو کشور به هم نزدیک است و همان‌طور که می‌دانید زبان فارسی مشترکات زیادی با زبان اردو دارد.

سرگرد فاروق گفت: من اشعار فردوسی، نظامی و سعدی را دوست دارم و می‌خوانم. علاقه من به شعر فارسی با خواندن اشعار محمد اقبال لاهوری آغاز شد، اقبال شاعر ملی پاکستان است. خواندن اشعار او و سایر شاعران فارسی زبان موجب لذت من می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا