استان ها

ضریب اشغال تخت بیمارستانی در مازندران به ۸۹ درصد رسید – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، سید رضا کاظمی‌نیا شامگاه شنبه در نشست بنیاد حفظ آثار مازندران اظهار داشت: ۶۲ درصد جمعیت مازندران تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند که بیش از دو میلیون را شامل می‌شود.

وی از وجود پنج بیمارستان و ۴۹۵ تخت بستری ویژه در استان مازندران خبر داد و گفت: همچنین ۱۴ مرکز درمانی سرپایی داریم که ۱۲ تا از آنها تحت پوشش طرح پزشک خانواده هستند.

این مسئول از فعالیت حدود دو هزار و ۷۰۰ کارمند رسمی و قراردادی زیر نظر این مدیریت در استان خبر داد و اذعان داشت: همچنین در بین مراکز بیمارستانی در مرکز درمانی ولیعصر (عج) قائمشهر خدمات کشوری نظیر آنژیوگرافی عروقی مغزی ارائه می‌شود.

کاظم‌نیا بیان کرد: بیمارستان‌های چالوس، بابلسر، ساری و نکا بیمارستان‌های جنرال هستند که در آن چهار تخصص اصلی جراحی، داخلی، زنان و اطفال ارئه می‌شود و به فراخور شهرها تخصص‌ها در این مراکز در نظر گرفته شده است.

وی از ارائه خدمات رایگان در این مراکز خبر داد و گفت: در دو سال اخیر سعی کردیم کیفیت و کمیت درمان را ارتقا دهیم که اتفاقات خوبی افتاد و در بحث کیفیت در کشور در سال ۱۴۰۱ در بخش بستری و سرپایی اول کشور شدیم و در سال ۱۴۰۲ در بخش سرپایی اول و در بخش بستری دوم شدیم و در سال ۱۴۰۳ در بحث سرپایی اول کشور هستیم.

این مسئول با بیان اینکه ضریب اشغال تخت را از ۶۳ درصد به ۸۰ درصد رساندیم، گفت: همچنین مراجعات سرپایی را از سه میلیون به بیش از پنج میلیون رسانده‌ایم که ۳۸ درصد رشد داشته است.

به گفته کاظم‌نیا، عمل جراحی و تعداد بستری شدگان بین ۱۸ تا ۳۰ درصد رشد کرده است.

وی بر نشر و گسترش ارزش‌های دفاع مقدس به شیوه نو و مدرن در جامعه تأکید کرد و دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران و تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت را از جمله برنامه‌های مصوب سازمانی برشمرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: مجموعه‌های درمانی در بحث خدمات رسانی به مردم پیشگام بود و حفظ ارزش‌های نظام مجاهدت کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا