اقتصادی

۱۱ میلیارد تومان مطالبات گندم کاران استان سمنان پرداخت شد – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

عبدالرحیم تحصیلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه روند خرید تضمینی در نقاط سردسیر استان سمنان مانند کالپوش و تاش و مجن و … همچنان باقی است، تاکید کرد: خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان سمنان در اغلب نقاط استان به پایان رسیده است.

وی افزود: همانطور که گندم به واسطه اقلیم استان سمنان از غرب به شرق محصول می‌دهد و در نتیجه خرید تضمینی گندم هم از غرب استان مانند گرمسار و آرادان و ایوانکی خریداری و سپس به شاهرود و میامی می‌رسد، روند پرداخت پول گندم کاران هم به همین منوال پرداخت می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان از پرداخت تقریباً ۱۰۰ درصدی مطالبات گندم کاران غرب استان خبر داد و گفت: تاکنون ۱۱ میلیارد تومان بابت خرید تضمینی گندم به کشاورزان استان پرداخت شده است.

تحصیلی با بیان اینکه میزان کل خرید تضمینی شده گندم استان سمنان بیش از ۱۶ میلیارد تومان است، ابراز کرد: به این ترتیب باید گفت تا کنون بیش از ۶۵ الی ۷۰ درصد از مطالبات گندم کاران استان سمنان توسط دولت پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه روند پرداخت مطالبات گندم کاران استان سمنان همچنان ادامه دارد، افزود: گندم کاران استان مطمئن باشند که پرداختی‌های دولت ادامه خواهد داشت و مشکلی در این زمینه نیست.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان با بیان اینکه امسال ۹۲ هزار تن گندم از گندم کاران استان خریداری شد که رکوردی در سال‌های اخیر محسوب می‌شود، بیان کرد: سال قبل که خود رکورد خوبی در قبال سال‌های قبل تر محسوب می‌شد ۷۶ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده بود که امسال شاهد رشد بسیار خوبی در زمینه گندم هستیم.

تحصیلی بیان کرد: حمایت‌های دولت، همت کشاورزان بلند همت استان سمنان و همچنین شرایط اقلیمی مناسب‌تر را علت افزایش و رشد کم سابقه تولید گندم در سراسر استان سمنان دانست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا