سیاسی

توانمندی دفاعی جزایر سه‌گانه خلیج فارس درحال افزایش است – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علیرضا تنگسیری در بازدید از آخرین وضع آمادگی رزم یگان‌های عملیاتی مستقر در جزایر نازعات، با اشاره به جایگاه مهم این جزایر (شامل جزایر سه‌گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و بوموسی در خلیج فارس و جزیره سیری) گفت: روحیه همه رزمندگان نیروی دریایی سپاه در جزایر نازعات عملیاتی است و توانمندی دفاعی این جزایر هر لحظه افزایش می‌یابد.

به گفته فرمانده نیروی دریایی سپاه، تأمین امنیت جزایر نازعات (از مناطق مهم مأموریتی و در محدوده منطقه پنجم دریایی امام محمد باقر علیه السلام) یکی از اصلی ترین مأموریت‌های نیروی دریایی سپاه است و تاکید فرمانده کل قوا را نیز به همراه دارد.

سردار تنگسیری، چهاردهمین الحاق تجهیزات به نیروی دریایی سپاه در ماه گذشته را یادآور شد و اظهار داشت: یکی از اهداف مهم ما از این بازدید، ارزیابی عملیاتی تجهیزات الحاق شده در خطوط دفاعی در جزایر و تنگه هرمز بود که الحمدالله با بهترین وضعیت ممکن همه سامانه‌های اعم از موشکی، پهپادی و دیگر سامانه‌ها و تجهیزات الحاق شده برای دفاع و تولید امنیت و آرامش ملت عزیزمان در حالت عملیاتی قرار دارند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در پیامی به همسایگان و کشورهای دوست حوزه خلیج فارس و دریای عمان گفت: بارها تأکید کرده‌ایم که پیام ما به همسایگان و کشورهای مسلمان، دوستی و برادری و وحدت است و حضور دشمنان و بیگانگان در این منطقه تنها برای تفرقه و فتنه است و ما مستحکم و پولادین در برابر تمام دنیای آنان ایستادگی خواهیم کرد. این کلام خدای واحد است که بر سینه ما نقش بسته است. 《 واعدوا لهم مااستطعتم من قوه 》

گفتنی است؛ در بازدید سردار تنگسیری آمادگی بخشی از تجهیزات جدید الحاق شده به یگان‌های جزایر ایرانی شامل سامانه‌های موشکی راهبردی کروز مورد ارزیابی قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا