ورزشی

پیاتزا به درد والیبال ایران می‌خورد؟

به گزارش هشت صبح و به نقل از ایسنا؛

محمد ترکاشوند معتقد است پیاتزا انتخاب خوبی برای والیبال ایران است و می‌تواند به تیم ملی کمک کند.

به گزارش ایسنا، پس از مدت‌ها بررسی و رایزنی با گزینه‌های مختلف، روبرتو پیاتزا ایتالیایی به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال مردان ایران تا پایان المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس انتخاب و معرفی شد.

براین اساس پیاتزا با قراردادی ۴ ساله (۲+۲) سکانداری تیم ملی والیبال ایران  را برعهده گرف و از آنجایی که تا اردیبهشت ماه در لیگ ایتالیا مشغول به کار است، توماس توتولو ایتالیایی به عنوان دستیار اول او از آغاز مرحله پلی‌آف لیگ برتر در ایران حضور پیدا خواهد کرد و به نظارت و بررسی تمرینات و مسابقات تیم‌های لیگ برتری ودسته یکی می‌پردازد. پیاتزا و لژیونرهای تیم ملی والیبال هم اواسط اردیبهشت ماه به صورت هم زمان به ایران خواهند آمد.

محمد ترکاشوند، مربی والیبال در مورد انتخاب پیاتزا به عنوان سرمربی تیم ملی به ایسنا گفت: انتخاب خوبی است. او با تیم ملی هلند هم نتایج بدی نگرفت. درست است بازیکن تک محوری به نام نیمیرعبدالعزیز داشت اما فکر می‌کنم از آنجایی که کنارش توتولو قرار دارد که از نظر تمرینی تفکرات خوب و به روزی دارد، امیدوارم به والیبال ما کمک کنند.

او ادامه داد: جامعه ما دوست داشت مربی تیم ملی خارجی باشد. آقای آپیاتزا تجربیات بالایی دارد و توانمند است. امیدوارم مثمر ثمر باشد و به اهدافمان برسیم. از طرفی آقای اکبری هم جزو یکی از کمک‌ها است و تجربیات خوبی دارد. خودش هم جزو یکی از گزینه‌های مربیگری بود اما جامعه نمی‌پذیرفت که مربی ایرانی باشد وگرنه توانایی سرمربیگری را داشت و همه بازیکنان ایران را می‌شناخت.

این مربی والیبال با بیان اینکه پیاتزا قطعا می‌تواند به والیبال ایران کمک کند، تاکید کرد: او آوازه‌ای در والیبال دارد و با تیم هلند هم نتایج بدی به دست نیاورد. خوب کار کرد و تیم هلند را دگرگون کرد. بازی‌های خوبی از خود به نمایش گذاشتند. تفکراتی که بازیکنان و جامعه والیبال ما داشتند این بود که از یک مربی خارجی استفاده شود. فکر می‌کنم آقای پیاتزا و توتولو ترکیب بدی نیستند و امیدوارم کمک حال والیبال ما باشند.

او در مورد فاصله زمانی کم حضور پیاتزا در ایران تا لیگ ملت‌های ۲۰۲۵ بیان کرد: دستیارش به ایران می‌آید و لیگ را زیرنظر می‌گیرد. از طرفی قطعا آقای پیاتزا لژیونرها را زیرنظر دارند. لیگ را هم باید به صورت آنلاین یا به روش‌های دیگر  زیر نظر بگیرد تا شناخت بهتری نسبت به بازیکنان پیدا کند. این بهتر از این است که تعدادی بازیکن به او معرفی کنند.

ترکاشوند در مورد قرارداد ۲ + ۲ پیاتزا با فدراسیون ایران گفت: زمان خوبی است. دو سال زمان کمی نیست و در این مدت می‌تواند شناخت خوبی نسبت به والیبال ما پیدا کند و از پتانسیل‌ والیبال ما استفاده کند. اگر به اهدافمان برسد و قراردادش تمدید شود که فوق العاده خواهد شد. فکر می کنم از این هوش برخوردار است که نتایج مثبتی بگیرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا