ورزشی

سلگی: حواله پاداش همه مدال‌آوران پرداخت شده است

به گزارش هشت صبح و به نقل از ایسنا؛

معاون ورزش قهرمانی کمیته ملی پارالمپیک با تاکید بر اینکه سطح‌ بازی‌های ۲۰۲۴ پاریس از بازی‌های توکیو بیش‌تر است، ارزیابی خود از عملکرد کاروان ایران را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، سعید سلگی، معاون فنی ورزشی کمیته ملی پارالمپیک با یادآوری گذشت ۶ روز از بازی‌های پارالمپیک و نتایج ورزشکاران ایران در این مدت در پاسخ به این پرسش که «نتایج به دست آمده تا امروز چقدر با پیش بینی ها تطابق داشته است؟»، گفت: در مورد پیش بینی باید بگویم حقیقتا از یکی دو رشته انتظار عملکرد بهتری داشتیم، اما این را باید مدنظر قرار داد که پارالمپیک بالاترین سطح مسابقات ورزشی است.

او ادامه داد: همه کشورها با حداکثر آمادگی حضور پیدا کرده اند، یکسری کشورهای توسعه یافته خیلی متحول حاضر شده‌اند که اصلا با شرایط آنها در دوره قابل مقایسه نیست، جایگاه مدالی این کشورها خیلی بالا رفته است.

سلگی با تاکید بر اینکه سطح بازی های پارالمپیک ۲۰۲۴ نسبت به بازی‌های ۲۰۲۰ توکیو واقعا بالا رفته است، خاطرنشان کرد: به ۵ روز آینده خیلی امید داریم تا ورزشکارانی که برای آنها شانس مدال قائل هستیم، طبق پیش بینی عمل کنند. امیدوارم این ورزشکاران در روز مسابقه خودشان باشند و مدال‌های خوشرنگی کسب کنند.

معاون ورزش قهرمانی کمیته ملی پارالمپیک همچنین در مورد پرونده دوپینگ مصطفی ماریان گفت: افتخار کاروان ایران در بازی های پاراآسیایی تحت مقوله دوپینگ قرار گرفت، به همین دلیل برای پارالمپیک برنامه های جدی تری داشتیم تا دچار مشکل نشویم، حقیقتا دوره های آموزشی خوبی گذاشتیم که یکی از آنها سه شنبه های آموزشی بود. حتی برای دوپینگ جریمه هایی را هم در نظر گرفتیم.

وی در این زمینه ادامه داد: با فدراسیون پزشکی ورزشی و ستاد ملی مبارزه با دوپینگ هم هماهنگی های لازم برای نمونه گیری انجام شد. سه مرحله تست گرفته شد، در دو مرحله همه تست ها منفی بود حتی نتیجه تست مصطفی ماریان که در مسابقات قهرمانی کشور (این رقابت ها خردادماه تحت نظر IPC) برگزار شد)، به کاروان ایران اضافه شد هم منفی بود.

سلگی تصریح کرد: در تست آخر ماقبل اعزام‌ هم تست مصطفی ماریان منفی بود اما مقوله دوپینگ دست خود ورزشکار و مربی او است، البته گاهی ناخواسته گریبانگیر ورزشکار می شود که قابل پذیرش نیست. چون ورزشکار حرفه ای باید همه جوانب را رعایت کند.

معاون ورزش قهرمانی کمیته ملی پارالمپیک ایران یادآور شد: با همه اینها نتیجه تستی که در دهکده المپیک از ماریان گرفته شد، مثبت شد و به همین دلیل او را با اولین گروه کاروان به کشور بازگرداندیم.

سلگی در مورد پرداخت پاداش مدال آوران کاروان فرزندان ایران در پاریس گفت: حواله پاداش مدال آوران تا به امروز به همه ورزشکارانی که در رشته‌های مختلف صاحب مدال شده اند، پرداخت شده است.

معاون ورزش قهرمانی کمیته ملی پارالمپیک همچنین در مورد موضوعات مطرح در مورد تختخواب مرتضی مهرزاد و مشکلات ایجاد شده برای او گفت: مرتضی مهرزاد به خاطر فیزیک خاصش، شرایطی متفاوت از سایر ورزشکاران دارد. موضوع مربوط به تختخواب او هم خیلی پیچیده نبود و خیلی زود حل شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا