ورزشی

اظهارات دنیامالی در مراسم معارفه وزیر ورزش/ رضایت عارف از واگذاری استقلال و پرسپولیس

به گزارش هشت صبح و به نقل از ایسنا؛

وزیر ورزش و جوانان در مراسم معارفه خود گفت: از مردم انزلی عذرخواهی می‌کنم که نتوانستم به عنوان نماینده آن ها در مجلس حضور پیدا کنم.

به گزارش ایسنا، احمد دنیا مالی در ابتدای سخنان خود در مراسم معارفه خود و تودیع کیومرث هاشمی، اظهار کرد: ابتدا از شهرستان حوزه انتخابی خودم مردم انزلی عذرخواهی کنم از یک طرف برای مجلس دوازدهم رای دادند که البته در مجلس یازدهم نیز نماینده شهرستان مردم انزلی بودم از این فرصت استفاده می‌کنم و از مردم پوزش می‌خواهم به خاطر این که در سنگر دیگری در دولت مشغول کار شدم. صمیمانه از مردم خونگرم و صمیمی و فرهیخته انزلی عذرخواهی می کنم که نتوانستم به عنوان نماینده آن ها در مجلس حضور پیدا کنم.

وی گفت: این قول را می‌دهم که همچنان خود را در خصوص مسائل و حوزه‌های مختلفی که در دولت است متعهد بدانم و پیگیری خواهم کرد.

استقبال عارف از واگذاری های اخیر استقلال و پرسپولیس

همچنین  محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور در بخش‌هایی از صحبتهایش به سرانه ورزش در کشور اشاره کرد و گفت: در سند جامع ورزش برآوردمان این بود که سهم افراد حدود ۵۵.۵ تا ۵۵.۶ سانتی مربع بودانتظار داشتیم به یک متر برسد گزارشی که من الان دارم ۷۸ صدم متر مربع است آقای هاشمی گفت بیش از ۲ متر مربع است اگر این درست باشد دیگر از کارهای سخت افزاری دست بردارید و به سمت تجهیزات حرکت کنید. از آقای دنیامالی می خواهم این موضوع را روشن کند که امروز سرانه ورزش در کشور چه قدر است؟ آیا ۷۸ صدم متر مربع است؟ آیا به یک متر مربع که بنا بود در پایان برنامه چهارم برسیم، رسیدیم؟ آیا ۱۷۴ میلیون متر مربع مساحت در اختیارمان هست که می شود سرانه ای حدود ۲ متر مربع؟ اگر ۲ متر مربع صحت داشته باشد دیگر در طول ۴ سال سرمایه گذاری جدید نباید کنیم و پروژه های باقی مانده را تکمیل کنیم.

اظهارات دنیامالی در مراسم معارفه وزیر ورزش

عارف همچنین گفت: برخی پروژه ها ۶۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت دارند یا کلنگ زنی شده اند و بعد هم فراموش شده اند، آنها را تکمیل کنیم. آیا یک استادویم مانند آزادی برای کشور ما کفایت می کند یا یک فضای بزرگتر و جامع تر و فراگیرتری نیاز داریم؟ تقویت و حمایت از ورزش های سنتی و ملی وظیفه همه ماست که فرهنگ ساز هستند؛ ورزش های همگانی به جد مورد توجه قرار گیرند سلامت جامعه در گروی عنایت به ورزش های همگانی است.

او ادامه داد: خوشبختانه امروز دیگر کسی مخالف ورزش های قهرمانی نیست در گذشته چالش هایی داشتیم که چرا باید در صحنه های بین المللی حضور یابیم؟ اما امروز همه پذیرفته اند که جوان قهرمان ما که به طلا می رسد، چه نشاطی در جامعه ایجاد می کند. از دنیامالی می خواهم به پیوست های فرهنگی بپردازد؛ قهرمان ما در صحنه های بین المللی باید الگوی مردم و دنیا باشد؛ بین ورزشکاری که در کشور اسلامی با سایر کشورها تفاوت باشدو باید معرف عقبه فرهنگی اش باشد.

اظهارات دنیامالی در مراسم معارفه وزیر ورزش

عارف ادامه داد: در ورزش حرفه ای چالشی بود که اگر دولت کمک نکند، شکل نمی گیرد؛ در دنیا محوریت ورزش های حرفه ای مردمند نه دنیا؛ با اقدامات اخیری که در مورد استقلال و پرسپولیس اجرا شد، پایه گذاری توجه به ورزش حرفه ای محکمتر شد. تجربه ۴۰ ساله نشان می‌دهد که تکیه بر توان مردم و سازمانهای مردم نهاد موجب موفقیت در حوزه ورزش می‌شود. از آقای دنیا مالی خواهش می‌کنم وعده‌ای به مردم ندهند چون هیچکدام اتفاق نمی‌افتد.

اظهارات دنیامالی در مراسم معارفه وزیر ورزش

ادامه دارد…

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا