استان ها

۹۵ درصد خدمات رسانی به زائران با کمک بخش خصوصی است – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن نوری زاده اظهار کرد: کارگروه‌ها و کمیته‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان از یک ماه قبل برنامه‌ریزی برای تأمین نیازهای زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) را در دستور کار قرار داده که معاونت اقتصادی نیز در حوزه پشتیبانی و تأمین کالاهای مورد نیاز زائران کمک کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: برای تأمین مهم‌ترین اقلام از جمله گوشت قرمز و گوشت مرغ و آرد اقدامات لازم صورت گرفته و بازار را با کمک دستگاه‌هایی اجرایی در حال پایش و نظارت هستیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم با هماهنگی و هم افزایی به عنوان پشتیبانی و تأمین کننده بتوانیم به افرادی که در میدان خدمت هستند کمک کنیم.

نوری زاده با اشاره به مساله قطعی برق گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته در حوزه خدمت‌دهندگان به زائران دهه آخر صفر از جمله مراکز اقامتی طی این مدت قطعی برق نداشتیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با بیان این‌که قیمت اقلامی از جمله گوشت قرمز و مرغ و برخی خدمات در مشهد ارزان‌تر از تمام شهرهای ایران است، تصریح کرد: برای تأمین ۱۹ قلم کالای اساسی در شهر مشهد و شهرستان‌های استان خراسان رضوی اقدام کردیم و تقریباً هیچ کمبودی نداشتیم.

وی تاکید کرد: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته در حوزه زیرساخت‌ها و حمل و نقل زائران نیز کمبودی نداشتیم و زائران در حال انتقال و برگشت از مشهد هستند.

نوری زاده تاکید کرد: برای سال‌های آینده باید خدمت‌رسانی به زائران به ویژه زائران دهه آخر صفر در بودجه و اعتبارات دستگاه‌های اجرایی مورد توجه بیشتر قرار گیرد و با توجه به پیوستگی پیاده‌روی اربعین در عراق و دهه آخر صفر در مشهد، از ظرفیت‌های دیگر نقاط و استان‌های کشور برای خدمات رسانی بیشتر استفاده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت‌های به کار گرفته شده برای خدمت به زائران اظهار کرد: در در شهر مشهد بنگاه اقتصادی دولتی بزرگی نداریم و حدود ۹۵ درصد از اقتصاد استان مربوط به بخش خصوصی است که این ظرفیت برای خدمت به زائران پای کار آمده است.

وی تاکید کرد: اگر کمک اصناف، بازاریان، اتاق بازرگانی و واحدهای اقامتی بخش خصوصی نبود امکان ارائه خدمات با کیفیت به زائران وجود نداشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا