سیاسی

دادستان کل کشور: به دادستان‌های کشور گفتم که باید از اقدامات قانونی تک به تک پلیس حمایت کنند

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

فارس: دادستان کل کشور از دستور خود به دادستان‌ها برای حمایت از هرگونه اقدام قانونی پلیس در استان‌ها خبر داد.

 

حجت‌الاسلام محمد موحدی آزاد در خصوص بحث صیانت و حفاظت از نیروی پلیس در مقابل مجرمان و متخلفان و اینکه چگونه باید از خود دفاع کنند گفت: معاونت نظارت در دادستانی کل را مکلف کردیم بعد نظارت خودشان را با انگیزه صیانت از ضابطین انجام دهند.

 

وی گفت: آموزش ضابطین به خصوص جوانانی که تازه وارد می‌شوند امر لازمی است که نسبت به آن تاکید زیادی داریم که در دستور کار قرار گرفته و مکاتباتی نیز انجام شده و با سردار رادان در این خصوص صحبت کرده‌ایم که در سراسر کشور آموزش نیروها در اولویت قرار گیرد و از جهات مختلف هم آشنایی با وظایف سازمانی داشته باشند هم از بعد اخلاق و رفتار و چگونگی برخورد با مراجعین و متهمان و مجرمین آموزش‌های لازم را ببینند.

 

دادستان کل کشور گفت: به این دلیل که پلیس در همه جا از زندان تا خیابان و بیابان با اقشار مختلف مردمی سر و کار دارد و باید آموزش‌های لازم را ببینند.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا پلیس برای حفاظت و صیانت از خود فقط نیاز به آموزش دارد گفت: آموزش امر بسیار مهم است آموزش‌ها هم جنبه آشنایی با کار سازمانی و هم جنبه اخلاقی و هم جنبه روانشناختی و نوع برخورد با مردم را دارد.

 

این مسئول ارشد قضایی افزود: هر چند باید رسیدگی‌های دیگری نیز نسبت به پلیس انجام شود چرا که پلیس با کمترین حقوق بیشترین بهره‌وری را برای کشور دارد.

 

 دادستان کل کشور افزود: بالاخره مسئولان باید از فراجا حمایت لازم را داشته باشند به دادستان‌های کشور هم گفتم که باید از اقدامات قانونی تک به تک پلیس در استان‌ها حمایت کنند این حمایت چه در پرونده و چه خارج از پرونده باید باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا