استان ها

جلسه شورای شهر قم با غیبت برخی اعضا از رسمیت افتاد – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، صد و سی و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم امروز در حالی در ساختمان شهید زین الدین برگزار شد که جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر در این جلسه غیبت داشتند و به همین دلیل جلسه از رسمیت افتاد.

روح الله امراللهی رییس شورای اسلامی شهر قم در خصوص غیبت برخی از اعضای شورای شهر گفت: این امر به دلیل بی توجهی به منافع شهر است و برخی از افراد خواسته های خود را بر آبروی شهر ترجیح می دهند.

وی آبروی شهر قم را ارجح بر خواسته های اعضای شورا برشمرد و تاکید کرد: همه باید به خاطر شهر قم از حقوق قانونی خود بگذرند.

امراللهی عنوان کرد: کسانی که در جلسه شورا حاضر نشدند باید به خاطر این عدم حضور شرمنده باشند و افراد نباید مانع خدمت رسانی به مردم شوند.

غیبت ۶ نفر از اعضای شورا پیگیری قانونی می شود

رییس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه غیبت ۶ نفر از اعضای شورا پیگیری قانونی می شود افزود: این پیگیری به دلیل آن خواهد بود که کسی دیگر به خود اجازه ندهد کار مردم را زمین بگذارد و نباید اجازه داد چنین رفتاری در قم تکرار شود و این رفتارهای بچه گانه مایه تأسف است.

وی با بیان اینکه همه مدیران در قم موظف هستند به مردم خدمت کنند افزود: این امر مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است و کسی نباید در این زمینه سرپیچی کند.

محمود مسگری سخنگوی شورای اسلامی شهر قم نیز در خصوص عدم حضور برخی از اعضای شورای اسلامی شهر قم در جلسه امروز شورا گفت: به دلیل آنکه برخی از اعضا در جلسه امروز حضور نیافتند مصوبات در دستور کار قرار نگرفت و بلاتکلیف ماند.

وی عنوان کرد: برخی اعضای شورا از زمان برگزاری جلسه امروز شورا اطلاع داشتند که به دلایل مختلفی و بدون اینکه اطلاع رسمی دهند در جلسه حضور پیدا نکردند و آقایان اخوان و سبحانی دو نفر از اعضای شورا با وجود اینکه در محل ساختمان شورا حضور داشتند در جلسه حاضر نشدند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه غیبت امروز برخی از اعضای شورا ترک فعل و غیر موجه بوده افزود: این موضوع باید مورد پیگیری مراجع ذیربط قرار گیرد.

مسگری ادامه داد: دود اینگونه رفتارهای کودکانه برخی از اعضای شورای اسلامی شهر قم به چشم مردم می رود و آنان باید پاسخگوی افکار عمومی و مردم شهر قم باشند.

توضیحات غائبین جلسه شورای شهر قم

تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر قم که در جلسه امروز شورای شهر حضور نیافتند در بیانیه‌ای توضیحاتی در خصوص علل عدم حضور خود در جلسه بیان کردند.

در این بیانیه آمده: به اطلاع می‌رساند اعلام جلسه فوق‌العاده به دلیل اعمال تعطیلی طولانی دوهفته‌ای بدون توجیه، غیرضروری و بدون مصوبه شورا به بهانه اربعین انجام شد (در سال‌ها و دوره‌های قبل با وجود پیش‌بینی قانونی مبنی بر امکان تعطیلی، در ایام اربعین به دلیل عدم توقف امور مردم و اینکه شورا نهاد مردمی است شورا تعطیل نمی‌شد و یا حداقل تعطیلات انجام می‌گرفت. و اعضاء شورا به تناوب و به نحوی که وظایف شورا مختل نشود در مراسم اربعین شرکت می‌کردند) با این وجود با اعلام بدون هماهنگی جلسه فوق‌العاده مورخه ۱۴۰۳/۶/۱۰، اینجانبان ضرورت هماهنگی و استمزاج در تعیین زمان جلسه از آحاد اعضای شورا و عدم امکان حضور در جلسه را به هیأت رئیسه گوشزد نموده و موکول کردن آن به زمان دیگری با رعایت و لحاظ حق اعضاء و اطمینان از حضور تعدادی که برای به حد نصاب و به رسمیت رسیدن جلسه لازم است را خواستار شدیم (این در حالی بود که چند نفراز اعضاء در قم حضور نداشتند و یک نفر بیمار بود و امکان حضور نداشت) که متأسفانه مورد بی‌توجهی قرار گرفت و اعتنایی نگردید.

این بیانیه می افزاید: به نظر می‌رسد رییس جدید شورا باید به این سؤال پاسخ دهد که چرا علی رغم اینکه اعضای شورا با تشکیل جلسه در روز شنبه مخالفت کردند نه تنها نتوانسته است مدیریت لازم را در موکول نمودن زمان جلسه به وقت دیگری داشته باشد بلکه در حضور خبرنگاران حتی نمی‌تواند بر اعصاب خود مسلط باشد و بسیار تند و به دور از شأن رییس شورای اسلامی شهر قم صحبت می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا