سیاسی

صبحانه خبری، ۸ شهریور ۱۴۰۳؛ از تکذیب بازداشت فرمانده یگان‌های ویژه در پرونده ترور هنیه و واکنش فارس به شایعه درز اطلاعات عملیات حزب‌اللهتا واکنش قوه قضاییه به اعلام نقص تحقیقات پرونده هواپیمای اوکراینی بعد از انتخاب پزشکیان و تشکیل پرونده برای رخشان بنی‌اعتماد و باران کوثری به علت کشف حجاب

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

تکذیب بازداشت فرمانده یگان‌های ویژه در پرونده ترور هنیه
تسنیم نوشت: سردار حسن کرمی صبح امروز در محل کار خود در مقر فرماندهی یگان‌های ویژه حاضر شده است و خبر بازداشت وی صحت ندارد. صبح امروز برخی از افراد در شبکه اجتماعی ایکس و تلگرام مدعی شدند که سردار حسن کرمی فرمانده یگان‌های ویژه فراجا به دلیل جاسوسی در پرونده ترور شهید هنیه دستگیر شده است.

تشکیل پرونده برای رخشان بنی‌اعتماد و باران کوثری به علت کشف حجاب
تسنیم نوشت: در پی کشف رخشان بنی‌اعتماد و باران کوثری در یک مکان عمومی دادستان تهران علیه آن‌ها اعلام جرم کرد.  این کارگردان زن و دخترش در نشست نقد و بررسی یک فیلم بدون رعایت حجاب حضور پیدا کرده بودند.   

پزشکیان: نباید برای افراد پرونده سازی کرد
رئیس‌جمهور در نشست مشترک هیئت دولت با اعضای شورای عالی قضایی گفت: قوه قضاییه باید دیده‌بان اشتباهات باشد؛ اگر کسی اشتباه می‌کند شما اعلام کنید مراقب باش که مسیرت اشتباه است. نباید برای افراد پرونده‌سازی و آن‌ها را از کشتی انقلاب پیاده کرد.   

بعضی‌ها دنبال این هستند که بسیج را اپوزیسیون کنند
حجت الاسلام شاهانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج وزارتخانه ها با بیان اینکه عزیزان ما در فضاهای مجازی باید دقت داشته باشند گفت: نقد منصفانه آزاد است و می توانیم داشته باشیم ولی باید دقت کنیم یک وقت به یک جریان اپوزیسیون تبدیل نشویم. ما هم طرفدار فضای وفاق ملی هستیم باید این فضا تاکید و تشویق شود.

دخترِ رئیسی: پدرم مدام تیر خورد
هانیه سادات رئیسی گفت: اینکه یک نفر در جایگاه وزارتخانه یا در جایگاه ساختار سیاسی شهید شود بدانید خیلی تقوی می خواسته است. او گفت: کسی که جلو می‌رود تیر می‌خورد؛ همان طور که شهید رئیسی مدام تیر خورد.

حکم رهبری برای اسکندر مومنی
رهبر معظم انقلاب اسلامی طی حکمی اسکندر مومنی وزیر کشور را به سمت جانشین فرماندهی کل نیروهای مسلح در نیروی انتظامی منصوب کردند.

نظام نسبت به دنیا و هم آخرت مردم مسئول است
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: ما امروز حاکمیت داریم؛ ما فقط واعظ نیستیم که نصیحت کنیم؛ ما مسئولیت حاکمیتی داریم و نمی‌توانیم نسبت به دنیا و آخرت مردم بی‌تفاوت باشیم. نظام جمهوری اسلامی هم نسبت به دنیا و هم آخرت مردم مسئول است؛ ما باید برای مردم، زندگانی و دنیایی آباد و عزتمندانه و شرافتمندانه ایجاد کنیم و متعاقب آن، از ارزش‌های الهی و دینی نیز با جدیت پاسداری کنیم و با ظلم و ظالمین و فساد و مفسدین، مبارزه‌ای مجدانه و پیگیرانه داشته باشیم. 

با مردم بودن هرگز به معنای پوپولیست‌بودن نیست
رئیس جمهور با بیان اینکه با مردم بودن هرگز به معنای پوپولیست بودن نیست، گفت: برای بنده اینجا بودن سخت‌تر از حضور داشتن کنار و در میان مردم است؛ باور جدی دارم که مردم ولی نعمت ما هستند و باید خالصانه و صادقانه به آنها خدمت کنیم. 

۵۰ درصد زایمان‌های البرز مربوط به اتباع خارجی بود
داوود زارع مدیرکل بیمه سلامت استان البرز با اشاره به اینکه از کل زایمان‌هایی که در استان البرز در سال گذشته انجام شده، بالغ بر ۷۳ درصد زایمان سزارین بوده است، بیان کرد: از این زایمان‌ها بالغ بر از ۵۰ درصد مربوط به اتباع بیگانه بوده است. 

ایران از آتش‌بس مورد قبول گروه‌های مقاومت حمایت می‌کند
وزیر امور خارجه ایران در گفت و گو با خلیل الحیه، مسئول روابط عربی حماس تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران از هر توافقی برای آتش بس و پایان جنگ در غزه که مورد قبول مردم مقاوم فلسطین و گروههای مقاومت و حماس باشد، حمایت خواهد کرد. 

ادامه خاموشی های گسترده بدون اطلاع قبلی
تعدادی از مخاطبان در تماس با انتخاب می گویند قطعی برق در تهران، اصفهان و سایر استان ها همچنان ادامه دارد. به گفته این مخاطبان، زمان قطعی برق حداقل ۲ تا ۳ ساعت است. این افراد می گویند قطعی برق در شرایطی رخ می دهد که اداره برق حاضر نیست جدا از اندک توضیحی درمورد قطعی های مکرر، دست کم اعلام کند چه ساعاتی قرار است خاموشی اتفاق بیفتد.

واکنش قوه قضاییه به اعلام نقص تحقیقات پرونده هواپیمای اوکراینی بعد از انتخاب پزشکیان
قوه قضاییه اعلام کرد: در نشست خبری که در یکی از رسانه‌های کشور برگزار شد وکیل پرونده خانواده برخی از جانباختگان هواپیمای اوکراینی ادعایی را در مورد حکم دادگاه هواپیمای اوکراینی مطرح کرد.   علیزاده طباطبایی مدعی شده بود که دیوان عالی کشور رای پرونده را نقض کرده است که بررسی صحت و سقم این موضوع از دیوان عالی کشور نشان می‌دهد شعبه صادر کننده رای نقص تحقیقاتی گرفته است. در این نشست خبری که والدین دو تن از جانباختکان این حادثه نیز در آن حضور داشتند ادعایی مطرح می‌شود که با واقعیت موجود فاصله زمانی بسیاری دارد. یکی از خانواده‌ها در گفتگو با رسانه موصوف مدعی می‌شوند: «تغییرات رخ‌داده پس از انتخابات نحوه مواجهه‌ها را ۱۸۰ درجه تغییر داده است».  

 محمد خزائی آزاد شد
محمد خزائی یکی از بازداشت‌شدگان حج امسال، از زندان عربستان آزاد و راهی تهران شد. 

مقصد نخستین سفر خارجی پزشکیان
«مسعود پزشکیان» رییس جمهوری اسلامی ایران در نخستین سفر خارجی خود، به زودی به عراق سفر می کند. 

واکنش فارس به شایعه درز اطلاعات عملیات حزب‌الله
خبرگزاری فارس با اشاره به شایعاتی که در رابطه با سخنان سردار تولایی مطرح شده نوشت: سردار تولایی، معاون هماهنگ‌کننده سازمان اطلاعات سپاه هیچ‌ مصاحبه‌ای با هیچ رسانه‌ای نداشته و آنچه به‌نقل از او در مورد عملیات حزب‌الله مطرح‌شده کذب محض است. سه شنبه مصاحبه ای به نقل از سردار تولایی معاون سازمان اطلاعات سپاه در فضای مجازی منتشر شده بود که در آن سفیر ایران به عنوان عامل لو رفتن عملیات حزب الله علیه اسرائیل معرفی شده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا