سیاسی

راهپیمایی اربعین بدون بخشنامه و در فضایی خودجوش برگزار می‌شود – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته پایتخت در مصلی امام خمینی (ره)، گفت: شما نمازگزاران جمعه و خود را به تقوا، یاد خدا، اجرای دستورات خداوند، انجام واجبات و ترک محرمات توصیه می‌کنم.

وی افزود: کسی که بر هوس خود پیروز شود، جلوی زیاده‌خواهی نفس را می‌گیرد. کنترل زبان، پاکی چشم، پاکی دست و آلوده نکردن زندگی به نجاست و گناه موجب می‌شود که آن فرد قهرمان شود.

حجت‌الاسلام صدیقی تاکید کرد: ایام‌، ایام اربعین سیدالشهدا است. اربعین برای آنان که اهل سیر و سلوک هستند و برای عارفان و صاحب‌دلان جایگاه خاصی دارد.

حجت‌الاسلام صدیقی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، اظهار کرد: راهپیمایی اربعین بدون بخشنامه و در یک فضای خودجوش با همه دل‌هایی که مجالست با سیدالشهدا در آنها وجود دارد و نسیم وجود امام حسین (ع) می‌وزد و دل‌های عاشقان را با خود می‌برد، برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: عظمتی که در این چند سال در راهپیمایی اربعین شاهدیم و همچنین شاهد حرکت عزت‌ساز اربعین هستیم که جمعیت‌های چند میلیونی که در سابقه تاریخ نبوده و در هیچ مراسم مذهبی دیگری این عظمت را نمی‌بینید، لذا ابتدا از خدا و سپس از ائمه اطهار و سیدالشهدا تشکر می‌کنیم.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: این ما نیستیم که کربلا می‌رویم، این امام حسین است که ما را کربلا می‌برد. اگر هم نرفتیم، دل ما آنجا است.

وی افزود: همچنین از پرچمدار جبهه دیانت، فرهنگ، تمدن، معنویت، انقلاب، جهاد و همه خوبی‌ها، نایب امام زمان، مقام معظم رهبری که طراح همه اموری که مایه عزت امت اسلامی می‌شوند، تشکر می‌کنیم.

حجت‌الاسلام صدیقی اذعان کرد: همچنین در این مدت یکی پس از دیگری پیشرفت‌های نظامی و عظمت‌های دفاعی و تربیت جوانانی مانند شهید حججی را در مکتب حاج قاسم سلیمانی شاهد بودیم که باید تشکر کرد.

امام جمعه موقت تهران گفت: در عین حال باید از شما ملت که در این حماسه و رزمایش عظیم [راهپیمایی اربعین]، در این مانور انتظار و اقتدار که هم مردم و هم دولت در این مدت در آن نقش داشتند و این عظمت خلق شده سهیم هستند، تشکر ویژه کنم.

در حال تکمیل

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا