شهری

اربعین همان خط سرخ ایثار و شهادت و تعیین‌کننده نظم فعلی جهانی است – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی در بازدید از مواکب اوقاف در راهپیمای اربعین با بیان اینکه حرکت اربعین، حرکتی است که شعار انقلاب اسلامی را در عصر حاضر معنادار کرد، اظهارداشت: شعار انقلاب اسلامی این است؛ «خون بر شمشیر پیروز است»؛ یعنی قدرت مقابله و مقاومت انسان‌هایی که تجهیزات و امکانات ندارند و در مقابل طواغیتی که دارای تجهیزات هستند ایستادگی می‌کنند و صرف این ایستادگی، خداوند متعال نصرت خود را به آنها عنایت می‌کند.

وی ادامه داد: با همین شعار، انقلاب اسلامی ایران در مقابل طاغوت صورت گرفت. سپس نظام سلطه برای اینکه این راه را بتواند ادامه دهد یعنی استبداد و استعمار و بهره برداری از منابع کشورهایی مانند ایران را برای خود تعریف کند، به کار خود ادامه داد و هشت سال دفاع مقدس ما حکایت مبارزه با طاغوت جهانی بود؛ طاغوتی که آمریکا سردمدار آن بود و تمام کشورها را به خط کرده بود و فرمانده میدان هم صدام بود؛ فرد سبک عقلی که در این عرصه خون‌های مردم ایران و عراق را در یک نبرد نامتقارن ریخت و اگر کسی در آن زمان از صدام سوال می‌کرد «الایران و العراق لن یفرقا؟» باور نمی‌کرد، می‌گفت دشمنی ایران و عراق ابدی است.

خاموشی افزود: اکنون ایران و عراق، علاوه بر برادری، یک امت واحد و خانواده شده‌اند و در مقابل اتاق شیشه‌ای نظام سلطه و طاغوت اکبر که صهیونیست باشد؛ در یک جبهه حرکت می‌کنند. برادران مجاهد در عراق بدون هیچ چشمداشتی فقط برای اینکه با طاعوت مبارزه کنند در صف واحد مقابل دشمن طاغوتی ایستاده‌اند.

وی اضافه کرد: وقتی ماجرای غزه را می‌بینیم به فکر جمله‌ای میافتم که این جمله در قرآن با صدای بلند گفته شده است: «قُتِلَ أَصْحَابُ الْأُخْدُودِ؛ النَّارِ ذَاتِ الْوَقُودِ؛ إِذْ هُمْ عَلَیْهَا قُعُودٌ؛ وَهُمْ عَلَی مَا یَفْعَلُونَ بِالْمُؤْمِنِینَ شُهُودٌ» امروز این شعار ایثار و شهادت به نقطه‌ای رسیده که تعیین‌کننده نظم جهانی شده است؛ یعنی یک طرف، تمام نظام طاغوت جهانی قرار گرفته و طرف دیگر تمام مؤمنین و مجاهدینی که به کلمه الله معتقدند و دارند می‌ایستند و ایستادگی ناب می‌کنند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهارداشت: ایران مهد انقلاب و مظلومان جهان و حمایت از مستضعفان و مردم فلسطین است و تقریبی فکر می‌کند؛ همانطور که بنیانگذار کبیر انقلاب و رهبر معظم انقلاب تقریبی فکر می‌کنند و مذهب، اینجا معیار نیست و می‌گویند باید مسلمانان را حمایت کرد.

خاموشی افزود: جمله‌ای از حضرت علی بن ابیطالب (ع) در مسیر دیدم، ایشان می‌فرماید:.«.. إِمَّا أَخٌ لَکَ فِی الدِّینِ، وَإِمَّا نَظِیرٌ لَکَ فِی الْخَلْقِ» قرآن کریم می‌فرماید در صف واحد مقابله با کفر همه کسانی که معتقد به ادیان الهی هستید در یک صف قرار گیرید.

وی بیان کرد: اکنون با رهبری حکیمانه و مدبرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، شعارهای ما تعیین کننده نظم جهانی شده است. می‌بینید که مردم یمن به مردم غزه کمک می‌کنند، عراقی‌ها در مقابله با نظام طاغوت اکبر مقابله می‌کنند. به نظرم این جریان اربعین همان خط سرخ ایثار و شهادت و تعیین کننده نظم فعلی جهانی است. اباعبدالله (ع) می‌فرماید: وَیلَکُم إنْ لمْ یَکنْ لَکُم دِینٌ فَکُونُوا أحرارا فی الدُّنیا اگر دین جد من یا مسیر اسلام به راستی میل نم کند الا اینکه خون من ریخته شود من را دربرگیرید. این همان خط سرخ ایثار و شهادت است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امروز در این لبیک به اباعبدالله (ع) می‌بینید هیچ تفاوتی بین ایرانی و عراقی و یمنی و اندونزیایی و آفریقای شرقی و غربی و … نیست و این صف واحد نظام‌مند می‌شود. زمانی امام راحل فرمودند ما با آپارتاید رژیم صهیونیستی ارتباطی نداریم، اکنون از بین که رفته هیچ، مردم در سرزمین آفریقای جنوبی، شاکی رژیم صهیونیستی در نسل کشی در غزه هستند. این جریان خط سرخ ایثار و شهادت است.

خاموشی افزود: به همه زوار اباعبدالله (ع) تبریک می‌گویم. معتقدم باید در این مسیر بمانیم و تا جان به جان آفرین تسلیم کنیم در خدمت اباعبدالله باشیم و خود او ما را تحویل بگیرد. ایشان می‌فرمایند: «من زارنی بعد موتی زرته یوم القیامه و لولم یکن الافی النار لأخر جته»؛ هر کس مرا پس از مرگم زیارت کند، در قیامت به دیدارش می‌روم و حتی اگر در دوزخ باشد او را بیرون می‌آورم. امام حسین (ع) وقتی وعده می‌دهد، عمل می‌کند.

وی اظهارداشت: اینجا باسواد، بی‌سواد، غنی و فقیر تفاوتی ندارند، اینجا تمدن ایده‌آل و مدینه فاضله معنا دارد. هر فردی اینجا دردمند دیگری است. به عنوان مثال در موکب البرز تعریف می‌کردند که در خیابان می‌گردیم و ناتوانان و سالمندان را شناسایی می‌کنیم، می‌آوریم و در موکب ساکن می‌کنیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: مردم در ایران و عراق داشته و نداشته خود را در این مسیر هزینه می‌کنند. قرآن می‌فرماید: «اِنَّ اللّهَ اشتَری مِنَ المُؤمِنینَ اَنفُسَهُم وَ اَموالَهُم بِاَنَّ لَهُمُ الجَنَّهَ یُقاتِلونَ فی سَبیلِ اللهِ فَیَقتُلونَ وَ یُقتَلون» اموالشان را می‌دهند و هیچ چشم‌داشتی ندارند. هر فردی در این موکب‌ها فعالیت می‌کند حقوقی نمی‌گیرد، فقط می‌گوید «لحب الحسین» و هر فردی که خبرگی و فناوری خود را در اینجا عرضه می‌کند به امید ملاقات در جنات عدل است. اینجا بانوان با عفت هستند و کسی اینجا برای رفاه نیامده است، همه برای زحمت آمده‌اند و اینکه بگویند الحمدلله که به زیارت اباعبدالله (ع) آمدیم. در این سفر محبت و اخوت و ایثار جان و مال است و این اربعین مفهوم عجیبی دارد.

خاموشی افزود: امام هادی (ع) می‌فرماید: علامت تشیع چند چیز است یکی زیارت اربعین است. نقشه راه جامع جهانی در بحث مرزهای ایدئولوژیک و برادری دینی، همین جریان اربعین است. افراد آمده‌اند که لبیک تاریخی بگویند. این حرکت ان‌شاءالله ما را به نقطه اوج اصلی هدفمندی دینی می‌رساند. یک روایت دیگر می‌گوید: یبغی دین الله دین خدا می‌ماند. (نظام تکوین و نظام تشریع) این نظام تشریع می‌خواهد انسان را به کمال مطلوبش برساند. کمال مطلوب همین مسیر دین الهی است.

وی اظهارداشت: در زیارت عاشورا آمده است: «یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ إِنِّی أَتَقَرَّبُ إِلَی اللَّهِ وَ إِلَی رَسُولِهِ وَ إِلَی أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ إِلَی فَاطِمَهَ وَ إِلَی الْحَسَنِ وَ إِلَیْکَ بِمُوَالَاتِکَ» یعنی پنجره تعالی در نظام تشریع اسلام طی کردن راه بر مدار ولایت است و اوج نقطه ولایت پذیری، بحث اباعبدالله (ع) است. کار کشور ما هم با همین جمع می‌شود. این هیئات مذهبی و حرکت‌های عظیم و شجاعت مدافعان انقلاب و مدافعان حرم برگرفته از این مکتب است. شعار ایثار و شهادت تنظیم‌کننده نظم جهانی فعلی خواهد بود. ان شاء الله این مسیر هر سال پررونق‌تر و پرچم بلندتر شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا