سیاسی

صبحانه خبری، ۲ شهریور ۱۴۰۳؛ از اظهارات عراقچی درباره لزوم مدیریت تنش‌ها با آمریکا تا اظهارنظر وزیر جدید ارتباطات درباره فیلترینگ در اولین روز کاری خود

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

حمله اوکراین به ۴۰ شهرک در بلگورود روسیه
مقامات روسی می گویند اوکراین در عرض ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۴۰ شهرک در بلگورود را هدف قرار داده است. در همین حال، ولودمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین از تصرف یک شهر دیگر روسیه توسط ارتش اوکراین خبر داد و گفت: نیروهای ما کنترل شهر جدیدی را در منطقه کورسک روسیه به دست گرفتند. زلنسکی گفت که از مرز استان سومی، جایی که نبردها با نیروهای روسی در جریان است، بازدید کرده است. در همین حال، یک منبع اوکراینی به رویترزگفت: ما با پهپاد به یک فرودگاه نظامی روسیه در ولگوگراد حمله کردیم .

شریعتمداری: پزشکیان دچار خطا در برداشت و یا اشتباه در بیان شده
حسین شریعتمداری نوشت: جناب پزشکیان در جلسه علنی دیروز مجلس و پیش از آن نیز به تلویح و گاه به تصریح فرموده بودند که در انتخاب تمامی وزرا با رهبر معظم انقلاب «هماهنگی» شده است! جناب آقای پزشکیان، ادعای غیر‌واقعی دیروز جنابعالی همان‌گونه که قابل پیش‌بینی بود با استقبال گسترده دشمنان قسم‌خورده نظام روبه‌رو شده است و از آنجا که امروزه جنابعالی رئیس‌جمهور همه مردم و تابلوی تمامیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستید، انتظار آن است که اظهارات مورد اشاره دیروز خود را تصحیح بفرمایید و راه را بر سوءاستفاده دشمنان سد کرده و آنان را مانند همیشه ناکام بگذارید. 

مطهری: پزشکیان از رهبری هزینه نکرد، واقعیات را گفت
علی مطهری گفت: اینطور نیست که آقای پزشکیان از رهبری هزینه کرده باشد بلکه شفاف سازی کرد و واقعیات را گفت. نمایندگان را در جریان گذاشت که فلان وزیر مورد تاکید رهبری است تا این موضوع را بدانند و در رأی‌شان تاثیر بگذارد. به نظر من کار درستی است که مسائل پشت پرده‌ای نداشته باشیم. 

اظهارنظر وزیر جدید ارتباطات درباره فیلترینگ در اولین روز کاری خود
ستار هاشمی، وزیر ارتباطات دولت چهاردهم، در اولین روز کاری‌اش در وزارت ارتباطات به سوالات خبرنگاران در مورد فیلترینگ پاسخ داد و گفت:  «سیاستگذاری محدودیت‌های اینترنت در وزارت ارتباطات اتفاق نمی‌افتد اما ما قطعا در جریان مطالبات مردم هستیم. وضعیت موجود به واسطه استفاده از فیلترشکن‌ها وضعیت قابل قبولی نیست و این روش قطعا باید بازطراحی شود.» 

ریجستری آیفون ۱۴ و ۱۵ را با وزارت صمت حل می‌کنیم
ستار هاشمی، وزیر ارتباطات در مورد حل مشکل رجیستری گوشی‌های آیفون ۱۴ و ۱۵ اعلام کرد که در تلاش است تا با گفت‌وگو با وزارت صمت راه‌حلی برای این موضوع پیدا کنند. 

وزیر سابق ارتباطات: از مردم طلب حلالیت می‌کنم
زارع‌پور، وزیر سابق ارتباطات با بیان اینکه از مردم طلب حلالیت می‌کنم گفت: حتما کاستی‌هایی در کارمان بوده، در پیشگاه خداوند شهادت می‌دهم خودم و همکارانم در این مدت شبانه‌روز تلاش می‌کردند بهترین‌ها را برای مردم فراهم کنند. 

تایید انحصار پرواز‌های خارجی در دست دو ایرلاین
رئیس هیأت مدیره انجمن دفاتر سفر هوایی و گردشگری استان تهران انحصار پرواز‌های خارجی در دست دو ایرلاین را تایید کرد و گفت: چه دلیلی دارد یک شرکت با دو هواپیمای اجاره‌ای مجوز ایرلاین بگیرد؟ تعداد ایرلاین‌ها با سه هواپیما معنی نمی‌دهد. یک شرکت هواپیمایی در امارات را ببینید چه چند هواپیما دارد. ایران ایر چند دستگاه هواپیمای بالای ۱۵ سال دارد؟  

اظهارات عراقچی درباره لزوم مدیریت تنش‌ها با آمریکا
وزیر امور خارجه ایران در نخستین مصاحبه خارجی خود تاکید کرد که وزارت امور خارجه ایران به‌عنوان گامی تعیین‌کننده در راستای رفع تحریم‌های اقتصادی ایران و بازگشت آن به روابط تجاری عادی در جامعه بین‌المللی، به دنبال مدیریت تنش‌ها با واشنگتن و بازسازی روابط با کشورهای اروپایی خواهد بود، اما به شرط کنار گذاشتن “رویکرد خصمانه” آنها و تلاش برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ و رفع تحریم‌ها. عراقچی در خصوص ابتکارات ژاپن در ارتباط با روابط تهران – واشنگتن در سال ۲۰۱۹، گفت: من می گویم همیشه فضایی برای مشارکت در ابتکارات وجود دارد.

سومین زن کابینه پزشکیان
رئیس‌جمهوری با صدور حکمی شینا انصاری را به سمت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست منصوب کرد. پیش از شینا انصاری، فرزانه صادق به عنوان وزیر راه و زهرا بهروز آذر به عنوان معاون زنان رییس جمهور هم به کابینه پزشکیان راه یافته بودند. پزشکیان در انتصابی دیگر مجید انصاری را هم به عنوان معاون حقوقی رییس جمهور منصوب کرد.

پزشکیان و اژه‌ای دیدار کردند
رئیس قوه قضائیه در دیدار با رئیس‌جمهور گفت: رای مثبت مجلس به وزرای پیشنهادی دولت، در بخش‌هایی بی‌نظیر و در بخش‌هایی کم‌نظیر بود و این نعمت بزرگی برای کشور است. اژه‌ای در این دیدار با بیان این‌که «رای بالا به کابینه دولت چهاردهم پشتوانه بسیار خوبی برای دولت شد»، تصریح کرد: اتفاق دیروز مجلس آثار داخلی و بیرونی مثبتی برای کشور دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا