اقتصادی

از خودروی بتمن گرفته تا مازراتی‌های مسابقه؛ نمایش ابرخودروهای چند میلیون دلاری در گردهمایی «کوئل»

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

یورونیوز: بیش از بیست سال است که ماه اوت در شبه‌جزیره مونتری کالیفرنیا در ایالت متحده شاهد گردهمایی علاقه‌مندان به تازه‌های صنعت خودروسازی لوکس است. این رویداد «گردهمایی موتور اسپورت کوئل» نام دارد و در آن، جدیدترین و مجلل‌ترین خودروهای سوپر اسپورت رونمایی می‌شود.

بیش از بیست سال است که ماه اوت در شبه‌جزیره مونتری کالیفرنیا در ایالت متحده شاهد گردهمایی علاقه‌مندان به تازه‌های صنعت خودروسازی لوکس است.

این رویداد «گردهمایی موتور اسپورت کوئل» نام دارد و در آن، جدیدترین و مجلل‌ترین خودروهای سوپر اسپورت رونمایی می‌شود.

در میان خودروهای مدل بالای پرطرفدار شناخته‌شده، توجه بازدیدکنندگان به خصوص به چندین ابرخودروی جدید جلب می‌شود که با وجود طرح‌های بسیار زیبا و امکانات فوق‌العاده خود، کاملا قابل خرید و استفاده هستند، البته در صورتی که چندین میلیون دلار پول در اختیار داشته باشید.

بیشتر این ابرخودروها بالای یک میلیون دلار قیمت دارند و برخی از منحصر به فردترین مدل‌ها ارزشی فراتر از ۵ میلیون دلار دارند.

یکی از خصوصیات قابل توجه گردهمایی امسال، عمومی شدن و رواج ابرخودروهای برقی است که توانایی صنعت خودروسازی برقی را برای تولید برخی از سریع‌ترین وسایل نقلیه روی زمین نشان می‌دهد.

کای لِرمِن، مدیر عامل و برگزار کننده این دوره از «کوئل» (به معنای بلدرچین) در این باره توضیح می‌دهد: «ما امسال ۱۹ مدل جدید داریم که برای اولین بار به نمایش درمی آید و تاکنون دیده نشده‌اند.»

از جمله شرکت‌کنندگان این نمایشگاه می‌توان به شرکت خودروسازی «اتومبیلی پینینفارینا» اشاره کرد که از مدل «گاتهام ب‌۱۹» خود رونمایی می‌کند. این ابرخودر با الهام از بتمن و با همکاری استودیوی برادران وارنر، یعنی خالقان فیلم‌های بتمن مجوز رسمی دریافت کرده است.

دیو آمانتیا، مدیر ارشد طراحی شرکت سازنده با خوشحالی توضیح می‌دهد:‌ «برادران وارنر در طول ۸۵ سال هرگز چنین مجوزی صادر نکرده بودند. الهام ما دقیقاً فیلم شوالیه تاریکی است که عاشق آن شده بودیم.»‌

البته خرید ابرخودرو بتمن یا حتی مدل دیگری از همین برند به نام باتیستا، به جیب‌های پر پولی نیاز دارد.

آمانتیا می‌گوید: «برای مدل ب۱۹، قیمت حدود ۴،۹ میلیون دلار و برای مدل باتیستا، قیمت حدود ۳،۴ میلیون دلار است.»

یکی دیگر از شرکت‌های حاضر یعنی شرکت خودروسازی تسینگر مستقر در کالیفرنیا، با رویکرد نوآورانه خود در تولید با استفاده از هوش مصنوعی و فناوری چاپ سه بعدی، خبرساز شده است.

نخستین ابر خودروی این شرکت به قیمت ۲،۴ میلیون دلار در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

خودروساز اهل کرواسی ریماک نیز، ابرخودروی مدل «نِوارا آر» را به نمایش گذاشته است که قادر است در عرض ۱،۷۴ ثانیه از صفر به نزدیک به ۹۶ کیلومتر در ساعت شتاب بگیرد و سرعت حداکثر آن ۴۱۱ کیلومتر در ساعت است.

ریماک همچنین در این نمایشگاه از راه اندازی یک برنامه مسابقه جدید در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

شرکت مازراتی که در این نمایشگاه حضور داشت به نوبه خود آخرین‌ مدل‌های خود از جمله «جی تی ۲ استرادال» را به نمایش گذاشت. این ابرخودروی قانونی که مناسب شهر است از مدل مسابقه‌ای موفق خود الگوبرداری شده و عملکرد بالا را با قابلیت استفاده روزمره ترکیب می‌کند.

بخش خودروهای لوکس نمایشگاه کوئل، که ده روز ادامه دارد، روز جمعه ۱۶ اوت برگزار شد. 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا