مجلس

علی‌آبادی بهترین گزینه برای ادامه کار در وزارت صمت بود – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، محسن بیگلری در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه ۳۱ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی نیرو گفت: کاش علی آبادی برای وزارت صنعت، معدن و تجارت به مجلس معرفی می‌شد که در آن صورت بنده در موافقت با وی صحبت می‌کردم.

وی بیان کرد: وزارت نیرو بسیار مهم است و به دلیل کاهش بارش طی سال‌های اخیر مشکلاتی در زمینه آب و برق در کشور ایجاد شده است. همچنین آب زیرزمینی هم در ازای خشکسالی‌های پی در پی دچار بحران جدی تری شده و در زمینه برق هم مشکل داریم.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه در چند دهه اخیر مدیریت خوبی را در وزارت نیرو شاهد نبودیم و در این شرایط انتخاب وزیر نیرو بسیار حیاتی است و باید فردی اصلح سکاندار این وزارتخانه شود.

بیگلری متذکر شد: علی آبادی در مپنا عملکرد خوبی داشت و در وزارت صمت هم به خوبی عمل کرد و کاش برای آن وزارتخانه معرفی می‌شد. عمده تجارب علی آبادی در بخش خصوصی بوده در حالی که فردی باید برای تصدی وزارت نیرو به مجلس معرفی می‌شد که در این حوزه سابقه داشته باشد.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: علی آبادی صرفاً و در چندین سال قبل معاون وزیر نیرو بود که مشکلات این وزارتخانه در آن مقطع مثل زمان فعلی نبود و وی شناختی از مشکلات فعلی این وزارتخانه ندارد.

وی اظهار کرد: متأسفانه در تابستان گرم امسال در برخی از مناطق کشور شاهد قطعی برق خانگی و کشاورزی بودیم و در این شرایط چگونه از کشاورزان انتظار جهش تولید می‌توانیم داشته باشیم.
بیگلری تاکید کرد: کار وزارت نیرو بسیار سخت است و این وزارتخانه مشکلات زیادی دارد. سوال بنده از علی آبادی آن است که آیا برای برق خورشیدی برنامه قابل اجرا دارد؟ برنامه وی برای مدیریت سدها چیست؟ همچنین سوال بعدی بنده از وزیر پیشنهادی نیرو آن است که آیا در انتصابات شایسته سالاری را مد نظر خواهد داد؟ همچنین برنامه وی برای تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و شرکتی و کارکنان آب و برق چه خواهد بود؟

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس گفت: عباس علی آبادی بهترین گزینه برای ادامه کار در وزارت صمت بود و نباید برای تصدی وزارت نیرو به مجلس معرفی می‌شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا