ورزشی

ادامه سَبُک و سنگین کردن وزرا/حواشی پلمب«گوته»/درگذشت یک بازیگر پیشکسوت

به گزارش هشت صبح و به نقل از ایسنا؛

ادامه بررسی وزرای پیشنهادی دولت، احضار سفیر ایران توسط وزارت خارجه آلمان، ایجاد یگان‌های جدید نظامی در روسیه، فروش ۱۷۹ کیلوگرم شمش طلا، درگذشت یک بازیگر قدیمی، انتقال مصدومان ایرانی از عراق و دِرو چهار مدال در اردن از مهمترین اخبار شامگاهی ۳۰مرداد خبرگزاری ایسنا بودند.

به گزارش ایسنا، شامگاه ۳۰ مرداد اخباری در حوزه‌های مختلف در خبرگزاری دانشجویان ایران منتشر شد که در ادامه گزیده‌ای از آن‌ها را مرور می‌کنید:

ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی

سیاسی:

چهارمین روز و هشتمین جلسه علنی مجلس برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت مسعود پزشکیان پایان یافت.

در جلسه عصر روز سه شنبه ابتدا مجلس به ادامه بررسی صلاحیت اسکندر مومنی وزیر کشور پرداخت و سپس صلاحیت سیدرضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری و محسن پاک نژاد وزیر پیشنهادی نفت را مورد بررسی قرار داد.  همچنین مجلس وارد بررسی صلاحیت عباس علی‌آبادی وزیر پیشنهادی نفت شدند که بررسی ناتمام ماند و به جلسه فردا (۳۱ مرداد) موکول شد. همچنین در جلسه علنی فردا صلاحیت احمد دنیامالی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان بررسی می‌شود.

رای‌گیری برای وزرای پیشنهادی روز چهارشنبه انجام خواهد شد.

ادامه سَبُک و سنگین کردن وزرا/حواشی پلمب«گوته»/درگذشت یک بازیگر پیشکسوت
بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم

رای فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس به ۱۵ وزیر پیشنهادی

فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی شامگاه سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ با موضوع بررسی صلاحیت اعضای کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم تشکیل جلسه داد.

«مالک شریعتی» نایب رئیس این فراکسیون در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس به ارائه گزارشی درباره این جلسه پرداخت و نوشت: «فراکسیون انقلاب اسلامی به ۷۹٪ وزرای پزشکیان رای داد. در جلسه فراکسیون انقلاب اسلامی، به جز چهار وزیر پیشنهادی، سایر وزرای دولت پزشکیان موفق به کسب رای شدند. ظفرقندی، همتی، صالحی امیری و میدری موفق به کسب رای اعتماد فراکسیون انقلاب اسلامی نشدند.»

احضار سفیر ایران توسط وزرات خارجه آلمان

جهان:

وزارت خارجه آلمان اعلام کرد دولت این کشور سفیر ایران در برلین را به دلیل تعطیلی یک مؤسسه آموزش زبان آلمانی در تهران که به دولت آلمان وابسته بوده، احضار کرده است.

قوه قضاییه کشورمان سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «۲ شعبه از مراکز غیرقانونی وابسته به دولت آلمان که با نقض قوانین کشور، مرتکب اعمال غیرقانونی متعدد و تخلفات گسترده مالی شده بودند، با دستور مقام قضایی تعطیل شدند. همچنین گزارش‌هایی از تخلفات سایر مراکز وابسته به آلمان در کشور، دریافت شده که تحقیقات در این مورد در جریان است.»

در واکنش به این اتفاق، وزارت خارجه آلمان در بیانیه‌ای این اقدام را «توجیه‌ناپذیر» توصیف و اعلام کرد: «ما اقدامات مقامات امنیتی ایران علیه مؤسسه آموزش زبان آلمانی در تهران را محکوم می‌کنیم. سفیر ایران احضار شده است.»

این در حالی است که آلمان سوم مرداد ماه با حمله به مراکز اسلامی هامبورگ، فرانکفورت، مونیخ و برلین و تعطیل کردن آن‌ها، اعتراضات بسیاری را برانگیخت.

ایجاد یگان های نظامی جدید در روسیه

 وزارت دفاع روسیه، سه یگان تازه با نام‌های «بلگورود»، «کورسک» و «بریانسک» ایجاد می‌کند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که «گروه‌های نیروهای بلگورود، کورسک و بریانسک در مناطق بلگورود، بریانسک و کورسک مستقر شده‌اند.»

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد نیروهای این کشور روستای «نووگورودسکویه» واقع در دونتسک را به تصرف خود درآورده‌اند.

خبرگزاری نووستی به نقل از بیانیه وزارت دفاع روسیه گزارش کرد: «نیروهای مسلح اوکراین در منطقه عملیاتی یگان مرکز بیش از ۵۸۵ نیروی نظامی و سه تانک را از دست دادند.»

ادامه سَبُک و سنگین کردن وزرا/حواشی پلمب«گوته»/درگذشت یک بازیگر پیشکسوت
نیروهای ارتش روسیه

چند کیلو طلا در حراج چهل و پنجم فروخته شد؟

اقتصادی:

در چهل و پنجمین جلسه حراج شمش طلا که روز سه شنبه در مرکز مبادله ایران برگزار شد، ۱۷۹ کیلوگرم شمش طلای استاندارد با عیار حداقل ۹۹۵ در هزار معامله شد.

 از مجموع ۱۸۹ کیلوگرم شمش طلای عرضه شده در حراج‌های عمده و خرد تالار معاملات طلای این مرکز، ۱۷۹ کیلوگرم با میانگین قیمت چهار میلیارد و ۶۸۸ میلیون تومان به ازای هر شمش طلای استاندارد معامله شد.

در ۴۵ جلسه حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران، ۸۰۵ تن شمش به ارزش ۳۷.۲ هزار میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفته است.

ادامه سَبُک و سنگین کردن وزرا/حواشی پلمب«گوته»/درگذشت یک بازیگر پیشکسوت
حراج شمش طلا

انتقال ۱۸ مصدوم ایرانی از عراق به کشور

اجتماعی:

۱۸ ایرانی که در اثر یک سانحه در عراق مصدوم شده بودند، به کشور منتقل شدند.

در حادثه برخورد یک دستگاه اتوبوس با پل سیمانی که ساعت ۵:۱۰ بامداد ۳۰ مردادماه در محور بصره به ناصریه رخ داد، ۱۸ زائر ایرانی مصدوم شدند.

 سه دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس با هماهنگی پست فرماندهی حادثه ICP، از نزدیکترین پایگاه‌های سیار اورژانس ۱۱۵ مستقر در شلمچه به نقطه صفر مرزی اعزام و  ۱۸ مصدوم از طریق مرز شلمچه به کشور منتقل شدند.

ادامه سَبُک و سنگین کردن وزرا/حواشی پلمب«گوته»/درگذشت یک بازیگر پیشکسوت
عکس آرشیوی

درگذشت یک بازیگر پیشکسوت

فرهنگی:

حسین خانی بیک بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون از دنیا رفت.

این بازیگر به دلیل بیماری آلزایمر در سال‌های اخیر خانه‌نشین شده‌ بود.

حسین خانی‌بیک بازیگر سریال های «مختارنامه و «شب دهم»، «روزگار جوانی» چند سالی بود پس از ابتلا به کرونا مبتلا به بیماری آلزایمز شده و به تدریج قدرت تکلم و شناخت دیگران را از دست داده بود.

ادامه سَبُک و سنگین کردن وزرا/حواشی پلمب«گوته»/درگذشت یک بازیگر پیشکسوت
حسین خانی بیک

کسب ۴ مدال توسط فرنگی کاران نوجوان کشور

ورزشی:

نمایندگان ایران در پایان رقابت‌های پنج وزن نخست کشتی فرنگی نوجوانان جهان، صاحب ۲ مدال طلا و ۲ برنز شدند. 

در پایان رقابت های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی نوجوانان جهان ۲۰۲۴ در اردن، آرمین شمسی پور در وزن ۴۸ کیلوگرم و امیرمهدی سعیدی نوا در وزن ۶۵ کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند و عمادرضا محسن نژاد در وزن ۸۰ کیلوگرم و علی اصغر دادبخش در وزن ۱۱۰ کیلوگرم نیز صاحب مدال برنز شدند. امیرعلی حیدری در وزن ۵۵ کیلوگرم نیز پنجم شد. 

ادامه سَبُک و سنگین کردن وزرا/حواشی پلمب«گوته»/درگذشت یک بازیگر پیشکسوت
تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران

آماده شدن تلسکوپ نانسی برای اکتشاف کیهان

علم و فناوری:

با رسیدن «تلسکوپ فضایی نانسی گریس رومن» به مرکز پرواز فضایی گادرد ناسا، آماده‌سازی آن برای اکتشاف کیهان آغاز می‌شود.

«تلسکوپ فضایی نانسی گریس رومن»(Nancy Grace Roman Space Telescope) ناسا که یک دوربین پیشرفته دارد، اکتشاف کیهانی را به طور قابل توجهی بهبود می‌بخشد و از طریق بررسی‌های دقیق و گسترده، اطلاعاتی را درباره انرژی تاریک، ماده تاریک و سیارات فراخورشیدی دور ارائه می‌دهد.

ادامه سَبُک و سنگین کردن وزرا/حواشی پلمب«گوته»/درگذشت یک بازیگر پیشکسوت
تلسکوپ نانسی گریس رومن

اولین نمونه از تجهیزات تلسکوپ نانسی گریس رومن یک دوربین پیچیده است که کیهان را از حومه منظومه شمسی تا لبه قابل مشاهده کیهان بررسی می‌کند. این دستگاه موسوم به «دستگاه میدان وسیع» اخیرا به مرکز پرواز فضایی گادرد ناسا در مریلند رسید.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا