اقتصادی

مستاجران رانده شده از مناطق ۲ و ۵ کجا ساکن شدند+جدول قیمت

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

اکو ایران: یک واسطه‌گر ملکی در منطقه ۱۰ تهران با بیان اینکه برخی از مستاجران در سال جاری، از مناطقی همچون ۲ و ۵ به منطقه ۱۰ نقل مکان کرده‌اند می‌گوید: در سال جاری نسبت تمدید قرارداد بیشتر از جابه‌جایی بوده است.

علی‌رغم اینکه برخی از واسطه‌های ملکی از افزایش ۴۰ تا ۵۰ درصدی بازار اجاره خبر می‌دادند، برخی نیز از پایبندی موجران به رعایت سقف مجاز در اواخر دومین ماه از فصل گرم اجاره‌بها خبر می‌دهند.

یک واسطه‌گر ملکی در منطقه ۱۰ تهران با بیان اینکه برخی از مستاجران در سال جاری، از مناطقی همچون ۲ و ۵ به منطقه ۱۰ نقل مکان کرده‌اند می‌گوید: در سال جاری نسبت تمدید قرارداد بیشتر از جابه‌جایی بوده و موجران و مستاجران سعی می‌کنند با یکدیگر به توافق برسند چراکه هزینه جابه‌جایی و احتمال آسیب در اسباب‌کشی برای مستاجر کاهش می‌یابد.

این مشاور املاک با اشاره به اینکه اکثریت موجران این منطقه، رهن و اجاره را نسبت به سال گذشته ۲۵ الی ۳۰ درصد افزایش می‌دهند ادامه می‌دهد: سال گذشته واحدی با ۲۳۰ میلیون تومان رهن و ۲ میلیون ۹۰۰ هزار تومان اجاره داده شده بود و در سال جاری، موجر رهن را همان ۲۳۰ میلیون تومان و اجاره را ۵ میلیون تومان تعیین کرد.

مشاهدات ما نشان می‌دهد که در محله جیحون، برای واحدی ۶۰ متری و ۱۵ سال ساخت، ۴۰۰ میلیون ودیعه و ۹ میلیون اجاره و در محله هاشمی نیز، برای واحدی ۸۵ متری و ۱ سال ساخت، ۹۰۰ میلیون تومان رهن کامل تعیین شده است.

در محله کمیل، واحدی ۵۵ متری و ۵ سال ساخت با امکانات، با ۴۰۰ میلیون رهن و ۵ میلیون تومان اجاره و در سلسبیل، واحدی ۷۰ متری و ۱۸ سال ساخت، با ۳۰۰ میلیون رهن و ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار اجاره آگهی شده است.

مستاجران رانده شده از مناطق ۲ و ۵ کجا ساکن شدند+جدول قیمت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا