اقتصادی

پژواک «ش م س» سپهر با صدای همایون شجریان – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، همایون شجریان هنرمند نامدار ایرانی به همراه استاد کیخسرو پورناظری، نوازنده و آهنگساز، پس از سال‌ها بررسی آثار و با هدف تولید موسیقی اصیل، آلبوم «ش م س» را منتشر خواهند کرد.

این آلبوم موسیقی بناست با ۶ قطعه همراه باشد و همایون شجریان در توصیف آن می‌گوید: استاد پورناظری همیشه کارهای خود را با عشق و شبیه مینیاتور می‌سازند و سال‌ها برای این آلبوم زحمت کشیدند و می‌توانم بگویم که موسیقی آلبوم «ش م س» در کارنامه کاری بنده نیز ماندگار خواهد شد.

وی در ادامه به حمایت صورت گرفته از آلبوم اشاره کرد و اظهار داشت: بانک صادرات ایران یک پشتوانه برای مردم و صنعت محسوب می‌شود و خوشحالیم که اکنون نقطه اشتراکی بین ما و بانک ایجاد شده است.

شجریان اضافه کرد: همواره در کار خود سعی کردم تا ریشه‌ها را حفظ و دنبال کنم و اکنون خرسندم که این همکاری نیز با یک بانک ریشه‌دار صورت پذیرفته است.
این استاد موسیقی همچنین در جملاتی از فعالیت‌های بانک سخن گفت و مطرح ساخت: خوشحالم که بانک صادرات ایران، امروزه در مقوله بانکداری الکترونیک، گام‌های ارزشمندی برداشته است.

در مسیر شمس با سلاله ادب

در ادامه استاد کیخسرو پورناظری، که عهده‌دار آهنگسازی آلبوم بود در جملاتی مطرح کرد: پیش‌بینی من این نبود که با این میزان از استقبال مواجه شوم؛ اینکه مدیرعامل بانک صادرات مردی اهل ادب است باعث افتخار بنده محسوب می‌شود.

وی افزود: خوشحالم که با سلاله ادب و چهره به حق آواز ایران، همایون شجریان، کاری مشترک دارم؛ پدر او به مدت ۷۰ سال جایگاهی ارزشمند داشتند و تاکنون نیز کسی نتوانسته به جایگاه ایشان دست یابد؛ هرچند امیدوارم که در آینده این چراغ توسط افرادی ارزنده روشن نگاه داشته شده و توسعه یابد.

استاد پورناظری همچنین با اشاره ظرافت‌های موسیقایی و توانایی همایون شجریان در اجرای قطعات این آلبوم گفت: «ش م س» برگرفته از نام شمس تبریزی است و این نام از این رو انتخاب شده تا بیش از پیش در احوالات و آموزه‌های شمس تبریزی مطالعه شود.

حمایت از افتخار ملی

محسن سیفی، مدیرعامل بانک صادرات ایران نیز ضمن خیرمقدم به استاد پورناظری و همایون شجریان بیان داشت: همواره تمایل داشتیم تا آنگونه که شایسته است، از فرهنگ و هنر حمایت صورت پذیرد و اکنون اعلام می‌کنم که حمایت از شما، افتخار ملی محسوب شده و در ادامه نیز، در کنسرت‌ها یا موارد دیگر موسیقایی شما، همراهتان خواهیم بود.

وی ادامه داد: بانک صادرات ایران یکی از ریشه دارترین و بزرگترین بانک‌های کشور است که حرکت به سمت بانکداری مدرن را آغاز کرده و از ظرفیت‌های بسیار مناسبی در داخل و خارج از کشور برخوردار است؛ فلذا سبب می‌شود تا این همراهی سال‌ها در ایران و اقصی نقاط جهان تداوم یابد.

یاسر مرادی، عضو هیأت مدیره بانک صادرات ایران نیز با اشاره به پوست‌اندازی تاریخی این بانک برای به دست آوردن جایگاه واقعی خود در صنعت مالی کشور گفت: به موازات این اتفاق مهم، حمایت شایسته از فرهنگ و هنر اصیل ایرانی را وظیفه خود می‌دانیم تا این اقدام بهانه‌ای شود تا تعداد کثیری از هم وطنان عزیزمان، بتوانند پژواک موسیقی اصیل ایرانی را بشنوند.

گفتنی است، در مراسم حمایت از آلبوم «ش م س»، اعضای هیأت مدیره، هیأت عامل و معاونان و مدیران شعب سراسر کشور بانک صادرات ایران نیز حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا