سیاسی

رضایی، مخالف وزیر پیشنهادی گردشگری: چگونه به کسی که در انتخابات ۸۸ جلوی رای ۸۵ میلیون ایرانی ایستاد، رای بدهیم؟ / این‌ها گناه نابخشودنی است / در جنگ دیروز سرباز وطن بودند اما در جنگ امروز سرباز دشمن شدند

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

ایسنا: نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: چگونه به کسی که در انتخابات ۸۸ جلوی رای ۸۵ میلیون ایرانی ایستاد، رای بدهیم؟

 

ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی امروز در مخالفت با وزیر پیشنهادی صنایع دستی و گردشگری گفت: آقای صالح امیری مردی متین و با اخلاق است اما این وزارتخانه نیاز به تحول دارد چگونه فردی که حتی یک روز هم در این وزارتخانه نبوده می‌تواند در آن تحول ایجاد کند؟

 

وی ادامه داد: فتنه‌گران به خاطر لطمه‌ای  که اینها در سال ۸۸ به کشور وارد کردند اولاً ساختارهای این کشور را زیر سوال بردند، شورای نگهبان، دستگاه قضایی، مجلس  و بخش‌های مختلفی را زیر سوال بردند و جلوی رای مردم و جلوی مشارکت ۸۵ میلیونی مردم و جلوی ۴۰ میلیون ایرانی که در انتخابات شرکت کردند ایستادند. اینها گناه نابخشودنی است. چطور ما باید به کسی که جلوی رای ۸۵ میلیون ایرانی ایستاد، اعتماد کنیم و مسئولیت مهم وزارتخانه را به او بسپاریم؟

 

رضایی یادآور شد: در فتنه کار به جایی رسید که آمریکا و رژیم صهیونیستی و حتی تروریست‌ها با فتنه‌گران اعلام همبستگی کردند. و اینها مرزبندی نکردند. عبدالمالک ریگی هم این تروریست شرق کشور با اینها اعلام همبستگی کرد، اما اینها عقب نشینی نکردند. در عاشورای ۸۸ بنده خودم در خیابان‌های تهران در میدان ولیعصر در اطراف دانشگاه تهران در خیابان انقلاب از نزدیک دیدم به چشم خود دیدم اینها خیمه های حضرت ابا عبدالله را به آتش کشیدند. فردای آن روز بیانیه دادند. 

 

وی متذکر شد: چطور افرادی که با این سوابق در آن سال ها بودند الان باید بیایند و امروز مسئولیت بگیرند؟ در جنگ دیروز سرباز وطن بودند اما در جنگ امروز سرباز دشمن شدند. انتظار داریم از آن هایی که خودشان را سرباز انقلاب و ولایت  می دانند و موضع گیری می کنند، روی حق بایستند. به خدا دعوای ما دعوای چپ و راست و اصلاح طلب و اصولگرا نیست. بحث تسویه حساب شخصی و جناحی نیست. اما بحث اصل انقلاب این ملت و  احترام اراده ۹۰ میلیون ایرانی برای این کشور است. بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌های ما برمی‌گردد به قطعنامه ۱۹۲۹. قطعنامه ای که در سالگرد فتنه بود .قطعنامه های قبلی ماهیت نظامی هسته‌ای داشت اما زیرساخت تحریم‌های اقتصادی علیه ملت ایران و کوچکتر شدن سفره مردم این قطعنامه بود .این قطعنامه ربطی به فعالیت‌های هسته‌ای ما نداشت. این قطعنامه برای احیای فتنه بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا