سیاسی

شهید امیر عبداللهیان اندیشه و قلبش با مقاومت بود – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت خارجه در مراسم رونمایی از سردیس شهید امیرعبداللهیان با اشاره به راهپیمایی اربعین، اظهار داشت: امیدوارم کنگره عظیم اربعین حسینی بیشتر از هر زمان دیگری پیام‌رسان پیام عاشورایی در سرتاسر جهان باشد.

وی در ادامه افزود: از جمعیت دفاع از مردم فلسطین و دست‌اندرکاران اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت بخاطر اهتمام در تجلیل از مقام شهید والا مقام حسین امیر عبداللهیان که در جوار رئیس جمهور مردمی شهید آیت الله رئیسی به ملکوت اعلا پرواز کردند تشکر دارم.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: حسین امیرعبداالهیان در هر پُست و مقام و عنوان فکر و اندیشه و قلبش با مقاومت بود. تلاش او و کوشش فکری او با مسئله مقاومت عجین بود این را به عنوان کسی عنوان می‌دارم که در ۱۵ سال گذشته شغل خودم با این شهید از نزدیک عجین بودم. تجلیل از امیرعبداللهیان تجلیل از فرهنگ و اندیشه است. وی این حمایت را نه مسئولیت سازمانی که یک وظیفه ایمانی و یک وظیفه اخلاقی می‌دانست.

وی افزود: شهید از بن دندان به بودن در کنار مقاومت اعتقاد داشت و این را در لحظه به لحظه فعالیت دیپلماتیک خود در نظر داشت. وی زبان گویای ملت مظلوم فلسطین و ملت‌های تحت ظلم رژیم صهیونیستی در منطقه بود. شهید زبان رسای فلسطین در مجامع بین‌المللی و در عالی‌رتبه‌ترین نشست‌های بین‌المللی بود.

کنعانی بیان کرد: امیرعبداللهیان در دفاع از مقاومت دچار لکنت زبان و تردید نمی‌شد و در نشست و برخاست با مقامات عالیه دنیا و سازمان‌های بین‌المللی و وزرای خارجه کشورهای غیرهمسو و حامیان رژیم دچار تردید نبود. من این را به عینه بارها و بارها در نشست‌های مختلف دیدم و تجربه کردم، شهید عزیز حمایت از فلسطین را یک مسئولیت انسانی می‌دید.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: شهید امیرعبداللهیان دیگران را شیفته اخلاق خود می‌کرد ولی در زمانی که بحث مقاومت بود وی انسانی باصلابت محکم و قوی بود. اینگونه بود که شهید هنیه بارها به آقای امیرعبداللهیان می‌گفت شما نه فقط وزیر خارجه ایران که وزیر امور خارجه مقاومت هستید.

تمام زندگی شهید امیرعبداللهیان بی ریا و با اخلاص بود

در ادامه «حجت‌الاسلام رحیمیان» دبیر کل جمعیت دفاع از مردم فلسطین نیز عنوان داشت: فلسفه برگزاری این نشست در جمعیت دفاع از فلسطین این بود که این شهید بزرگوار از ارکان این جمعیت بودند.

وی افزود: شهید امیرعبداللهیان عضو هیئت امنای این جمعیت و عضو خبرگزاری قدس وابسته به این جمعیت بودند. آنچه از شهید امیرعبداللهیان دیدیم مشاهده اخلاص تدین روشن بینی و ایمان این انسان بزرگوار بود. وی واقعاً شهید بود و تمام زندگی این شهید بی ریا و با اخلاص بود.

رحیمیان بیان داشت: شهید عزیز در عرصه‌های مختلفی ایفای نقش کرد که شاید جامعه از بسیاری از آنان هیچ اطلاعی ندارند. در موقعیتی که شرایط خطیر بود و هر لحظه احتمال شهادت بود شهید امیرعبداللهیان می‌گفت شاید فایده وزیر شهید از وزیر زنده برای کشور بهتر باشد. در زمان ما شهادت حاج قاسم و جلوه‌های شگفت انگیزی که پدید آمد و شهادت بسیاری از شهدای دیگر و نهایتاً شهادت آیت الله رئیسی و شهید امیرعبداللهیان آثار شگفت انگیزی داشت.

دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین همچنین بیان کرد: وی در کلام و سخنانش از مقام ولایت می‌گفت و در پیروی از رهبری هم اطاعت و هم تبعیت داشت.

شهید امیر عبداللهیان اندیشه و قلبش با مقاومت بود

وزارت خارجه باید به بررسی و تدوین الگوی حکمرانی شهید امیرعبداللهیان اقدام کند

همچنین «حجت الاسلام خسروپناه» دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز اظهارداشت: شهید امیرعبداللهیان انسانی صادق مخلص و ولایتمدار بود. شهید امیرعبداللهیان در سه سال وزارت خود توانست یک دیپلمات میدانی باشد. این دوگانه دیپلمات و میدان در الگوی امیرعبداللهیان مرتفع شد و جایگاهی نداشت.

وی گفت: الگوی حکمرانی شهید امیرعبداللهیان توانست جریان مقاومت را به جایی برساند که در عملیات وعده صادق حتی یک بیانیه علیه ایران در مجامع بین‌المللی صادر نشد. وزارت خارجه باید به بررسی و تدوین الگوی حکمرانی شهید امیرعبداللهیان اقدام کند و این الگو باید در کل وزارت خارجه تسری پیدا کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: معیار مأموریت‌های دیپلمات‌های ما باید طبق الگوی حکمرانی سیاست خارجی امیرعبداللهیان باشد و بر اساس آن، افراد عازم مأموریت خود در نمایندگی‌های کشور شوند. آنچه مهم‌تر از یادبود برای شهید است تدوین الگوی حکمرانی شهید امیرعبداللهیان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا