سیاسی

ایران توانسته موقعیت ممتاز و مقتدرانه‌ای را در غرب آسیا کسب کند – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، امیر «عزیز نصیرزاده» وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، ضمن تسلیت اربعین حسینی (ع)، اظهار داشت: یاد و خاطره امام شهدا و سه وزیر دفاع شهید و شهدای خدمت را گرامی می‌دارم. روز ۳۱ مرداد روز سند دفاعی است و این روز را گرامی می‌داریم و یاد و خاطره شهدای این عرصه به‌ویژه شهید فخری زاده را گرامی می‌داریم.

نصیرزاده عنوان کرد: از نظرات نمایندگان مجلس و هیئت رئیسه (موافقان و مخالفان) تشکر می‌کنم.

وزیر پیشنهادی دفاع با اشاره به برنامه دفاعی خود، گفت: شرایط منطقه و جهان در حوزه امنیت و دفاع تغییرات زیادی دارد. معادلات نظم و امنیت منطقه‌ای پیچیده و پرتلاطم است. منطقه و جهان نظم تک‌قطبی به رهبری آمریکا را پس زده است.

وی افزود: فشارهای استکبار جهانی در ابعاد مختلف نظامی، روانی، فرهنگی و اقتصادی بر جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی ایران افزایش یافته است.

وزیر پیشنهادی دفاع بیان داشت: رژیم صهیونیستی پس از عملیات طوفان الاقصی ماهیت بی مسؤولیتی خود در برابر همه قواعد بین المللی را از دست داده است.

نصیرزاده عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران توانسته موقعیت ممتاز و مقتدرانه ای را در غرب آسیا کسب کند. عمق راهبردی ایران نسبت به گذشته تغییر شگرفی داشته است.

نصیرزاده در ادامه گفت: برنامه دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران در شرایطی از منطقه و جهان تدوین شده که تغییرات محیطی به سرعت صورت می‌گیرد و فناوری‌های نوین و غافلگیرکننده به سرعت در حال بروز و ظهور است.

وی ادامه داد: تحریم در حوزه دفاعی و امنیتی با شدیدترین روش کنترلی اعمال شده است. پس از عملیات وعده صادق تلاش برای تقویت رژیم منحوس صهیونیستی آغاز شده و این رژیم پس از این عملیات بیش از گذشته ماهیت خود را بیش از گذشته به نمایش گذاشته است.

وزیر پیشنهادی دفاع عنوان کرد: تحریم‌های ظالمانه به‌ویژه در حوزه تجهیزات و فناوری‌های دفاعی امنیتی علیه کشور ما با شدیدترین روش کنترلی اعمال شده است.

وی گفت: پس از عملیات غرورانگیز وعده صادق تلاش برای تقویت بازدارندگی تضعیف شده رژیم اسرائیل توسط آمریکا آغاز شده است و با ارتکاب انواع جنایت جنگی علیه ملت غزه و ترورهای ناجوانمردانه از خطوط قرمز مخاصمه مستقیم عبور کرده است. مجموعه این شرایط محیط راهبردی ایران را تحت تأثیر قرار داده است.

نصیرزاده افزود: نفوذ معنوی انقلاب اسلامی در میان ملل و جوامع مستقل که تشکیل‌دهنده بخش اعظم جامعه جهانی است روند افزایشی یافته است. همانطور که دشمن تلاش می‌کند تا ائتلاف‌ها و هماهنگی‌های متعدد را علیه ایران سامان دهد، ما نیز در محیط پویای پیش رو به ایجاد شبکه قدرتمند پرداخته و قابلیت انسانی و فناورانه خود را در راستای گسترش و تقویت جبهه مقاومت و در بعد وسیع‌تر در جبهه انقلاب اسلامی و بلکه جبهه انقلابی استکبار ستیزی سازماندهی نموده‌ایم.

وی گفت: کسب قابلیت‌های راهبردی و روزآمدسازی تجهیزات و افزایش آمادگی نیروهای مسلح و جبهه مقاومت نیازمند ابتکار عمل و نوآوری در حوزه پشتیبانی دفاعی است. در این راستا شناخت محیط راهبردی و تحلیل وضعیت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از الزامات تنظیم برنامه چهار ساله این وزارتخانه با رویکرد تحول آفرینی و پیشرفت همه جانبه در حوزه‌های نظامی و امنیتی است.

وزیر پیشنهادی دفاع ادامه داد: این برنامه تابعی از ضرورت‌های ساختار داخلی و شکل بندی امنیت منطقه‌ای و نیازهای ایفای نقش ایران در سیاست جهانی است که به فضل خداوند و حمایت رهبری و مجلس و همکاری سایر دستگاه های اجرایی در جهت تأمین منافع ملی به بار خواهد نشست.

وی تصریح کرد: کار ویژه اصلی وزارت دفاع به عنوان نماد قدرت و اقتدار، حداکثرسازی تولید قدرت است.

وزیر پیشنهادی دفاع ادامه داد: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ۴ سال پیش رو با تکیه به توانمندی‌های داخلی و به کارگیری دیپلماسی فعال در سطح منطقه و جهان و با حفظ اقتدار و عزت ملی از فرصت‌های موجود بهره خواهد برد.

نصیرزاده گفت: ما تلاش خواهیم کرد تا اجرای پروژه‌های پژوهشی و تحقیقاتی و پیگیری سیاست‌های تسلیحاتی بنیه دفاعی کشور را متناسب با تهدیدات در دستور کار قرار دهیم که لازمه آن این است که به طور مستمر پایش و رصد داشته باشیم و توانمندی‌هایمان را بر اساس دانش روز ارتقا دهیم.

امیر نصیرزاده ادامه داد: به همین منظور جهت تأمین نیازمندی‌های نیروهای مسلح و تحقق سیاست‌های رئیس جمهور، ضمن انجام هماهنگی‌های لازم با ستاد کل و سازمان‌های تابعه در نیروهای مسلح از همه ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه دانشگاهی و علمی کشور بهره خواهیم برد و از تجربیاتی که در جنگ‌های اخیر به‌ویژه وعده صادق به‌دست آوردیم بهره خواهیم برد چون اینها دانش ما است.

ادامه دارد…

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا