شهری

ماجرای تسهیلات ۸۰ میلیون یورویی در شهرداری تهران – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در نشست خبری اظهار داشت: قرارداد چینی تأمین ۶۳۰ واگن، مناقصه بین المللی آن از سال ۹۵ انجام و مسیر آن از طریق فاینانس بوده است.

هرمزی بیان داشت: ما قرارداد ۶۳۰ دستگاه به اضافه ۱۶۱ دستگاه واگن با چین را داریم که به ۷۹۱ دستگاه رسید. همچنین قرار بود از محل دو هزار دستگاه واگن که وزارت کشور قبول کرده، هزار و ۵۰ دستگاه واگن تأمین شود.

وی افزود: ۱۵ درصد از پیش پرداخت قرارداد از طریق فاینانس باید انجام می‌شد؛ یک دولت آمد و رفت و نتوانست ال سی را فعال کند. ال سی نیز تا آبان ماه سال قبل فرصت داشت و باید عملیاتی می‌شد، در غیر این صورت فاینانس قابلیت استفاده نداشت.

هرمزی بیان داشت: عملیاتی کردن قرارداد در این دوره شهری انجام شد و اگر شهرداری ریسک نمی‌کردند فاینانس پروژه را از دست می‌دادیم و خبری از واگن نبود.

هرمزی با بیان اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته در مترو و شهرداری ۱۵ درصد پیش پرداخت از محل بند ز تبصره ۱۹ باید تأمین می‌شد، اظهار کرد: قرار بود حواله نفت از این بابت بگیریم که دریافت کردیم. بانک شهر به عنوان بانک عامل و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به عنوان کارفرما وارد عمل شدند. نفت هم به فروش رسید اما در سال قبل سازمان شهرداری‌ها نتوانست و رقم باقی مانده کفاف پیش پرداخت را نمی‌داد.

تسهیلات شخصی نگرفته‌ام

معاون شهردار تهران درباره ماجرای اختصاص تسهیلات در شهرداری گفت: همچنین تسهیلات گرفته شده شخصی نبوده، من وامی نگرفته‌ام، مدارک موجود است و ۸۰ میلیون یورو تسهیلات شخصی نیست و این رقم با ضمانت حواله‌های نفتی بوده است و اگر محقق نمی‌شد قرار داد ۶۳۰ واگن را دیگر نداشتیم. همچنین این موضوع مصوبه شورا نیاز نداشت.

وی گفت: حمل و ورود اولین رام قطار چینی را ان شاالله از بهمن ماه شاهد خواهیم بود و همزمان توسعه کارخانه واگن سازی در تهران را هم خواهیم داشت.

ناوگان ون ۱۰۰ درصد و تاکسیرانی ۶۰ درصد فرسوده است

هرمزی با اشاره به اهمیت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی ادامه داد؛ ناوگان ون ۱۰۰ درصد و تاکسیرانی ۶۰ درصد فرسوده است همچنین عمر متوسط اتوبوس‌ها از ۱۶ سال عبور کرده است و ۱۳ هزار تاکسی دیگر فعال نیست.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه از هر نقطه کار را شروع کنیم نواقصی وجود خواهد داشت، گفت: تا پنج روز آینده اولین گروه تاکسی‌ها به بندرعباس خواهد رسید. اگر در ترخیص به مشکل برنخوریم ۱۵۰ دستگاه تاکسی برقی دریافت می‌شود.

وی ادامه داد: مجوز کمیسیون ذخایر ارزی بانک مرکزی را برای تأمین ۲۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی برقی دریافت کردیم و تا چهارشنبه روند آن طی خواهد شد. سرعت ساخت تاکسی‌ها در شرکت سازنده بالاست و ظرف چهار ماه کل محموله وارد شهر خواهد شد.

تراموا را با هزینه چینی‌ها در تهران است می‌کنیم

معاون شهردار تهران در ادامه در پاسخ به مهر درباره سرانجام تراموا گفت: قدم اول مصوبه شورای عالی ترافیک بود که دو مسیر برای آن در این شورا دیده شد و توافق کرده این بعد از انجام مطالعات در نوع انتخاب ناوگان وارد فاز اجرایی و انجام قرارداد شویم و بنا داریم آل آر تی با چرخ لاستیکی با هزینه چینی‌ها تست کنیم و اگر جواب داد ویژه قرارداد می‌بندیم که توافق نامه با چین در این زمینه انجام و به جد به دنبال آن جهت تحقق تا شهریور هستیم.

تاکسی‌های جدید برقی در محلات پرترافیک فعال خواهند شد

هرمزی در مورد سوال دیگر مهر در مورد تاکسی‌های برقی گفت: تاکنون ۲۰۰ تاکسی واگذار شده و این خودروها مقرر شده بود گردشی فعالیت کنند. ۱۰۰ مورد سمت فرودگاه و مابقی ترمینال و راه آهن مشغول اند و تاکسی‌های جدید دیگر در محلات پرترافیک فعال خواهند شد.

وی گفت: بر اساس مصوبه شورا خودروی با کیفیت می‌توانند تا ۸۰ درصد افزایش قیمت که ما ۳۰ درصد را برای شهروندان کاهش و به ۵۰ درصد رساندیم.

معاون شهردار تهران گفت: پلت فرم هوشمند جدید برای همه تاکسی‌ها از چهارشنبه فعالیت را آغاز می‌کند.

تا پایان ۱۴۰۳ طرح ترافیک جدید را با مختصات جدید رونمایی می‌کنیم

هرمزی در مورد طرح جدید ترافیک بیان داشت: بازنگری‌های صورت گرفته است. تا پایان ۱۴۰۳ طرح ترافیک جدید را با مختصات جدید رونمایی می‌کنیم و از سال ۱۴۰۴ اجرایی می‌شود.

۱۱۰ دستگاه اتوبوس برقی در سه بخش تحویل گرفته می‌شود

هرمزی در ادامه با بیان اینکه ۱۱۰ دستگاه اتوبوس برقی در سه بخش تحویل گرفته خواهد شد، گفت: این اتوبوس‌ها از محل دو هزار و ۵۰۰ دستگاه تأمین می‌شود. بانک مرکزی موضوع قرارداد ما را تصویب کرده و مسیرها هماهنگ شده و ضمانت‌های انجام شده و ادامه خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه فرمانداری تأییدیه داده و مکاتبات آن هم انجام شده است، تصریح کرد: بخش اول خودروها حمل شده و تا آخر هفته به بندرعباس می‌رسد و این نشان می‌دهد که کار انجام شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه هر روز از عمر این دوره مدیریت شهری یک اتوبوس وارد شهر شده است، یادآور شد: ساخت ایستگاه‌های مترو و اورهال اتوبوس‌ها در این دوره انجام شده و به نظر بنده یکی از درخشان‌ترین دوره‌های مترو را شاهد بوده ایم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا