اقتصادی

رشد ۱۱ درصدی مجموع عملکرد باری و مسافری راه آهن – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، سید میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن امروز (یکشنبه، ۲۸ مردادماه) در صفحه شخصی خود نوشت: هر دو حوزه مسافر و بار در ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و اقتصادی راه‌آهن از اهمیت بسزا برخوردارند و شاخص حمل، به سنجش «مجموع عملکرد» حمل بار و مسافر راه آهن می‌پردازد.

وی ادامه داد: این شاخص در ۱۴۰۲ نسبت به ۱۳۹۹, ۱۱ درصد رشد کرد و انشاالله این مسیر رشد در دولت چهاردهم نیز با قوت ادامه می‌یابد.

صالحی اعلام کرد: شاخص حمل، به سنجش «مجموع عملکرد» حمل بار و مسافر راه آهن می‌پردازد و این شاخص در سال گذشته نسبت به ۱۳۹۹, ۱۱ درصد رشد کرد و انشاالله این مسیر رشد در دولت چهاردهم نیز با قوت ادامه می‌یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در سال ١٣٩٩ با شیوع کرونا و کاهش تقاضای سفر و حذف اکثر قطارهای مسافری، عمده ظرفیت زیرساخت و لکوموتیو و بودجه نگهداری و تعمیرات به حوزه بار اختصاص یافت و حمل بار ریلی افزایش یافت.

رشد ۱۱ درصدی مجموع عملکرد باری و مسافری راه آهن

مدیرعامل راه‌آهن تصریح کرد: با رفع محدودیت‌های کرونا و افزایش قطارهای مسافری، بحمدالله توانستیم توازن را به حمل بار و مسافر بازگردانیم.

وی گفت: البته با افزایش چشمگیر ۲۱۹ درصدی جابجایی مسافر ریلی و با تلاش‌های صورت گرفته، حمل بار برخلاف پیش‌بینی‌ها تنها ۱۹ درصد کاهش یافت که در مجموع منجر به افزایش ۱۱ درصدی شاخص حمل شد.

رشد ۱۱ درصدی مجموع عملکرد باری و مسافری راه آهن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا