سیاسی

صبحانه خبری، ۲۸ مرداد ۱۴۰۳؛ از بازداشت ضارب آرزو بدری که در تیراندازی در نور زخمی شد تا تایید پزشکیان مبنی بر فعالیت ظریف به عنوان «مشاور»

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

بازداشت ضارب «آرزو بدری»
رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح از صدور قرار بازداشت موقت برای ضارب خانم آرزو بدری خبر داد. آرزو بدری فردی است که ماجرای تیراندازی به خودروی پراید او در شهر نور استان مازندران و زخمی شدن او خبرساز شده بود. پلیس می گوید پس از ایست راننده خودرو بدون توجه به دستور ایست پلیس و علائم هشداردهنده، از جمله چراغ گردان، آژیر و حتی لحظاتی مسدود کردن مسیر علت این اتفاق بی توجهی راننده به دستور «ایست» بوده است. پلیس رخ دادن این حادثه به دلیل «بی‌حجابی سرنشینان یا راننده» را «دروغی هماهنگ» از سوی رسانه های فارسی زبان غربی و بیگانه دانسته است.

تایید پزشکیان مبنی بر فعالیت ظریف به عنوان «مشاور»
رئیس‌جمهور گفت: از حضور ظریف در کابینه استفاده می‌کنیم و به عنوان مشاور کار می‌کنند. ما از هرکسی که دلش برای این مملکت بسوزد با هر نگاهی استفاده خواهیم کرد و منت کسانی را خواهیم کشید که عالم هستند و دلشان برای این مملکت می‌سوزد. 

اظهارات سردار رادان درباره شرایط لغو شدن طرح نور
سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور در خصوص اجرای طرح نور در دولت جدید اظهار داشت: در خصوص اجرای طرح نور باید به قانون مراجعه کنیم چرا که هر چیزی که قانون باشد پلیس مجری آن قانون بوده و باید طبق قانون آن را انجام دهد؛ مگر اینکه از همان مسیر قانونی یک تکلیف از پلیس برداشته شود. 

تا جایی که ضرورت ندارد بازداشت نکنیم
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه ضمن تاکید مؤکد بر ضرورت اتقان آرای قضایی بیان داشت: من کاملاً موافق اِعمال ارفاقات قانونی، تخفیف مجازات، مرخصی، آزادی مشروط و مجازات جایگزین حبس در قبال محکومین و زندانیان واجدشرایط هستم، اما تاکیدم آن است که مرجع صادرکننده‌ی این تأسیسات ارفاقی، به تناسب و منطق عقلانی و قضایی نیز عنایت و التفات داشته باشد و در اِعمال ارفاقات قانونی برای محکومین جمیع شرایط را مدنظر قرار دهد. 

آغاز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم
بررسی وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم در مجلس آغاز شد و مسعود پزشکیان رئیس جمهور، ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه برای دفاع از کابینه خود فرصت دارد. طبق آیین‌نامه، پنج نفر نماینده موافق و پنج نفر نماینده مخالف، هر کدام به مدت ۱۵ دقیقه در خصوص کلیت ترکیب پیشنهادی ورزا صحبت خواهند کرد. بعد از آن، رئیس جمهور و یا نماینده تعیین شده از طرف وی می‌تواند به سوالات نمایندگان پاسخ دهد.

تکذیب احضار نیلوفر حامدی برای اجرای حکم
پرتو برهانپور و حجت کرمانی وکلای نیلوفر حامدی گفتند: تا کنون هیچ احضاریه‌ای راجع به اجرای حکم به خانم حامدی ابلاغ نشده و همانطور که پیش از این نیز اعلام شده، منتظر اعمال عفو و مختومه شدن پرونده هستیم. نیلوفر حامدی به همراه الهه محمدی دو خبرنگاری هستند که بعد از ماجرای مرگ مهسا امینی در سال ۱۴۰۱ بازداشت و زندانی شده بودند.

واکنش دختر بیتا فرهی به حواشی رونمایی از تندیس مادرش
دختر بیتا فرهی در پی رونمایی از تندیس مادرش در موزه سینما نوشت: باید مفهوم واژه «تندیس» را به درستی فهمید؛ اهمیت تندیس در شباهتش نیست بلکه در شمایل و نمادی است که از آن هنرمند به جا می‌ماند. 

ایران پاسخ به اسرائیل را به تعویق انداخت؟
نیویورک تایمز به نقل از مقامات ایرانی نوشت: ایران تصمیم گرفته است پاسخ به اسرائیل را به تعویق بیندازد تا راه را برای گفتگوهای آتش‌بس هموار کند. این رسانه آمریکایی افزود: سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل برآورد می‌کنند که ایران و حزب‌الله سطح آماده‌باش خود را کاهش داده‌اند. نیویورک تایمز ادامه داد:  اسرائیل اکنون معتقد است که پاسخ ایران در آینده اتفاق خواهد افتاد.

پزشکیان: به خاطر تحریم‌ها حتی یک حساب بین المللی نداریم
مسعود پزشکیان رییس جمهور در صحن علنی مجلس گفت: ما در کشور زندگی می‌کنیم که شهروندان آن در سال گذشته ۱۵۰ میلیارد دلار و صادرات و واردات داشته ایم، اما به خاطر تحریم‌ها حتی امکان داشتن یک حساب رسمی بین المللی را نداریم.  او گفت: مصرف کننده و تولید کننده و صادر کننده گران می‌خرند و ارزان می‌فروشند. جوان ۲۲ ساله امروز معترض است؛ او نیمی از عمر خود را در تحریم‌های شدید اقتصادی گذرانده و آثارش را لمس کرده است. 

حمله رسایی و کوچک زاده به نطق پزشکیان در جلسه رای اعتماد
حمید رسایی نماینده مجلس نوشت: جلسه رأی اعتماد و سخنرانی آقای پزشکیان تمام شد. مثل اینکه یک نوار را به عقب برده باشید! مجددا درحال شنیدن همان حرف‌‌ها که درجلسه تنفیذ، تحلیف شنیدیم به همراه تپق‌های مکرر که درنهایت هم گناهش افتاد گردن نمایندگان! کوچک زاده دیگر نماینده مجلس هم گفت: اصل جلسه امروز بررسی برنامه دولت است. او گفت: طبق آیین نامه مجلس، باید برنامه دولت به مجلس ارائه می‌شد تا نمایندگان درباره آن صحبت کنند. الان حاجی‌دلیگانی با نهج‌البلاغه مخالفت کرد یا برنامه هفتم؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا