مجلس

برنامه وزیر ارتباطات برای عدم آنتن‌دهی چیست؟ – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، ولی داداشی نماینده آستارا در بررسی برنامه و صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت چهاردهم به عنوان نماینده مخالف در صحن علنی مجلس در نوبت بعد از ظهر، اظهار کرد: آقای هاشمی! شما انسان شایسته‌ای هستید. من از سر دلسوزی با شما صحبت‌هایی دارم و خدای ناکرده این حس در شما به وجود نیاید که از سر عداوت حرف می‌زنند ما در کشورمان مشکلات عدیده‌ای در حوزه وزارت ارتباطات داریم و سایر نمایندگان در هر روستایی که می‌رویم مشکل آنتن دهی دارند.

وی افزود: ما مورد گلایه و سوال مردم هستیم مردم به شما دسترسی ندارند و نمی‌توانند شما را پیدا کنند و نمی‌توانند معاونین شما را پیدا کنند و بعداً مردم نمی‌توانند مدیران ارشد شما را در استان‌ها پیدا کنند و به ما نمایندگان مراجعه می‌کنند. از عدم آنتن دهی در روستاها مردم عصبانی هستند و در اماکن گردشگری نیز پوشش آنتن‌های مختلف وجود ندارد.

نماینده آستارا در ادامه صحبت‌هایش عنوان کرد: مناطق دور افتاده ما آنتن ندارند. جان انسان‌ها شریف است و در مناطق صعب العبور وقتی کسی آسیب می‌بیند، موبایل آنتن ندارد که اورژانس را خبر کنند. عصر ارتباطات است و در حوزه من از شیراز آمده بودند و در ارتفاعات آسیب دیده بودند وسه ساعت زمان برد تا مصدوم را منتقل کنند و او فوت کرد. ما در مقابل جان انسان‌ها وظایف و تکالیفی داریم.

وی خاطرنشان کرد: شما برای سراسر کشور چه برنامه‌ای دارید؟ آیا همه امکانات باید در تهران و مراکز استان‌ها متمرکز باشد، سیاست‌های کلی نظام چه می‌گوید و برنامه هفتم بر چه چیزی تاکید دارد؟ آیا اینطور نیست که روستایی را در روستا نگه داریم و برای او اشتغال ایجاد کنیم؟ وقتی او در روستا آنتن ندارد برای چه بماند؟

نماینده آستارا که به عنوان مخالف با برنامه‌های وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات صحبت می‌کرد افزود: روستایی وقتی نمی‌تواند از حوزه ارتباطات استفاده کند، نمی‌تواند در محل زندگی خود بماند و اشتغال زایی کند. وزارت ارتباطات پشتیبانی کننده تمام وزارتخانه‌ها است. اگر برنامه‌ها مطابق انصاف در این وزارتخانه پیش نرود امکانات متوازن توزیع نمی‌شود.

داداشی در بخشی از سخنانش به شکایت مردمی به نمایندگان مجلس در حوزه ارتباطات اشاره کرد و گفت: مردم به مدیران استان‌ها دسترسی ندارند و در برنامه هفتم وصل ۱۰۰ درصدی به شبکه ملی اطلاعات را پیش بینی کرده‌ایم. همینطور دسترسی به اینترنت پرسرعت از تجویزهای این برنامه است. آقای هاشمی! سامانه‌های دولتی هم دارای اشکال است و این یک اشکال جدی است. صادر کننده می‌خواهد محصولات خود را به کشورهای هدف نظیر منطقه قفقاز ارسال کند. شاهد این هستیم که سامانه گمرک به مدت یک ساعت بسته می‌شود. کار فعالان اقتصادی به دلیل همین یک ساعت بسته بودن سامانه تا دو روز به عقب می‌افتد.

وی با اشاره به اینکه در یک مورد به خاطر دارم که محصولات کشاورزی به دلیل بسته بودن سامانه جهاد کشاورزی پس از یک هفته در کشور روسیه محصولات کشاورزی دور ریخته شد، گفت: اینطور یک شخص صادر کننده میلیاردها تومان متضرر شد. ببینید در سرجمع کلان کشور چندین صادر کننده متضرر شده است و چه کسی باید پاسخگوی این‌ها باشد. پشتیبانی کننده تمام وزارتخانه‌ها در سامانه‌ها شما هستید. در سازمان‌های مختلف شاهد موازی کاری هستیم مثلاً در پنجره واحد گمرکات کشور که به یکدیگر وصل نیستند و موازی عمل می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا