اقتصادی

تعطیلی دوهفته‌ای کارخانه‌های مشهد به دلیل کمبود برق؟

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

فارس: در حالی که ادعای یکی از مدیران کارخانجات صنعتی مشهد درباره درخواست تعطیلی دو هفته ای تمام شرکت ها و کارخانه ها در فضای مجازی خبرساز شده معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی این ادعا را تکذیب می کند.

 

 از ساعتی قبل، خبری با عنوان “دستور عجیب تعطیلی دو هفته ای همه کارخانجات صنعتی مشهد” در فضای مجازی، واکنش های زیادی در پی داشته است.

 

سید محمد بحرینیان، از صنعتگران برجسته در  خبری پرواکنش مدعی شده که از مدیران همه کارخانجات صنعتی مشهد خواسته شده که از ۷ صبح تا ۷ شب، به مدت ۲ هفته، به علت کمبود برق، کارخانه ها را تعطیل کنند.

 

این در حالی است که معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی این ادعا را تکذیب کرد و گفت: این تماس دیسپاچینگ برق مشهد بوده است که بدون هماهنگی با سایر دستگاه ها و مسئولان انجام شده و در همین زمینه، جلسه ای در روز یکشنبه در استانداری خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

 

حسن نوری‌زاده، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: هرگز چنین دستوری ابلاغ نشده است و هرگونه تصمیمی در خصوص صنایع باید با هماهنگی کمیسیون زیر نظر معاونت استانداری باشد. امروز هم وقتی واکنش های این تماس را دریافت کردیم با دیسپاچینگ برق تماس گرفتیم و آن ها می گویند ما چنین چیزی اعلام نکردیم و این برداشت اشتباه صنعتگر برجسته مشهدی بوده است.

 

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در تماس تلفنی دیسپاچینگ خواسته شده است تا به صورت تشویقی و همکاری، صنایع فعالیت خود را به ساعات اعلام شده منتقل کنند و دستوری در این زمینه نداشته ایم. بنابراین هرگونه ادعا درباره تعطیلی دوهفته ای کارخانجات رد می شود.

 

درخواست کاهش ۹۰ درصدی مصرف برق در صنایع مشهد

 

در ادامه نیز امیررضا رجبی، مدیر کل صمت خراسان رضوی به خبرنگار فارس در مشهد گفت: آن طور که اطلاع دارم با شرکت های صنعتی که بالای ۲ مگاوات برق مصرف می کنند تماس گرفته شده تا مصرف برق خود را کاهش دهند.

 

وی افزود: هیچ تصمیم و ابلاغی در زمینه قطعی دو هفته ای و تعطیلی کارخانجات نداشته ایم.

 

رجبی تصریح کرد: شرکت برق از شرکت ها خواسته است در ساعات اوج مصرف همکاری کنند و برق مصرفی خود را ۹۰ درصد کاهش دهند.‌

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا