اقتصادی

تامین ارز واردات از ۲۷ میلیارد دلار گذشت+ جزییات – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، از اول فروردین ماه تا ۲۶ مردادماه امسال ۲۷ میلیارد و ۲۶۳ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تأمین شده است.

در این مدت برای کالاهای اساسی و دارو ۶ میلیارد و ۱۵۱ میلیون دلار، برای کالاهای تجاری و بازرگانی مبلغ ۱۴ میلیارد و ۶۳۹ میلیون دلار و برای خدمات ۶۵۹ میلیون دلار و برای واردات در مقابل صادرات ۵ میلیارد و ۸۱۴ میلیون دلار تأمین ارز صورت گرفت.

بانک مرکزی برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۴ میلیارد و ۸۵۰ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی یک میلیارد و ۳۰۱ میلیون دلار و در مجموع ۶ میلیارد و ۱۵۱ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز با نرخ ۲۸,۵۰۰ تومان با هدف حمایت از مصرف کنندگان و دسترسی اقشار جامعه به کالاهای ضروری با قیمت ارزان‌تر پرداخت شد.

تأمین ارز نیمایی برای صنایع حمل و نقل و خودرو ۲ میلیارد و ۳۱ میلیون دلار، صنایع معدنی یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون دلار، ماشین آلات و تجهیزات تولید یک میلیارد و ۲۰۶ میلیون دلار، صنایع تجهیزات برق و الکترونیک یک میلیارد و ۷۶۰ میلیون دلار، منسوجات و پوشاک ۷۵۴ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب یک میلیارد و ۲۹۱ میلیون دلار، یک میلیارد و ۳ میلیون دلار، ۹۶۵، ۲۰۳، ۴۲ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز ۲۶ مرداد ماه سال جاری دریافت کرده‌اند.

علاوه بر این گروه‌ها، هفت میلیارد و ۳۶۸ میلیون دلار ارز نیمایی و دو میلیارد و ۳۱۰ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است. در مجموع تأمین ارز صنایع ۲۰ میلیارد و ۴۵۳ میلیون دلار از طریق سامانه نیما و ارز صادرات در مقابل واردت انجام شده است.

میانگین موزون نرخ ارز یک ماهه منتهی به ۲۷ مرداد ماه، ۴۰ هزار و ۶۹۶ تومان برای دلار، ۴۴ هزار و ۷۴۹ تومان برای یورو، ۱۱ هزار و ۸۱ تومان برای درهم و ۵ هزار و ۶۸۰ تومان برای یوآن، ۴۵۳ تومان برای روبل و ۱ هزار و ۲۰۷ تومان برای لیر محاسبه شده است.

همچنین در روز ۲۷ مرداد ماه ۱۴۰۳ در تالار اسکناس ارز مرکز مبادله ایران، دلار با نرخ ۴۹ هزار و ۶۱ تومان، یورو با نرخ ۵۳ هزار و ۹۴۸ تومان، درهم با نرخ ۱۳ هزار و ۳۵۹ تومان و ۱۰۰ دینار نیز عراق با نرخ ۳ هزار و ۶۷۱ تومان مورد مبادله قرار گرفت. به همین ترتیب تالار حواله ارز، شاهد مبادله دلار با نرخ ۴۵ هزار و۹۳ تومان، یورو با نرخ ۴۹ هزار ۵۸۵ تومان و درهم با نرخ ۱۲ هزار و ۲۷۸ تومان بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا