استان ها

آماده باش مراکز درمانی آذربایجان غربی برای ارائه خدمات به زائران – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، امین ولی زاده در این زمینه با بیان اینکه نیروهای بهداشتی و پزشکی در راستای ارائه خدمات به زوار اباعبدالله الحسین (ع) در ۳۰ نقطه از جاده‌های منتهی به مرز تمرچین به عنوان مسیر عبور به سمت عتبات عالیات مستقر هستند، افزود: این نقاط از مرز بازرگان تا مرز تمرچین و مسیرهای منتهی به شهرستان پیرانشهر بوده و علاوه بر آن، واحدهای فوریت پزشکی در آماده باش قرار دارند.

وی اضافه کرد: در روزهای منتهی به اربعین، در حوزه فوریت‌ها و اورژانس پیش بیمارستانی نزدیک به ۵۰ درصد ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی جهت سفر اربعین در خدمت زائران بوده تا از طریق مرز تمرچین عازم عتبات شوند.

ولی زاد ادامه داد: همچنین ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرز تمرچین و سه راهی جلدیان مستقر بوده و ۲ دستگاه موتورلانس نیز در این محل استقرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی اظهار کرد: همچنین بیمارستان‌های پیرانشهر، نقده و اشنویه به عنوان حلقه اول درمان زائران و بیمارستان‌های مهاباد و بیمارستان امام خمینی (ره)، سیدالشهدا (ع) و کوثر ارومیه در حلقه دوم در خدمت زائران هستند.

ولی زاد گفت: در حوزه معاونت بهداشتی نیز همه خانه‌های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت مسیرهای منتهی به تمرچین در آمادگی کامل بوده و همکاران جهت ارائه خدمات بهداشتی و نظارتی در خصوص طبخ و توزیع غذا، بهداشت محیط آماده ارائه خدمات به زائران هستند.

وی با اشاره به اینکه دارو و سرم به اندازه کافی تدارک دیده شده است، افزود: لیست داروهای ممنوعه در کشور عراق نیز در پایانه‌ها موجود بوده و داروهای مخدر و کدئین‌ها ممنوع هستند ولی داروهای درمانی جهت مصرف در هنگام عبور از مرز مشکلی ایجاد نمی‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا