اقتصادی

شاخص کل بورس به کانال ۲ میلیون واحد بازگشت – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس امروز (شنبه ۲۷ مردادماه) در واکنش مثبت به اخبار منتشره از سوی بانک مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار، با رشد ۱۰ هزار و ۲۱۳ واحدی در ساعات اولیه شروع بازار و معاملات به دو میلیون و ۸ هزار واحد (۲,۰۰۸,۳۳۱.۹) رسید.

بنابراین شاخص کل که پس از ۹ ماه کانال دو میلیون واحدی را از دست داده بود امروز مجدد به ارتفاع ۲ میلیون واحد برگشت.

شاخص هم‌وزن نیز با افزایش یک هزار و ۳۰۵ واحدی (۱۳۰۵.۵۶ واحد) از ۶۳۴ هزار و ۴۵۲ واحد (۶۳۴,۴۵۲.۵) گذشت.

تا این ساعت تعداد معاملات بورس ۴۶ هزار و ۲۵۲ فقره است که ارزش آن به ۱۵,۴۷۰.۰۸۱ میلیارد تومان می‌رسد.

فرابورس ایران نیز تا به این ساعت ۲۶.۵۸ واحد رشد کرد و شاخص آن به ۲۰ هزار و ۶۹۳ واحد (۲۰,۶۹۳.۴) رسید.

تا به این ساعت ۳۶,۷۱۷ هزار معامله به ارزش ۱۰,۵۲۶.۱۸۳ میلیارد تومان در فرابورس انجام شده است.

گفتنی است، پس از یک دوره ریزش پیاپی بورس، ۲۳ مرداد ماه جلسه فوق‌العاده شورای عالی بورس برگزار شد که محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی بعد از پایان جلسه با اشاره به وضعیت نابسامان بازار سرمایه، از حمایت نظام بانکی از این بازار از ۲۴ مرداد ماه خبر داد. او همچنین با اشاره به اقدامات جدید حمایتی بانک مرکزی از بورس و سهامداران خرد، از تمهیدات لازم این بانک جهت تأمین مالی و تسریع در طرح‌های توسعه شرکت‌های بورسی خبر داد. (جزییات سه اقدام بانک مرکزی برای حمایت از بورس) مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز از عملیات مشترک بانک‌ها، هلدینگ‌ها و شرکت‌ها در حمایت از بورس تاکید کرد.(جزئیات بیشتر)

دیشب نیز به دنبال آخرین تصمیمات اتخاذ شده از سوی هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، مقرر شد دامنه نوسان معاملات سهام از امروز تا پایان روز چهارشنبه ۳۱ مرداد به مثبت و منفی ۲ درصد تغییر کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا