سیاسی

روزهای ورود آزادگان به کشور پرشورترین روزها انقلاب است – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران در مصلی امام خمینی (ره)،گفت: امیدوارم با آراستگی به مدارج اخلاقی و فضایل انسانی مبانی روشن و مستحکم عقلانی و قرآنی اعتقادی و آراستگی به عمل صالح در مسیر تقوا که تضمین کننده سعادت انسان و جامعه بشری است، گام برداریم.

وی ادامه داد: در روز ۲۶ مرداد ماه، روزی که به نام زیبای، الهام بخش و افتخار آفرین آزادگان مزین است، به راستی روز آزادگی و سرافرازی است. این روز، روز بزرگی برای ملت بزرگ ایران و فرزندان سلحشور آن است که از ۶ ماه تا ۱۰ سال در سلول‌ها و اردوگاه‌ها و آسایشگاه‌های پرشکنجه نیروهای بعثی صدام از همه ارزش‌ها و کمالات و سجایای اسلامی و انقلابی دفاع کردند و این ارزش‌ها را در برابر جامعه بشری عینیت بخشیدند و با ورود پیروزمندانه خود به ایران اسلامی زیباترین صحنه نشاط و سرور و افتخار را خلق کردند.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: اگر بگوییم روزهای ورود آزادگان به کشور پرافتخار پرشورترین و امید آفرین ترین روزهای تاریخ انقلاب است سخن گزافی نگفته‌ایم.

وی گفت: بحث اسارت در دستان دژخیمی که دستان ناپاک او به خون هزاران برادر و خواهر عراقی آلوده است، کردستان عراق را بمباران شیمیایی کرده و جنایات او روی جنایت کاران تاریخ را سفید کرده بسیار مقوله مهمی است.

ابوترابی فرد افزود: در آن روزها دشمن از تمام ظرفیتش استفاده می‌کرد تا اسرای عزیز ما را در برابر تریبون‌های خود حاضر کند. اولاً دفاع مقدس را محکوم کند و ثانیاً ایران را آغاز کننده جنگ معرفی کنند، ثالثاً از حضور خویش در میدان نبرد اظهار پشیمانی کند. از همه ابزار ممکن و روش‌های روانی برای رسیدن به این هدف نامشروع و شیطانی استفاده کردند اما در مقابل حادثه‌ای رخ داد که نیروهای عراقی و نمایندگان صلیب سرخ جهانی را در حیرت فرو برد؛ آزادگان به یک جمع متشکل و منسجم و هماهنگ مبدل شدند.

در حال تکمیل…

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا