اقتصادی

کاندیدای وزارت نفت وضع مناسب‌تری در صنعت نفت ایجاد می‌کند – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، حمید بورد در ارزیابی کلی از معرفی کابینه دولت چهاردهم از سوی مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری آن را ترکیبی تخصصی خواند و بیان کرد: برداشت بنده این است در انتخاب اعضای کابینه حداکثر تلاش برای ایجاد وفاق بر مبنای انتخاب با رویکرد و نگاه تخصصی و نه سیاسی انجام شده است، هرچند با تخصص مناسب، نگاه سیاسی نیز تقویت خواهد شد.

وی گفت: با توجه به سابقه و تجربه آقای پاک‌نژاد در حوزه‌های ستادی، عملیاتی و بین‌المللی و داخلی صنعت نفت، وی گزینه‌ای متخصص و اصلح برای این پست است که فعالیت در برنامه‌ریزی تلفیقی، نظارت بر صادرات و مبادلات مواد نفتی وزارت نفت را در کارنامه خود در حوزه ستادی دارد.

تجربه ویژه در رشد تولید

مدیرعامل پیشین شرکت نفت فلات قاره ایران با بررسی تجربه کاندیدای معرفی‌شده در بخش بالادستی صنعت نفت گفت: محسن پاک‌نژاد مدتی طولانی معاونت امور تولید در شرکت ملی نفت ایران را عهده‌دار بوده است که درواقع مدیریت تولید تمام شرکت‌های عملیاتی شرکت ملی نفت ایران (مناطق نفت‌خیز جنوب، شرکت نفت فلات قاره ایران، شرکت نفت مناطق مرکزی و…) را در بر می‌گیرد و با توجه به تجربه بسیار مناسب وی در این حوزه، عملکرد شرکت ملی نفت ایران در آن مقطع، در بخش تولید بسیار مطلوب و قابل قبول بود.

سابقه بیش از ۲۷ سال در صنعت نفت

مدیرعامل پیشین شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به آشنایی کامل پاک‌نژاد با مجموعه بالادستی صنعت نفت گفت: از نظر تجربه، فعالیت و تخصص در کارهای ستادی، ایشان را جزو اشخاص برتر مجموعه قرار می‌دهم. افزون برآن، بیش از دو دهه سابقه فعالیت در صنعت نفت، تجربه طولانی همکاری با شرکت‌های بالادستی ازجمله شرکت ملی حفاری ایران، شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، شرکت فلات قاره ایران و شرکت نفت مناطق مرکزی ایران را داشته است و با تولید آشنایی کاملی دارد.

بورد، وزیر پیشنهادی نفت را فردی مناسب برای حل ناترازی گاز و تولید نفت ذکر کرد و گفت: ناترازی گاز موضوع فراوزارتخانه‌ای است که باید با هم‌افزایی آن را حل کرد.

اشراف کامل به موضوع صادرات

وی در ادامه با اشاره به سابقه چندساله پاک‌نژاد به‌عنوان مدیرعامل شرکت بازرگانی نفت ایران (نیکو)، این نکته را یادآور شد که او به مسائل تجارت نفت اشراف کامل دارد و یکی از نکات مثبت وی، تجربه طولانی در موضوع صادرات نفت است. بنده اعتقاد دارم می‌توانیم با توانایی‌هایی وی فروش نفت را ساماندهی و ثبات بهتری در این عرصه ایجاد کنیم تا ان‌شاءالله با رفع تحریم‌ها بتوانیم به کار خود رسمیت بیشتری ببخشیم و فروش نفت را با مقررات خاص نفت انجام دهیم. به عبارت دیگر، می‌توان به دولت و نظام این اطمینان را داد که موضوع صادرات و فروش نفت با سرعت، جدیت و انضباط مالی بالا پیگیری شود.

استقبال بدنه صنعت نفت از وزیر پیشنهادی نفت

مدیرعامل پیشین شرکت نفت فلات قاره با اشاره به مشخصات فردی وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم برای وزارت نفت، وی را انسانی پاکدست، شریف و با روابط مناسب با عمده بدنه صنعت نفت دانست و گفت: خوشبختانه معرفی وی به‌عنوان کاندیدای وزارت نفت، با استقبال قابل قبولی از سوی بدنه نفت روبه‌رو شده است و با توجه به برنامه‌ریزی‌ها فکر می‌کنم با حضور وی در رأس وزارتخانه، مجموعه نفت به آرامش برسد.

بورد با تأکید بر استقلال رأی پاک‌نژاد گفت: بر اساس همکاری طولانی‌مدتی که با وی داشته‌ام، بنده او را فردی مستقل می‌دانم که استقلال رأی دارد و براساس دیدگاه‌های کارشناسی تصمیم می‌گیرد و بر سر تصمیم‌ها قاطعانه می‌ایستد.

منابع انسانی درصدر اولویت‌ها

وی بیان کرد: نکته مهم دیگری که می‌توانم در عملکرد وزیر پیشنهادی نفت پیش‌بینی کنم، توجه ویژه به موضوع منابع انسانی است که در اولویت برنامه‌های وی است و ان‌شاءالله بتواند مشکلات کارکنان صنعت نفت را حل کند و اعتماد آنان را به صنعت بازگرداند.

مدیرعامل پیشین شرکت نفت فلات قاره ایران با اشاره به اینکه بهترین مرجع برای ایجاد آرامش در موضوع منابع انسانی، بازگشت به قانون و مقررات صنعت نفت است، افزود: پیگیری ماده ۱۰ و نهایی‌شدن آن، و حل مشکل سقف حقوق به‌عنوان احجاف بزرگ به کارکنان به‌ویژه در مناطق عملیاتی، از اولویت‌های کاری پاک‌نژاد است.

بورد اطمینان داد در حوزه منابع انسانی بی‌شک از امروز مضاعف‌تر عمل خواهد شد. البته خدمات انجام‌شده در دولت سیزدهم در حوزه منابع انسانی جای تشکر دارد، اما این خدمات بیشتر و بیشتر خواهد شد و با یک هم‌افزایی، مشکلات منابع انسانی حل خواهد شد.

سرمایه‌گذاری اولویت برنامه‌های پاک‌نژاد

وی برون‌سپاری در وزارت نفت و مشارکت جدی با بخش خصوصی، ایجاد اتاق‌های فکر با صاحبان اندیشه و تخصص و برنامه‌های جدی در حوزه فناوری را از دیگر برنامه‌های کاندیدای دولت چهاردهم برای وزارت نفت اعلام کرد و گفت: پاک‌نژاد برنامه مفصلی در زمینه سرمایه‌گذاری دارد تا با جذب سرمایه داخلی و خارجی، مشکلات توسعه‌ای صنعت حل شود.

مدیرعامل پیشین شرکت نفت فلات قاره ایران با اشاره به اینکه با وجود تعدد کاندیداها برای پست وزارت نفت، خروجی کارگروه انتخاب وزرا نیروی نفتی بوده است، گفت: در این زمینه باید از مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری کشورمان، تشکر کنیم که انتخاب وی برای وزارت نفت فردی از بخش بالادست صنعت نفت بوده که می‌توان گفت حدود ۸۰ درصد فعالیت صنعت نفت به آن بازمی گردد. انتخاب فردی از بدنه صنعت نفت اطمینان‌کردن به خود بدنه است، آرزو دارم ۲۰۰ هزار نفر نیروی انسانی صنعت نفت با هر سلیقه سیاسی به همکار قدیمی خود کمک کنند تا ان‌شاءالله با وفاق ملی بتوانیم وظایف خود را در قبال اقتصاد کشور انجام دهیم.

این مدیر نفتی گفت: ما پیشران اقتصاد کشور هستیم که باید از آن درآمد مطلوبی برای کشور ایجاد شود، راه آن هم این است که همه با هم باشیم. در نفت دسته و گروه و جناح معنا ندارد، تا می‌توانیم باید از مسائل سیاسی پرهیز و به تولید فکر کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا