سیاسی

پژوهشکده حقوق و قانون ایران: دکتر صالحی، نویدبخش اصلاحات بنیادین در نظام فرهنگی و هنری کشور است

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

پژوهشکده حقوق و قانون ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد که دکتر صالحی، انتخابی هوشمندانه برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

در متن این بیانیه که به دست «انتخاب» رسیده است، آمده:

هوالحق و له الحمد

بر این باوریم که اکنون چالش‌ها و فرصت‌های متنوعی پیش روی جامعه فرهنگی و هنری کشور قرار دارد. 

برای غلبه بر چالش‌های پیش‌رو و استفاده از ظرفیت‌های موجود، انتخابِ شخصیتی فرهیخته و با تجربه در رأس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بسیار تأثیرگذار است. بر این اساس، پژوهشکده حقوق و قانون ایران و نهادهای وابسته به آن، حمایت خود را از جناب آقای دکتر سید عباس صالحی، وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعلام می‌کند.

دکتر صالحی با سابقه‌ای درخشان در خدمت به فرهنگ و هنر این سرزمین و با تجربه‌ای ارزشمند به‌عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، همواره به‌عنوان فردی متعهد، فرهیخته و مدبر شناخته شده است که بی‌نیاز از معرفی و تبلیغ است. مسئولیت‌های متعددی که از سوی رهبر معظم انقلاب به ایشان سپرده شده، نشان از توانایی و توفیق ایشان در انجام امور محوله و اعتماد و حمایت مقامات عالی‌رتبه نظام نسبت به ایشان دارد.

دکتر صالحی با درک عمیق از نیازها و چالش‌های فرهنگی جامعه و با رویکردی نوآورانه و خلاقانه، توانسته‌اند در عرصه متکثر فرهنگ و هنر سرزمینمان راهی میانه برگزینند و از تعارضات فرهنگی بکاهند و انرژی جامعه، مخاطبان و ذینفعان فرهنگ و هنر را از آفت اتلاف و تعارض محافظت کنند. اجماع‌سازی و میانه‌داری در مقولاتِ فرهنگیِ موردِ اختلاف و هماهنگ‌سازیِ نهادهای مختلف -که گاه دچار تعارض‌های چندوجهی می‌شوند- از مصادیق مدیریت اثربخش ایشان است و می‌تواند در آینده نیز انسجام و هم‌افزایی لازم را در حوزه‌های مختلف فرهنگی بهبود بخشد.

دکتر سید عباس صالحی با نگاه فراجناحی و واقع‌گرایانه‌ای که نسبت به چالش‌های پیش رو دارند، می‌توانند زمینه‌ساز اصلاحات بنیادین و ضروری در جامعه فرهنگی و هنری کشور باشند. ایشان با دیدگاه‌های عمیق و استراتژیک و تجربه موفق‌شان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، می‌توانند به پیشبرد و تحقق اهداف فرهنگی و هنری کشور کمک کرده و زیرساخت‌های فرهنگی مورد نیاز برای تحقق حقوق ملت – که در فصل سوم قانون اساسی آمده است – را فراهم کنند.

پژوهشکده حقوق و قانون ایران و نهادهای وابسته، ضمن ابراز اعتماد و حمایت قاطع از دکتر صالحی، امید دارد که نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی با رأی اعتماد به ایشان، مسیر تحول و پیشرفت را هموارتر سازند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا