سیاسی

صبحانه خبری، ۲۳ مرداد ۱۴۰۳؛ از توضیحات ظریف درباره استعفایش تا ادعای یک رسانه درمورد حمله ایران به اسرائیل تا قبل از  پنجشنبه

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

نظر مثبت کمیسیون بودجه در مورد وزرای اقتصاد، دفاع و ارتباطات
سید نجیب حسینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به این که وزیران پیشنهادی اقتصاد، دفاع و ارتباطات در جلسه امروز این کمیسیون برنامه‌های خود را ارائه کردند، گفت: نظر اعضای کمیسیون در مورد این وزرا مثبت است.  

آماده‌باش کامل در پی اخبار پیرامون انتقام‌جویی ایران
سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل اعلام کرد: ارتش اسرائیل از ترس انتقام‌جویی ایران با صدور دستور جدیدی از ماندن تمامی سربازان عادی در گرجستان و آذربایجان که نزدیک به ایران هستند، جلوگیری کرد.  

توضیح ظریف درباره استعفایش
محمدجواد ظریف می‌گوید برخی مردودین از جانب مردم، با تفسیر عجیبی از قانون مصوب ۱۴۰۱، اشتغال بنده در مشاغل حساس را به بهانه‌ای برای فشار بر دولت چهاردهم تبدیل کرده‌بودند. بنده نیز برای جلوگیری از هرگونه شائبه یا بهانه برای کارشکنی در کار دولت دکتر پزشکیان عزیز، هفته گذشته طی نامه‌ای از معاونت راهبردی رئیس جمهور انصراف داده بودم.

ادعای یک رسانه درمورد حمله ایران به اسرائیل تا قبل از  پنجشنبه
پایگاه خبری آمریکایی به نقل از منابع اسرائیلی گزارش داد که ارزیابی اسرائیل این است که ایران آماده حمله مستقیم علیه این رژیم است. این پایگاه خبری همچنین گفته که سازمان‌های اطلاعاتی اسرائیل معتقدند که این حملات ممکن است قبل از مذاکراتِ آتش بسِ برنامه ریزی شده برای روز پنج شنبه صورت بگیرد.  

لغو پرواز کشور‌های مختلف به مقصد تهران و تل‌آویو
در پی گمانه‌زنی‌ها درباره پاسخ انتقام‌جویانه ایران به اسرائیل، برخی کشور‌ها پرواز‌های خود به مقصد تهران و تل‌آویو را لغو کردند. شرکت رایان ایر پرواز‌های خود به اسرائیل را تا دو هفته آینده لغو کرد. لوفتهانزا هم اعلام کرد: تا ۲۱ آگوست از حریم هوایی ایران و عراق استفاده نخواهیم کرد.

باکو حضور ارتش اسرائیل در خاک آذربایجان را رد کرد
آژانس توسعه رسانه‌ای جمهوری آذربایجان در واکنش به انتشار گزارش‌هایی مبنی بر وجود عناصر ارتش رژیم اسرائیل در این کشور و گرجستان، این گونه گزارش‌ها را رد کرد.  

اخراج علیرضا حیدری از برنامه زنده تلویزیون پس از صحبت هایش درباره کیمیا علیزاده
پس از اینکه علیرضا حیدری، قهرمان سابق کشتی در آنتن زنده از رقابت تلخ کیمیا علیزاده و ناهید کیانی گفت، مجری برنامه به شکل عجیب و توهین‌آمیزی او را از جلوی دوربین خارج کرد.

دستور اعزام زیردریایی هسته‌ای و ناو هواپیمابر آمریکا به خاورمیانه
با بالا گرفتن تنش‌ها در منطقه و آغاز عملیات احتمالی ایران علیه اسرائیل، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا دستور اعزام یک فروند زیردریایی هسته‌ای مجهز به موشک‌های هدایت‌شونده همراه با یک گروه ناو هواپیمابر را به خاورمیانه صادر کرده است.  

ظریف: بنده، همسر و فرزندانم یک متر مسکن در خارج از ایران در تملک و یا اجاره نداریم
محمدجواد ظریف می‌گوید برغم تولد فرزندانم حدود ۴۰ سال قبل و در دوران تحصیل (و نه مأموریت) در آمریکا و قوانین خاک محور آمریکا برای تابعیت قهری، به لطف خدا بنده، همسر و فرزندانم ساکن ایران عزیز هستیم و یک متر مسکن در خارج از ایران در تملک و یا حتی اجاره خود نداریم. خودم هم تحت دو تحریم آمریکا (ذیل تحریم رهبری) و یک تحریم کانادا قرار دارم و خود و همسرم حتی امکان سفر توریستی به ایالات متحده، کانادا و برخی کشور‌های دیگر را نداریم.  

نانسی پلوسی چهره کلیدی در کناره گیری بایدن
بایدن رئیس‌جمهور آمریکا گفت هم حزبی‌هایش او را متقاعد کردند که تلایش‌هایش برای ماندن در کاخ سفید به دموکرات‌ها آسیب خواهد زد. او سپس نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا را به‌عنوان چهره‌ای کلیدی معرفی کرد که بر تصمیمش برای انصراف تأثیر گذاشت.  

بورل خواستار تحریم دو وزیر اسرائیلی شد
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در حالی که جهان برای آتش بس در غزه فشار می‌آورد، ایتمار بن گویر خواستار کاهش ارسال سوخت و کمک به غیرنظامیان در غزه شده است. بورل خواستار تحریم بزالل اسموتریچ وزیر دارایی و ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی کابینه اسرائیل از سوی این اتحادیه شد. وی افزود: همچنین اظهارات شوم بزالل اسموتریچ تحریک به جنایات جنگی است. تحریم‌ها باید در دستور کار اتحادیه اروپا باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا