اقتصادی

محدودیت‌های ترافیکی ایام اربعین در محورهای مواصلاتی اعلام شد – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، در استان خوزستان تردد خودروهای کامیون و تریلر از ساعت هفت روز پنجشنبه (۲۵ مرداد) تا ساعت هفت صبح چهارشنبه (هفتم شهریور) در مسیر اهواز – خرمشهر – شلمچه و برعکس ممنوع بوده و خودروهایی که قصد حرکت به سمت خرمشهر را دارند، می‌توانند از مسیر اهواز – آبادان – شلمچه و برعکس تردد کنند.

بر اساس این گزارش، همچنین تردد خودروهای کامیون، تریلر و اتوبوس از ساعت هفت صبح روز پنجشنبه (۲۵ مرداد) تا ساعت هفت صبح روز چهارشنبه (هفتم شهریور) از محور فرعی «الوان» (عبدالخان) ممنوع بوده و مسیر اهواز – سوسنگرد – بستان به عنوان محور جایگزین تعیین شده است.

این گزارش حاکی است در استان ایلام، تردد خودروهای تریلر، کامیون و کامیونت (به استثنای خودروهای حامل مواد سوختی و فاسدشدنی) از ساعت هفت صبح روز پنجشنبه (۲۵ مرداد) تا ساعت هفت صبح روز چهارشنبه (هفتم شهریور) از محورهای منتهی به دهلران – مهران، حمیل – ایلام، قلاجه – ایلام، ایلام – ملکشاهی – مهران و ایلام – مهران ممنوع اعلام شده است.

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، از ۲۵ مرداد تا زمان پایان این طرح در روز هفتم شهریور ماه، اعمال محدودیت و ممنوعیت ترافیکی برای انواع وسایل نقلیه در مسیرهای منتهی به پایانه مرزی مهران بر اساس شرایط ترافیکی و صلاحدید مأموران صورت گرفته و اطلاع‌رسانی لازم در این بازه انجام خواهد شد.

در استان لرستان نیز تردد خودروهای تریلر، کامیون و کامیونت (به‌استثنای خودروهای حامل مواد سوختی و فاسدشدنی) از ساعت هفت صبح روز پنج‌شنبه (۲۵ مرداد) تا ساعت هفت صبح روز چهارشنبه (هفتم شهریور) از محور کوه دشت – پلدختر – اسلام‌آباد و برعکس ممنوع خواهد بود.

بر مبنای این گزارش تردد ناوگان مسافری اتوبوسی از ساعت ۷ صبح روز پنج‌شنبه ۲۵ مرداد تا ساعت ۷ روز چهارشنبه هفتم شهریور ماه از محور خرم‌آباد – کوه دشت – پلدختر و برعکس ممنوع بوده و مسیر آزادراه خرم‌آباد – پل زال به عنوان محور جایگزین تعیین شده است.

همچنین در استان کرمانشاه، از ساعت ۷ صبح روز پنج‌شنبه ۲۵ مرداد تا ساعت ۷ صبح روز چهارشنبه هفتم شهریور ماه تردد خودروهای تریلر، کامیون و کامیونت (به استثنای خودروهای حامل مواد سوختی و فاسدشدنی) از محور اسلام‌آباد غرب به پلدختر ممنوع بوده و مسیر جایگزین تعیین شده به سمت ایلام، محور اسلام‌آباد – قلاجه و به سمت لرستان و اهواز نیز محور کرمانشاه – هرسین، نورآباد – لرستان خواهد بود.

گزارش مرکز مدیریت راه‌های کشور حکایت از آن دارد که از ساعت ۷ صبح روز پنج‌شنبه ۲۵ مرداد تا ساعت ۷ صبح روز چهارشنبه هفتم شهریور ماه، تردد خودروهای تریلر، کامیون و کامیونت (به استثنای خودروهای حامل مواد سوختی و فاسدشدنی) از محور کمربندی سرپل ذهاب – قصرشیرین (ریخک) ممنوع بوده و مسیر جایگزین آن محور قدیم سرپل ذهاب – قصرشیرین (قره بلاغ) خواهد بود.

گفتنی است تردد خودروهای تریلر، کامیون و کامیونت (به استثنای خودروهای حامل مواد سوختی و فاسدشدنی) از ساعت ۷ صبح روز پنج‌شنبه ۲۵ مرداد تا ساعت ۷ صبح روز چهارشنبه هفتم شهریور ماه از محور اسلام‌آباد – قصرشیرین ممنوع و مسیر اسلام‌آباد – قلاجهگیلانغرب محور جایگزین خواهد بود.

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور و بنا بر مصوبات جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی سال ۱۴۰۳، از ساعت ۷ صبح روز پنج‌شنبه ۲۵ مرداد تا ساعت ۷ صبح روز چهارشنبه هفتم شهریور ماه تردد خودروهای ترانزیت و کامیون‌های حامل بارهای صادراتی و وارداتی در محورهای منتهی به مرزهای اربعین (مهران، شلمچه و پرویزخان) ممنوع اعلام شده است.

لازم به ذکر است، در صورت بروز مشکلات ترافیکی در استان‌های مرتبط با مراسم اربعین، محدودیت تردد برای خودروهای باری حامل مواد سوختی و فاسدشدنی نیز اعمال خواهد شد.

همچنین علاوه بر محدودیت‌های پیش‌بینی در محورهای منتهی به مرزهای مرتبط با طرح اربعین، محدودیت‌های روزانه و مقطعی برای انواع محورها آن هم در صورت افزایش حجم تردد و عدم گنجایش سطح راه و به منظور تخلیه بار ترافیکی در این محورها اعمال خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا